4 Eki 2009

Sırtından Spayı Eksik Etmemek...



Spa sudan gelen sağlık demekmiş. Şifalı sularla yapılan bakım demekmiş. Kaynak
"Sırtından spayı eksik etmemek" benim buluşum değil. Kardeşim bi arkadaşından duymuş, ben de aynen kopyaladım. Sırtım ağrıyor. Birazdan önce kocişe, sonra kardeşe ovdurmayı planlıyorum. Kız 9 kiloyu geçti. Bilmiyorum diğer anneler ne halde ama artık kucakta taşımak iyice zorlaştı. Havalar da ani soğudu, soğuk mu yedim nedir bilmiyorum ama sırtım ilgiii, bakıımm diye bağırıyor.

Haftasonu yine bir hışımla geldi, geçti, hey hey hey.

Geçen hafta akşamüstü eve geç geldiğimiz günden beri Ela'nın uykuları nanay. Tam düzelmişti, hatta dakikleşmişti öncesinde. Sabah 7de kalkış, 8de kahvaltı, 9da uyku, 1.5 saat, 14te uyku 1.5 saat akşam 20-20:30 arası uyku idi. Cennetteymişiz. Şimdi sabah 5te uyanma halleri günlerdir. biraz daha uyuyor, 6dan itibaren oyun halleri. Bir gün iyi, iki gün dayan, üç idare et derken cumartesi günü, bir de ufak çapta bir besin zehirlenmesi geçirince ben fena oldum. Bağışıklık düşüveriyor hemen.


Cumartesi arkadaşlarımız geldi İzmir'den. Ortaköy'de kahvaltı var. Gidecez, ama hal bende hal değil. En nihayet, koca gitsin biz Ela ile kalsak mı derken, ilaç desteğiyle hadi dedim, zorla kendini açılırsın. Açıldım da. Ela'yı Ortaköy'deki kuşlarla görmek, o çırpınışları ve mutluluğu her şeye değer. Bu arada daha önce bahsetmedim sanırım. Bizim kızımız tam bir kuş sever. Anneanne burdayken balkonda bakarlardı. İlk gördüğü hayvanlardan kuşlar. Karşı apartmanın çatısına martılar konar. Gündüzleri ablamızla gidip kuşlara yem atıyorlar. Kuşların ayrı bir yeri var. Dolayısıyla Ela sevinçten çıldırdı.



Ortaköy'de oturduk, kahvaltı yaptık. Arkadaşlarımız geç geldiler, bebek uyuyakalmış çıkarken. Çocuklu ailelerin klasik halleri. Ekip sevgilinin üni arkadaşları. Ozan bebek daha 7 aylık. Ela klasik hareketlerle çocuğu elledi, ilgilendi. Yine konuştular kendi aralarında bıcır bıcır. Açık havada güzel güzel kestirdi. Ama dönüş vakti geldiğinden, uykusu bölündü biraz. Dışarı çıkma konusunda iyice pratikleştik. Her yemeği yiyebilir, suyu içebilir, efendim uyuyabilir filan. Çıka çıka sokak annesi olduk. Tek sorunumuz henüz yürüyememek ve oturmak istememk. Bir ara masaların üzerinde emekledi bizim yavru.


Pazar dinlenme günü yaptık. Sabah 5 mesaisi ve nöbetleşe uykularla geçti. Ama öğleden sonra toparlandık ve çok eğlendik. İkeadan bir futbol topu almıştık. Onunla oynadık. Emekleme müsabakaları devam. Koltuğa tutunup hafiften sıralıyoruz. Küçük adımlar. Arkadan diş mi geliyor bilmiyorum, sürekli salya, sürekli elini oraya götürüp acıklı ifadeler yapıyor. Biraz jel sürdüm iyi geldi gibi. Biz yerken o da mama sandalyesiyle sofrada. Önüne lor peyniri ve ekmek koyuyorum, onları yiyip eşlik ediyor. Kendi yemek istiyor... Hergün aynı saatte kaka yapıyor, acaba tuvalete tutsam mı diye aklımdan geçiyor.

Hızlı emeklerden bazen eli kayıyor küt vuruyor çeneyi yere. Bazen dengesini sağlayamıyor, bamm. Sürekli engellemek mümkün değil, düşe kalka büyüyecek diyoruz ama yine de insan üzülüyor. Kitubi yazmıştı geçen, yavru düşünce ne yapmalı diye. Sakince alıyorum, bişi olmadı ki diyoruz ve dikkat dağıtmak için banyoya (ayna var) gidiyoruz. Genelde orada ağlıyorsa susuyor. Tabi canı çok yandıysa hemen susmuyor. Kıyamam yavruya. İşte hayat zor...

Ne güzel, ne içten, ne samimi, ne kocaman, ne yalansız gülüyor çocuklar. Hepsi öyle istisnasız. Hep öyle gülebilsek. Onunlayken o gülüş geliyor geri. Hareketlendiğimiz için yorucu ama çok eğlenceli.

26 yorum:

meltem dedi ki...

Yine cok sekeriz masallah. Yuzunden gulucukler eksik olmasin.

Kilo konusuna katiliyorum. Idil 8 kilo oldu ve kucakta sakin durmuyor, surekli one atiliyor. Sirt ve kol kaslarina kuvvet diyor masaj icin vakit hayalleriyle yasiyorum:-))

Bu arada bizim miniklerin uyku saatleri ayniymis. Sadece bizimkisi gece en az iki kere uyanmaya devam ediyor. Geri kalan disler ciksin bakalim durum degisecek mi??

