7 Eyl 2009

Çalışan Annenin Uykuyla İmtihanı ve Çılgın Haftasonu


Bir haftalık çalışan anneyim, çiçeğim burnumda.

Geçen hafta, hay huy derken geldi geçti. İlk haftasonumuzu yaşadık bile. Neler oldu kısaca anlatalım.

İlk haftamızda Ela'nın gündüz uykuları kısaldı. Diş çıkarmanın da etkisiyle iştahta azalma oldu, sabaha doğru uyanmalar başladı. Bu kriz perşembe gecesi doruğa ulaştı. Gece 3 ayaktayız. Yorgunuz, sersemiz. Emzirmeyeyim diye uğraşıyorum, bütün internet adreslerinde ışığı açma, kucağa alma, emzirme demişler. Bu sırada yapıyorum yasakları. Emziriyorum ama uyumuyor. Yazmışım zaten hallerimizi. Cuma günü işte zombii zombii durumları.

Cuma akşamı gerçekten, güzel ilgilenme, güzel banyo. Ela her zamanki saatinde uykuda. Ben de dedim ki Cuma akşamı olmuş, rahatlama zamanı. Banyoyu ve küveti iyice yıkadım. Küveti doldurdum, şu köpürten şeylerden koydum. Mum yaktım. Spa hizmetleri sunar. Sıcacık sularla gevşedim de gevşedim. Pamuk gibiyim böyle yumuşak... Stres filan gitmiş, sularla akmış... O gece Ela tekrar 3 gibi uyandı, ağlayarak. Dışardan davul sesi geliyordu. İki gece üstüste davul sesi duyduğum için biraz kıllandım. Aldım Ela'yı, yok ağlıyor.Uzunca bir süre ninni söyledim, konuştum mırıl mırıl. Sakinleşiyor ama sonra tekrar huzursuz. Sevgiliyi kaldırdım. uzunca bir süre bir onun kucakta, bir benim. Aç gibi değil, diş ağrısı gibi değil. Huzursuz. Ayrılma kaygısı olabilir dedik. Uzunca süren maratonun ardından birazcıcık diş jeli, birazcıcık emzirme, biraz ninni ama çokça yorgunluktan uyudu. Biz de yattık. Kendi kendime gece çok yoruldu en azından sabah uyur demiş idim... Fakat yanılmışım. 6da kalkmışlar, baba kız. Baba anneye kıyamadığından Eloşla oynayabildiği kadar oynamış. Sonra kalktım, kahvaltısını yaptırdık beraber. Sabah uykusuna yatırdık. Hadi yatalım derken, sevgili dedi kahvaltı yapalım. Hızlıca hazırladık. Benim kızkardeş kalktı. Kahvaltımızı yaptık, Ela uyandı. Kardeş Ela'ya ben bakarım siz yatın dedi. Bütün bir gün, yat, kalk, oyna ama uykusuz ve halsiz. Ela'nın çok keyfi yok. Bütün hafta bugünü bekledikten sonra doya doya oynayamamak, halsiz olmak çok fenaydı.




Fakat moralleri bozmadık. Akşam sevgiliyi Ela ile evde bırakrak kızkardeşle caddeye gittik. Caddebostan'da kahve içtik, sohbet ettik. Çok güzeldi, çok ihtiyacımız varmış. Zaten anne, yani ben, iş için dışarı bir çıktım, pir çıktım. Artık sokaklar benim, anlıyorsun değil mi?

İlginç bir durum oluştu, Ela'ya öğlen normal sebze yemeği yedirdikten sonra, ki yemişti iyice, babası doymamış olmasın demişti. Bir tane de yeşil fasulye kavanoz mamalarından yedirdik. Normalden fazla yedi. O gece deliksiz uyudu. Sabah hatta en sevdiğim saat olan yediye çeyrek kala uyanarak beni bahtiyar etti. Dünyalar bana verilmiş gibi hissettim. Yani acaba çocuk aç mı diye endişelere gark oldum. Bakalım denemeler sürüyor. Biraz fazla mı pütürlü veriyorum acaba ondan mıdır diye işte bazı düşünceler.

Pazar günü çok güzeldi. Sabah ani bir kararla kahvaltıya Çengelköye gittik. Boğazı nasıl özlemişim. Genelde kardeşler ablaya takılır, biz ailecek kardeşin arkadaşlarına takılmış olduk. Böyle yeni yeni işlere girilmiş, bir yıllık tecrübe, pek çıtırlar canım. Ela ilgi odağıydı, gönülleri fethetti. Biz de daha rahat kahvaltı yaptık. Sonrasında Çınaraltı'nda Türk kahvesi, bunca zaman sonra fal bile baktım. (Yok artık!) Ela ile masalar arası gezdik, kendimizi sevdirdik, öpmek isteyenlere öptürmedik, ama gülücükler atıp el salladık. Bu öptürme mevzusu da enteresan. Farkettim ki aslında mikrop kapardan ziyade beni tanımadığımız birinin kızımı öpmesi fikri çok irrite ediyor. Kendimi öptürmüyorum, kızımı niye öpsünler. Seni uzaktan sevmek aşkların enn güzeliii, demiş şair. Şair burda bebeği öpmek isteyenlere seslenmiş. Onu örnek alalım. Sonra yavru mavmavları sevdik, onları izledik. İlgiyle izliyor, inanılmaz...

