10 Eyl 2009

Olumluyum, Olumlusun, Olumlu...

Olumlu olmak için zor bir sabah. Bakıcı ablamız zar zor geldi, Kayışdağı tarafı berbatmış. Televizyonu açtık. Akıl sağlığımı tv açmamaya ve haber okumamaya borçlu olduğumu tekrar anladım. Malum sel almış götürmüş. Garibanların başına gelenler, yine garibanların başına gelmiş. Penceresiz bir servisle işe giden kadınlarımız. Anamız, bacımız. Yedi kişi yanyana. Yüzyılın sel felaketiymiş. Tsunami çarptı da biz görmedik sanırım. Sonra malum şahıslar TVde vicdanlarını ve sorumluluk duygularını ameliyatla aldırmışcasına konuştular. Geçiyorduk, uğradık, arada nasihat edelim hesabı. Her işimi kendim göreceksem, tedbirimi kendim alacaksam, sıkışınca Allah'a dua edeceksem belediyeye ne gerek var anlamadım. Yazmak istemiyorum böyle şeyleri. Görmek istemiyorum.

Başlığa noktalar koyunca şöyle oluyor:

Ölümlüyüm, ölümlüsün, ölümlü.

24 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

cok dogru yazmisin... Ben tv seyretmiyorum. Internetten takip ediyorum. Cünkü cok etkileniyorum.

Parpali dedi ki...

"Her işimi kendim göreceksem, tedbirimi kendim alacaksam, sıkışınca Allah'a dua edeceksem belediyeye ne gerek var anlamadım."
Ne güzel söylemişsin. Sadece belediyeler mi, bütün ülke bu zihniyetle yönetiliyor. Yağmalamalar başlamış ya, bir adam tvde bağırıyordu "biz böyle insanlar değiliz" diye. Biz nasıl insanlardık? İnsan olmayı unuttuk maalesef.

Tekir dedi ki...

Keşke belediye başkanı istifa etmek gibi onurlu bir davranışta bulunsaydı. Onur mu nedir o?

Ozgur dedi ki...

Defnenin annesi, internet daha kontrollü haklısın... Zaten üzücü..

Ozgur dedi ki...

Parpali, daha neler yazacağım bir bıraksam... Ben yolda yağmalayan adamlara kızmadım açıkcası. Ülke yağmalandı, bitti... "Vicdan azabı" tedavülden kalkmış.

Ozgur dedi ki...

Tekir'cim olur mu hiç... Bir kere yüzü kızardı mı ki ömrünce...

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

basın orsunun sel basacak yeri önceden bilip canlı yayın araçlarıyla kamp kurduğu bir yeri belediye bilemiyor. var mı ötesi?
var aslında. mimar sinan'ın köprü inşaasında 500 yıl önce sel basma tehlikesi için aldığı önlemler bugün alınsa, ne ölen olurdu ne sel..

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Özgürannem; ben artık herkesin ağzında sakız olan pozitifliği duyarsızlık olarak adlandırmaya başlayacağım neredeyse. Herkeste bir pozitiflik sorma. Yahu 31 kişi sel sularına kapılıp gitmiş, şehit haberleri hiç aksamadan gelmeye devam ediyor. Eeeee negatifmişim. Kardeşim bunun pozitifliği mi var; ne yani ay ben pozitif biriyim; 50 kişi de gidebilirdi, neyseki 31de kaldı. Bu acının pozitifliği bu mu yani? Belediye ve Allah nasıl da bizim gibi ülkeler için geçerli kavramlar. Çok da güzel bir anlatı.
ö'süz o'ların aslında neyi anlattığına, oradaki kelime oyunu için önünde aygıyla eğiliyorum.
Defne'nin annesi, Parpali, Tekir, Hülya'nın Tuna'sı ve tabiiki Özgür hepinize katılıyorum.
Bu gruptan bir belediye meclisi çıksa ne güzel olurdu. (ciddiyim)

Sen Gelince dedi ki...

Başlık ve son cümle arasındaki tezat aslında konuyu ne kadar da güzel özetliyor... Gerçekten güzel bir nokta yakalamışsın...
Ofiste isyan halindeyiz... Söylenecek çok şey var... Ya da belki de hiç... İçim acıyor ama içimi acıtan başka bir şey daha var... Biliyorum ki her zaman olduğu gibi ateş yine düştüğü yeri yakacak:(

Ozgur dedi ki...

Hülya, söylenecek çok şey var. Sinirden söyleyemiyorum. Üzüntüden. Bi de yaptırtılamadık ettirtilemedik gibi bir pasif söylem gülsem mi, ağlasam mı? İstanbul denen koca köye böyle ağa halleri.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Gülen, ben başbakanlığa bi aday olduydum geçen heyecanla. Olur belediye meclisi de olur. Yani sorunları sıralayıp projelendirmek çok mu zor? Değil. Tren ihalesi için yurt dışını gezip, bir güzel paraları yemek gibi olmaz tabi.

Ozgur dedi ki...

Sen gelince... Tam olarak dediğin gibi. Ateş düştüğü yeri yakacak. Deprem kapıda, yapılan bir şey var mı?

Bir sonraki depremde (Allah korusun) tekrar duyacağız bu sayıklamaları.

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür Anne,
Ar damarları çatlamış bunların, vicdanlarını para kasası yapmışlar artık, iflah olmazlar. Milletin iflahını kesmeleri ondan.

Bir cümleni aldım, kullandım, bilgin olsun...

Sevgilerimle...

dream it baby dedi ki...

Yapacak söyleyecek hiçbirşey yok...
Yeni bir seçim yine seçecekler ve ölecekler...
Lanet olsun ki görmüyorlar, algılayamıyorlar...
Bizim payımıza üzülmek düşüyor.

yeliz dedi ki...

dün ilk defa TV yi açtım ve haberlere baktım, hayır yaaa bunlar gerçek olamazzz

Ozgur dedi ki...

Aysema, o kadar sinirleniyorum, üzülüyorum ki... Ela ile ilgili bu blogda bunları yazmak istemiyorum ama olmuyor. Bebişin sağlığı kadar gelecekleri de önemli. Düşündükçe delirecek gibi oluyorum.

Ozgur dedi ki...

dream it baby, malesef...:( ooooff.

Ozgur dedi ki...

yeliz... hiç sorma:(

Angel dedi ki...

Birileri çıkıp deprem gibi, çöken kuran kursu binası gibi bunu da "Allah'ın takdiri" ya da "Kıyamet alametleri bunlar" deyip işin içinden sıyrılıp Allah'a havale de edebilir. Yapar bunlar.
Yazınız çok güzeldi elinize sağlık.
Ben de bugün o 7 Kadın için yazdım, dua ettim.
http://mvbln.blogspot.com
Angel

Bengi Gülsüm dedi ki...

konunla alakasiz.
aklima ilk sen geldin, ilgini cekebilir..

http://elvedaofis.com/

* YeLiZ * dedi ki...

bende haber seyretmiyorum :(
Zaten bizim artik televizyonumuz yok.Yani aslinda var da , kanallar yok..Dvd sadece
Cok yiprandimbu haberlerden
cok uzuluyorum
hicbir sey yapamiyorum :(

Ozgur dedi ki...

Angel, yazını okudum. Öyle yürek yakıcı ki insanın eli ayağı birbirine karışıyor. Ne diyeceğini bilemiyor...:(

Ozgur dedi ki...

Saol Bengi'cim, ilginç bi sayfaya benziyor...

Ozgur dedi ki...

Yeliz, çok acı. Çok çok çok acı:(