Ortakoy'u cok ozlemisim, darisi bizim basimiz gelecek bahara.

sevgiler
Meltem & Idil

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

ay maşallah büyümüş ela kızımız özgür ! serpilmiş, dişler de yakışmış.Şu sıralar yüzü nasılsa, 1 yaşını geçtiğinde de aynı oluyor.Ayrıca; şu sıralar uykusu nasılsa, iki yaşına kadar da aynı gidiyor üzgünümmm !...
neyse fazla karamsarlığa sokmayalım seni =)
sen ortaköydeki gibi günler geçir inşallah sürekli ...

suinci dedi ki...

yazının başlığı dikkatimi çekti yani reel anlamdaki deyim haliyle.tabii yazıyı okuyunca çok güldüm kendime.cidden ne hoş gülücükleri var...

kirazsevdasi dedi ki...

Özgüüüür
Ela inanilmaz degismis, buyumusss
Hemen gormek istedim ya resimlere bakınca canım benim...

Sırt agrisi durumu carsambadan beri bende de var, guzel biraz naneli bir kas gevsetici ile ovduruyorum iki gundur iyi geliyor, bak bugun koca surmeden gitti yattı.

Ayşe dedi ki...

oooooyyy. o dislerin gozuktugu fotograf nasildir oyleee.... yerim annesi ben bunu yeriiim.

tuvaleti bir dene istersen, ne cikar? opuyorum.

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

ne hoş başlık :)
geçmiş olsun bu arada.
eloş çok tatlı olmuş. hele dişlere bak :)

Tarkanın Annesi dedi ki...

Vallaha nerdeyse birebir herşeyi aynı yaşıyoruz gibi. Sırt ağrısı tabi bunlara cabası.Dün iki iş yapayım dedim mümkün değil o kadar ağrıdı ki belim sırtım. Ben belki emeklerse işler kolaylaşır diyordum nerdeeee daha da zorlaşmaya başladı bir dk durakları yok. Peşimde tabi bu arada senin dediğin gibi ufak kazalar yaşıyor ve ben çok paniklersem ağlıyor sakin yok bişey bak oyun felan diye geçiştirince ağlamıyor bu gerçekten işe yarıyor. Allah kolaylık ve güç versin bizlere ama en önemlisi de onlar hasta olmasında çünkü bütün düzenleri alt üst oluyor.Üzüntüsü de cabası.

yeliz dedi ki...

sırtım çooook ağrıyor, sonra kollarım ve hatta ayaklarım - bütün günü evde geçirsem bile:) yürüsün istiyorum , hem de sanırım son 3 aydır:)
ve eveeet o gülüşler dünyaya bedel, hiç eksilmesin:)

kuzunun annesi dedi ki...

Masallah kızımın dişlerine , hep böyle gülen gözlerle bak hayata

Aklımdakiler... dedi ki...

Maşallah o dişcikler ne şirin olmuş öyle.. Benim oğlumum gelişimine çok benziyor yazdıkların.. Uyanma saatleri bizde de aynen öyleydi, yavaş yavaş 8 i buluyoruz artık. en azından haftada 3-4 gün... düzeliyor yavaştan.. sabır...

Tekir dedi ki...

hi hhhiii :) dişler ve ela çok tatlı yahu! :)

alyamaya dedi ki...

maşallah dişler meydanda :)
yürüdükten sonra işler daha zorlaşıyor.. beş dk oturamayacaksınzı hazır olun :) ama her halleri ayrı bir güzel..

k.i.s.d. dedi ki...

Hakkaten ya tutsanıza tuvalete, yavaştan ısınma turları:) Ne tatlısın maşallah Eloş, dişler falan tam küçük tatlı vampir. Bizim de ilk dişimiz pırtladı. Sabah 5 te uyanmalar aynen:) Ahhh ah. Kocaman öpüyoruz.

Ozgur dedi ki...

Merhaba Meltem,
Şu dişler bi çıksa da kurtulsak:) Böyle elini götürüyor, anlamıyor da neden:(

Gelin beraber de gidelim Ortaköy'e, sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Mine, Geçici diye düşünmek istiyorum:)))

Ozgur dedi ki...

Suinci, teşekkür ederiz. Ben de lafı duyunca çok gülmüştüm:)

Ozgur dedi ki...

Kiraz'ım büyüdüler vallahi. Bi sonraki buluşmada çok feci şaşıracağız gibi geliyor:)

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim büyüdü, pek şeker oldu:)
Dişler de gelio ohooo.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler Şule Bilge's mom:)

Ozgur dedi ki...

Tarkan'ın annesi, kesinlikle aynı gidiyor. Düşünce yüzüne bi bakıyor. Sabah bi düşmüş, babası ay canm diyince daha beter ağlamaya başlamış. Sallamadan sakin olmak lazım. Çocuk işte düşe kalka.

Ozgur dedi ki...

Yeliz, kocalara masaj dersi aldırsak mı birleşip... Çok fena çokkk. Çok ağrıyooo. Yürüsünler bakalım ne olacak.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler kuzunun annesi:)

Ozgur dedi ki...

Aklımdakiler, sabır evet:) Bugün maşallah çok güzel uyandık, keyfim yerinde:) Uyku = güzel moral, uykusuzluk zooor.:P

Ozgur dedi ki...

Tekir,di mi di mi:)

Ozgur dedi ki...

alyamalya, her zorluğa değer:)

Ozgur dedi ki...

k.i.s.d, oh diş de gelmiş Cevdet paşaya, yerim ben onu. Çok değişti şu son dönem. Şaşırtıyor....