9 Eki 2009

Akıp Giden Zamanları Bir Yerlerde Bulsam...

Hayatımın modu var. İş annesi, ev-uyku öncesi annesi, uyku annesi, haftasonu annesi.
Her bir modda başka bir insanım.

İş annesiyken eve gitmek istiyorum bir an önce. Öte yandan kafam dingin. Telefon elimin altında.

Ev annesiyken emekliyorum bol bol. Oyuncaklar ortada. Evde bir çingene çadırı, bir de eskimo evi yanyana. Koştur koştur biraz. Oyna oyna, baba gelsin, akşam yemeği, yedir, Ela için uyku vakti.

Uyku annesi. Ela uyur, benim kısa özgürlük anım başlar. Boş zaman denilen, ne işe yaradığını bilmediğim an. Şaşırıp kalırım orda. Kitap okusam, yazı yazsam, blog, film izle, kardeşle sohbet, kocayla sohbet, arkadaş araa, yemek yap, ortalık topla, çamaşır yıka... Bazen paralize olur boş boş bakarım çevreye. Benim uyku vaktim gelir. Uykumda Ela'yı dinler bir thread kafamda. Anneler uyumaz.

Haftasonu annesi, ne zaman sabah, ne zaman akşam oldu anlayamayan, iki arada bir derede koştururken oynayan, arada uyuyan, yemek yediren, su içiren, eski pratikliğimi yitirdim mi acep diye deliren, acaba benim çorbamı sevmiyor mu artık diye ezilen bir insan. Akşam Ela uyuduğunda oh diyen, böyle dediğine üzülen, bu defa çok özleyen, uyansa oynasak diye deliren...

Bir sana doyamadım, bir sabah gülüşlerine.

5 yorum:

KUZEY TAN dedi ki...

Tüm cümlelerine kelimelerine katılıyorum. Biri zamanı durdursun doya doya yaşamak isteyen birileri vaaarrrrr

Demet dedi ki...

zamana kafa yormak bir ömür bitmiyor ama, tüm yazdıklarına katılıyorum .. bütün anne modlarında aynı bu bebekler hiç akıldan çıkmıyor hiç bir anına doyulmuyor..

Tekir dedi ki...

sonra üzülsem, üzüldüğüme üzülsem...

aynen aynen aynen özgürcüm. bu ne ya, niye böyleyiz yahu!

k.i.s.d. dedi ki...

Ah ne güzel, içimdeki anneler :) içindeki anneler... zaman akıp gidiyor. Dün gece rüyamda seni ve Ela'yı gördüm. Cevdet'i anneme bırakıp size gelmişim Ela ile oynadım oynadım. Sen de uzandım yorgunmuşsun. Hayırdır inşallah. Sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Kuzey Tan'ın annesi, di mi, zaman ne kadar da anlam kazandı onlarla...

Demet, aynen katılıyorum:) Teşekkürler yorum için.

Tekir, bilmiyorum yahu. Analık işte:P

k.i.s.d, bence dün gece gelip bakmışsın canım Eloşa. Pek güzel uyudu çünkü. Ne güzel rüya! Hayıra karşı:)