Sonra eve döndük geldik. Akşama yine bir kızlar organizasyonu vardı, hevesliydim, sonra o iptal oldu. Sonradan düşündüm iyi ki öyle olmuş, çünkü deli enerjisi geldi bana. Sevgili bi yandan ben bir yandan, bir süredir ertelediğimiz, kutular, kıyafetler, ardiye ayarlaması, temizliği ve bakımı işine daldık. Evi süpürdük, bütün çamaşırlar yıkandı, yıkandı asıldı. Ela'nın odası parladı. Yetmedi, mutfak temizlendi, Ela'ya bu sırada teyzesi baktı. Keyifleri pek gıcırdı teyze yeğen. Koştur koştur ama çok güzel oldu. Oh dedik oturduk. Bizim yardımcı teyze tatilde epeydir. Yazlıktan döndüğümzden beri kendi yağımızla kavruluyoruz. Ütüler duruyor bir. Askıya astım gömlekleri öyle duruyor ütüsüz.

Ela dün gündüz uykularını çok güzel uyudu, yemeklerini yedi. Sadece en son öğünü yemeyi reddetti. Gerçi ben o yorgunlukla tahıllı, yerine büsküvili koymuşum. On beş dakika anlayamadım, neden reddediyor. Tadına baktım yine anlamadım. Sonra anladım, değiştirdim ama yemedi. Tze şeftaliye bayılır oysa. Neyse uyudu güzelce. Sabah 5 civarı uyandı emdi, uyudu. Sonra da 7ye yirmi kala (Ya rabbi şükür!) uyandı.

Yani umutluyum, uyum sağlayacağız.

Bütün yorgunluğuna rağmen, enerjimde artış var. Dışarı çıkmak iyi gelmiş. Ama... o kadar çok özlüuyorum ki. Pazar çok güzel oynadık, çok eğlendik.

Gece güzel bir bilim kurgu filmi izledik. O garip böcük görünümlü uzaylıların yavruşuna içim gitti, ah o da ana kuzusu. Bu analık sadece milletler, ideolojiler, ırklar değil, dünyalar arasında da köprü olabilir mi... Yaşam ve ölüm. Var mı ötesi.

İşte böyle bir haftasonuydu.

14 yorum:

ZeyNes dedi ki...

Okurken bile yoruldum :))))

elbruze dedi ki...

He yorucu hem eğlenceli, güzel bir haftasonu olmuş. Ben okumaktan mutluluk duydum, paylaştığın için teşekkürler. Ayrıca işe dönüşünle ilgili yazdığın her şeyi merakla takip ediyorum. Sanırım bu konuda cesarete ihtiyacım var, ühü ühü halleri hakim bende. Sevgilerimle.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Zevkle okudum :) Umarim haftasonlariniz bol ve uzun uykulu, bol ve guzel gezmeli gecer :)

kirazsevdasi dedi ki...

ela hanım telefonunuz pek sıkmıs yahuu, gule gule kullanın...

Ay bu acliktan mi uyumuyor durumlari bizimde bir numarali gundemimiz keza tesadufen gunduz fazla beslendigi gecehic uyanmadi, bir kere oldu sadece ama acaba dedirtti bize de.
bakalim cumartesi kontrolunde soricizz.

kızlarla organizasyonlar guzel olurdu aslinda, keske iptal olmasaymis, umarım en kısa surede gorusebilirsiniz :)

operim.

Tuğçe dedi ki...

Ela çok büyümüş maaşallah ona.Bizim de 1.gündem maddemiz doymuyor mu, neden kilo almıyor...Off :(
Ah, süper organizasyonmuş ama iptal olmuş, üzüldüm...Kısmet! :)

Adsız dedi ki...

Aferin Eloş'a, o ne yapacağını bilir.Paylaşım çok güzeldi, ancak daha da güzeli Eloş'un fotoğrafları... Onun büyüdüğünü izlemek mutluluk pompalıyor.

Bu arada, şu ramazan davulcusu işi de bitsin mi artık? Sabahları o mu kaldırıyor bizi! İstediğimiz saatte kalkmanın bin türlü şekli var bugün. Eskiden gerekliymiş, şimdi değil...

Hem çocuklar, yaşlılar, hastalar, oruç tutmayanlar da var. Herkesi uyandırmanın anlamı ne ola ki?

Sevgiler.

Sema

saricizmeli dedi ki...

az zamanda ne çok iş halletmişsiniz...

bu yeni düzende başarılar diliyorum:)

kuzunun annesi dedi ki...

Eloş , bomba gibisin yavrukuş:)

Duru'nun Annesi Gonca dedi ki...

yorucu bir haftasonuymuş

Ozgur dedi ki...

Zeynes:)

elbruze, yorucu ama guzeldi:) Biraz daha zaman gecsin daha fazla yazacagim isle ilgili...

Tesekkurler anne ve bebisi:) Umarim oyle olur.

Ozgur dedi ki...

Kiraz'cm sorma, insan teori ustune teori uretiyor caresiz kalinca. kizlar di mi, evet ya fena oldu...

Ozgur dedi ki...

Tugce, insan endise ediyor gercekten. Tatsiz konular.
Evet, kismet!

Ozgur dedi ki...

Sema, cok haklisiniz. Buyudugunu izlemek cok guzel. Her gun yeni bir macera!

Ozgur dedi ki...

TeŞekkürler sarı çizmelim, kader ortağım:P

Kuzunun annesi, Eloşun keyfi yerinde:)

Durunun annesi, yorgun ama mutlu:P