4 Eyl 2009

Bilimkurgu sever misiniz?


Bilimkurguyu çok severim, özellikle iyisi olursa. Seni alır başka diyarlara götürür. Galaksiler ötesine savrulursun. O an ne yaşıyorsan, özellikle olumsuzsa unutursun. Bakış açını değiştirir. Kocaman bir alanda, dev evrende minicik bir nokta dünyamız. Biz daha da küçüğüz, önemsiziz bir yanımızla. Gözlerimiz yıldızlarda, güneşlerde. Fantazi edebiyatı da benzer bir açıdan. Elfler, hobitler, orklar.

Yani seni gündelik sorunlardan alır, başka bir dünyada olaylara yeni bakış açılarıyla bakmanı sağlar, bilim kurgu ve fantazi edebiyatı.

Ela sevecek mi acaba merak ediyorum. Büyüsün ona tuhaf yaratıkların ve uzay gemilerinin masallarını anlatacağım. Ursula k Le Guin okuyup umutlanacağız. Düşler kuracağız, düşlere binip gezeceğiz, kurt deliklerine atlayıp başka bir zamanda ve mekanda bulacağız birbirimizi. Göreceğiz ki insan aynı insan, aynı güzellik, aynı çirkinlik, iyisi, kötüsü, renklisi ve siyah beyazıyla.

Çocuklar ne okumayı sever diye düşünürken aklıma geldi. Klasikler olabilirdi, Dostoyevski filan. Ama sanki bilim kurgu daha ufuk açıcı, daha sürükleyici ve daha eğlenceli. Keşke okullarımızda biraz daha fazla üzerinde durulsa.

Gece gece aklıma geldi, yazayım dedim. Aslında konu derin ama şimdilik böyle bir değinip kaçmış olalım.

İyi geceler..

14 yorum:

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

bu kız iyiden iyiye sana benziyor değilmi sayın özgür anne =)
Sima olarak sen ve ela ...
Ahh ahh bi ben yapamadım şöyle kendime benzeyen bir kız çocugu !...
Neyse kısmet ikinci çocuğa :D

kirazsevdasi dedi ki...

aaa ben de kitapligin onune gidip gidip acaba DOrit bu kitaplarin hangilerini sevecek, hangilerini biz cok begenmisken sevmeyecek diye dusunur dururum.
Bilim kurgu ile pek aram yok, daha dogrusu denemedim, baslangic tavsiyelerini almak isterim.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bilim kurgu super, ama kendi adima, klasiklerden de vazgecmem. Neden derseniz, insan davranisi ile ilgili o kadar keskin gozlemleri var ki, hele de Dostoyevski'nin. Ve bu gozlemler, yuzyildan fazla bir sure gecmis olmasina ragmen sapasaglam duruyor, okudukca, "vay be" diyorsunuz. "ne kadar dogru". Kiziniz bunlari kac yasinda okur bilmiyorum, ama cok sey ogrenecegi kesin.

Duru'nun Annesi Gonca dedi ki...

slm blogunuza mısafır kabul edermısınız

Ayşe dedi ki...

ya cok tatli olmus bu kiz ya...

babam bana masal anlatirdi(jules verne), ama tabi birazcik daha buyuktum-3-4 yas gibi...

simdi cok guzel kitaplar var ya... Curious George burada bayagi revacta, bir de peter rabbit var sanirim... sonra ufaktan jules verne'e giris yaparsiniz...

yeliz dedi ki...

Ela kocaman oldu, nasıl büyüdü ya, bir profil fotosuna bak bir de buna:)
bu arada nasıldı akşam uykusu, keyfimiz yerine geldi mi acep:)

Ozgur dedi ki...

Merhaba Ece Nur'un annesi. Ela babasina cekmis, malesef. Pek beni andirmiyor:) Ben de kismetse ikinciye diyorum senin gibi...

Ozgur dedi ki...

Kiraz sevdasi, himm zor soru.

Ursula K l. Guin mulksuzler
Frank Herbert Dune derim ben once...

Umarim seversin:)

Ozgur dedi ki...

Adsiz, aslinda tam dogru durust anlatamadigim icin oldu bu. Klasikleri ortaokulda asillarindan okumus, cok sevmistim. Ela da umarim okur o yaslarda. Fakat, benim yaziyi yazarken bi karis havada olan aklimdaki soru 1-14 yas arasi cocuklar genelde hangi tur kitaplari severdi? Oyle yazmayinca karambole gitmis. Sanki bilimkurgu moral veren kafa dagitan bir turmus gibi dusundum... tesekkur paylasim icin.

Ozgur dedi ki...

Hoşgeldiniz Gonca, ne iyi ettiniz:) Biraz dağınık ortalık ama bebek hali işte:P

Ozgur dedi ki...

Ayşe, aklınla bin yaşa Jules Verne tabi yaaaa!

Ozgur dedi ki...

Yeliz'cim hiç sorma. Geceeenin taam üçünde. İki gecedir uyandığında davulcu geçiyordu, acaba ona mı korkuyor diye kıllandım biraz.i

NortheasteR dedi ki...

Herkesin hayalindeki bir bebek Allah analı babalı büyütsün :)

AydinS dedi ki...

Kirazsevdası, Özgür'ün belirttiği LeGuin ve Dune (Özellikle de Dune benim bir numaramdır ve Dune 7'nin Türkçeye çevirilmesini merakla beklemekteyim) gerçekten muhteşem öneriler ama bence öncelikle günümüz dünyasına yakın BK romanlarıyla başlamalısın.

Mesela Arthur C. Clarke'ın Tetik ve Tetik II'si Richard A. Clarke'ın Kırılma Noktası olabilir. HEr ikisi de hem politik kurgu hem de Bilimkurgu olarak muhteşem eserler.