18 Eyl 2009

Sekizinci Ay , Üç Hafta

Her hafta babyzone'dan bebeğimizin gelişimi ile ilgili mailler geliyor. Bir kaç noktayı burda yazmak istedim.

Obje devamlılığını öğrenmesi açısından cee cee oyunu favoriymiş. Cee cee yi annenin oynaması daha etkiliymiş. Hani anne yok, aa var gibi. Kaygılarını azaltma bağlamında. Bir şeyleri saklayıp bulmasını sağlamak iyi bir oyunmuş. Ela uzunca bir süredir yastığın altına sakladığım kumandaları, gelip, yastığı kaldırıp alıyor.

Şu cee cee oyununun bu kadar önemli olması ilginç değil mi? Belki çadıra bayılmasının nedeni de budur. Biz dünyaya cee yapıyoruz bi nevi. Örtü var, oda yok. Örtü kalkınca oda var gibi.

Neler geçiyor kafalarından, neler öğreniyorlar?

Artık meyveleri kendi kendine yiyebiliyor. Ben yemek yedirirken kaşığı elimden almaya çalışıyor. Daha komiği ben kaşığı tutarken yemeği parmaklarıyla ağzına doğru ittiriyor.

Gene hızlandırılmış modda, vızır vızır her yere girip çıkmak istiyor. Sevdiğimiz noktalardan biri orta sehpanın altı. Küçükken ne çok zaman geçirirdim masa altlarında. Hele de masa örtüsü varsa. Kitaplık, bilgisayar kabloları. Dün annemlerle skype yaptık, bizim kız sürekli kamerayı tespit edip, alıyor koyduğum yerden.

10 yorum:

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ceee oyunu i-na-nıl-maz zevk veriyor çocuklara. o bir saniyeliğine gözden kaybolmadaki kısa süreli şaşkınlık, anneyi yeniden görünce yaşanan mutluluk.. bin defa da oynasan aynı etkiye sahip. daha güzeli ne biliyor musun özgürcüm? birkaç ay sonra eloş saklanacak ve sana ce--ee yapacak. hem de sen öğretmeden, kendiliğinde saklanıp gözükecek. o kadar tatlı uyguluyorlar ki öğrendiklerini...

saricizmeli dedi ki...

bu arada bir blogda okumuş ve uygulamıştım ben, çadırın içine kevgir ve fenerler gir, çadırın duvarına yansıt kevgiri, ela yakalasın:))
umut egeye kuş da yapıyorum ben gölgeden, çok hoşlanıyor.
üzerine battaniye atıyorum, sonra çıkınca ce-ee yapıyorum, dört köşe bizimki.
hülyanın bahsettiği gibi, bizimki de yavaştan başladı bana ce-ee yapmaya.

Sinem Erdoğan dedi ki...

biz henüz cee lerden anlamıyoruz.o günleri de görecekmiyiz ?

Emine-Gülcenin annesi dedi ki...

Maşalla Ela çok tatlı Allah bağışlasın.Gülce 1.5 oldu ceeee hala en favori oyunlarından eğlenceli geliyor sanırım öpüyoruz sizi kızımla

Ozgur dedi ki...

Hahahhaha hadi bakalım Hülya daha neler öğreneceğiz. Böyle ıhıı ıhıı diye bi gülüş var bitiyorum!

Ozgur dedi ki...

Sarı Çizmeli, iyi fikirmiş. Denemek lazım. İşi büyütelim bu bayram:)

Ozgur dedi ki...

Sinemmm hem de o kadar çabuk göreceksiniz ki... Jet hızıyla geçiyor zaman.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Emine Gülcenin annesi:))))

poh poh perisi dedi ki...

aaa çok şaşırdım bu ceee oyununun hikmetine, oysaki çok anlamsız gelirdi bana :))))

Ozgur dedi ki...

Cee diyip geçmemek gerekiyormuş:)