12 Eki 2009

Yavruyu Sağda Mı Taşırız, Solda Mı, Neden?

Evet süreniz başladı. Çabuk çabuk, toplayacağım kağıtları.

Efendim, geçenlerde merak ettim. Ben ağırlıklı olarak sağ elimi kullanmama rağmen(bazı şeyleri solla yaparım, eşite yakındır aslında) neden hep Ela'yı solda taşıyorum? Hatta diğer türlüsü tersime geliyor. O taraftan yatırırken zorlanıyorum filan. O nedenle şu anketi yaptım, hani bu genel bir trend mi, yoksa bana has bi durum mu diye.

Ama araştırmak aklıma gelmemişti açıkcası.

Bugün eve gelince şöyle bir arattım, gerçekten de üzerine çalışılan bir durummuş.

Araştırmalara göre annelerin %85i bebeklerini solda taşıyormuş. Ama babalarda böyle bir durum yokmuş. Ayrıca denildiğine göre bu sağ elinizi mi çok kullanırsınız, sol mu, ondan bağımsızmış. Women who hold their babies on the left

Bedenimizin sol yanı aktifken sağ beyni, sağ yanı aktifken sol beyni kullanıyoruz ya hani. Bebeği solda tutunca aktif olan sağ beyin, duygulardan sorumlu kısımmış daha çok.

Mesela başka bir makale diyor ki, (aman sağda tutan anneler alınmasın) Bebeğini sağda taşıyan anneler stresliymiş. Ne kadar doğrudur bilmiyorum. Örnek grubu genelleme yapmak için yeterli mi bilinmez.

Bana çok ilginç geldi. Üst köşedeki anketimizi görmüşsünüzdür. Şu an itibariyle solda taşıyanlar çoğunlukta. Genel trende yakınız gibi duruyor.

Türkçe aratınca da sızıntı'da bir yazı
buldum. Nature'daki makaleden çevirip, kendi yorumlarını katmışlar yazıya.

Ben slingde de solda taşıdım hep.

İlginç değil mi? Hayat ne tuhaf vapurlar filan?

12 yorum:

Tekir dedi ki...

hocam... istediğimiz sorudan başlayabilir miyiz?

:)

ben de SOL'cuyum :)
Tüm SOL'cular bir araya...

İlknur dedi ki...

uzun uzun yazdiydim gitmedi :( Neyse ozeti SAGCI olmamakla birlikte oglani hep sagimda tasirim. Kendimce sebebim. Sol elimi rahat kullanabilmek icin. Sag ile hicbir sey yapamam. Stres mevzuunda da cocugu konusunda stressiz anne mi var :) ama ben genelde de stresli bir tipimdir. Yorumunun az uzununu yazmistim...

zeynep dedi ki...

bu sorunun cevabı cevap şıklarında yok:-)
.
sağda, tam olarak bel kemiğinin üzerinde, sol el yardımı olmadan, sadece sağ el ve kol yardımıyla.
.
doğduğundan beri.
.

füsfüs dedi ki...

sağcı olmamakla birlikte sağlakız ya:)) genelde sağ tarafıma alıp rahat edemeyince sola geçirdiğimi farkettim şimdi
gerçi defne hep çok ağır bir bebek olduğundan pek kucakta taşıyamadık, iki tarafta da çok zordu

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

demek sağcıymışım.aynen ben de sağda taşıyıp yorulunca sola alıyorum.

Iraz dedi ki...

Çok enteresan!!!! Ben biraz öyle biraz böyleyim demek ki :P

Zuzuların Annesi dedi ki...

:))İkizi olupta çoğunlukla iki kolunu da kullananlar ne oluyor hocam?:))

GAMZELİ ANNE dedi ki...

bende soldan geliyorum:))

Adsız dedi ki...

Ben unuttum .Ne yapacaz şimdi. HAAA hatırladım,omuz şıkkı yok. Ben omuzda taşırdım. Pardon, soru bayanlara değilmi.sevgiler

k.i.s.d. dedi ki...

Ben de bir hafta önce hep solda taşıdığımı farkedip sağıma almaya karar verdim ve... olmadı... Bişiyler ters geldi. Belki de tatlıcığımı kalbimin üstünden ayırmak istemiyor bilinçaltım.

Sağcı solcu mu kaldı ki zaten. Hepimiz kendiciyiz.

ilknur malcı dedi ki...

bende solda taşıyorum ve işin ilginç yanı kızı yerden felan kaldırken kız solda olmasına ragmen ben yine soldan destek alarak kalkıyorum ve buda sol elimin üzerine hem vucudumun hem kızın agırlığının binmesine sebep oluyor ve sonuç olarak elimin üstünde uzun süredir hissettiğim bir ağrıyla yaşıyorum.hani solda taşımak sağla kolay iş yapmak için felan ama bu soldan desdek işinden benim bir an önce kurtulmam lazım benim ne ol

Ozgur dedi ki...

Ohooo politize olmuşuz bakıyorum:)

Tekir hocam, naaptın:) Evet evet, biz de solda taşıyoruz yavruyu.

İlknur,
Bak sen %15lik dilime girdin şimdi. Belki beyinsel bi açıklaması vardır, sol beyin daha aktiftir sende, olabilir mi acaba...

Zeynep, aa tek el ha. Ben slingde bile sol tarafta taşıyodum mesela.

füsfüs, belki rahat edememenin nedeni beyinseldir. Sağa alınca ban de rahat edemiyorum, bi tuhaf geliyor...

şule bilges mom, çok şaşırdım yahu. Hani ben mesela blogculardan 9 a 1 bir oran beklerdim. Bizde sağda taşıyan daha fazla çıktı, enteresan.

Iraz, iki kol eşit mi yoksa?

Zuzuların annesi, onlara süperanne deniyor:)))) Beyinlerinde çalışmadık bölge kalmıyomuş:P
Peki teker teker alınca sağ mı sol mı?

Gamzeli anne:) :)

Adsız, hımm baba sanırım di mi? Omuz aklımıza gelmemiş. Nasıl desem başımın üstünde yerin var taşıyışı...

k.i.s.d, bak işte, asıl neden bilinçaltı diil. Beyninin mesajıymış bu:)

ilknur malcı, evet aynı hareket bende var. solda olunca dengem daha iyi oluyor nedense.