22 Kas 2009

Ek Gıdaya Geçiş Mimi...

Can'ın güncesi mimlemiş. Hemen yazalım bakalım:)

1.Kavanoz mamaları ve Aptamil serisi hakkında düşünceleriniz neler?
2.Bu sebze çorbasının içeriğini ne zaman genişlettiniz? Yeşillkler ne zaman eklendi? Bizimki patates, havuç ve pirinçten ibaret..
3.Yoğurdu siz mi yaptınız, aldıysanız ne aldınız?
4.Gece tahıllı vereyim diyorum ama ya Can emmeyi terk ederse?
5.Ara öğün meyve dışında ne verebilirim? Kaşık mamalarından mesela?

1- Milupa'nın ve Hippin meyve sebzelerinden verdiğim oldu. Bozulmaması, çantada taşınabilmesi ve Ela'nın genel olarak tadını sevmesi bir avantaj. Evdeyken pişiriyorum ama çok zorlandığımda, uykusuz kaldığımda filan verdiğim oldu. Mesela yeni bi şey deniyorsun, yemiyor. Doymamış oluyor. O durumlarda yeşil fasulyesinden vermişimdir. Sevdiğini biliyorum. Dışarı çıkarken, yolculuklarda ve dar zamanlarda hep elimin altında oldu. Bir çekmece dolusu var mesela şimdi. Bir yere giderken hem kendimize, hem de kardeş bebelere yedek koyuyorum mutlaka. Tadını seviyor Ela. Favorisi şeftali elma, yemeklerden yeşil fasulye.

2- İlk başta
enginar, havuç, patates, kabak
Onu afiyetle yemeye başladığında, sanırım önce kıyma geldi, ceviz büyüklüğünde.
Bizim kız pirinçten pek haz etmez.
Daha sonra mercimek çorbası, tarhana çorbası,
Ispanak, filan pişiriyoruz, normal. Yani kesin bir zamanı yok bence. Sebze çorbasını hüpleterek götürdüğü sürece bence denemelere girişilir. Baştan çok hızlı girmemek gerek, sebzelerin tadı keskin. Ama şimdi bakıcı abla brokoli de atıyor zaman zaman içine. Öyle gönülden istemişim herhalde ki sebze sevmesini, hala en favori yemeği, enginarlı, kabaklı, kıymalı havuçlu çorba:)

3-Sütaş babymix aldım başta. Sonra bakterilerle dolu günlük çiğ süt almaya başladık. Evde babymixden mayalayıp yapıyoruz. Hatta daha çok süt alıp kendimize de yapmaya başladık. Yaşasın çiğ süt üreticileri! Aslında gönlümden geçen bir ineğimiz olsa da kendimiz sağsak. GDO okuya okuya kafayı yedim ben az kaldı az... Çiğ süt alamıyorsanız, bari günlük süt alınız. UHTden uzak durunuz...

4- Bilmiyorum da emmeyi terketmez gibi geliyo bu zamandan sonra. Doktor söylediyse biraz verebilirsin bence. Denemeye bakar, zaten ilk verişte annecim eline sağlık demiyorlar. Zamanla alışıyor minikler... Tahılla çok deneme yaptık. En nihayet milupanın tahıllısında karar kıldık. Ama hep meyveyle karışık verdim ben. Bugün portakal-greyfurt suyuna kattım. Daha önce mandalina, ondan önce şeftali. Tam bir meyve sever olduğu için, mesuduz.

5- Bence meyve süper. Muz, armut, elma rendesi, portakal suyu, mandalina belki? Bize sütlü pirinçli önermişti doktor. Ela sevmediğinden bir dönem, süt sağıp, Hippin organik pirinçleriyle karıştırıyordum ama akla ve bedene zarar bir yol:)

Kolay gelsin serüveninizde. Başta zor, sonra kolay. Şimdi kendi bile yiyor höpür höpür, maşallah.

3 yorum:

Sadece anne.. dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özgür Anne, bilgileri derleyip blogda paylaşacağım.. Ela'ya sevgiler gönderiyoruz..

Sadece anne.. dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özgür Anne, bilgileri derleyip blogda paylaşacağım.. Ela'ya sevgiler gönderiyoruz..

Adsız dedi ki...

özgüranne teşekkür ederim bilgiler için..
hala organik pazara gidiyor musunuz? sürdürebildiniz mi? arada kaçamaklar oluyor mu
ece tokgöz
teşekkürler