2 Ara 2009

Değişim Kapısı

Kapının önündeyim. Doğmak istiyorsan önce öleceksin diye başlar malum kitap.
Kapının önünde dikiliyorum, girsem mi girmesem mi düşünüyorum.
Sanırım annelikte yeni dönem başlıyor.
Ela kişiliğini ortaya koymaya başladı. İstediği olmadığında ağlıyor, çığlık atıyor. Birey olmanın ilk basamağı.
Ban gelince. Geçidiğim dönemeçlerden biri daha geldi. Post cicim anne dönemi demek istiyorum buna. İşaretlerini alıyordum, artık emin oldum.

Tıpta ya da literatürde karşılığı olduğunu sanmıyorum. Bana mı has, bir dönem mi bilmiyorum. Eski kimliklerinin hak talep etmesi diyebiliriz belki buna. Ne demeli bilmem. Tanıdık gelen?

26 yorum:

Demir's luv dedi ki...

hııı...

benim şimdiden içine düştüğüm endişelrin adı gibi, biraz erken gibi bana ama şimdiden değişecek mi herşey yaa değişmesin bunalımı yaşıyorum...

almasınlar elimden beni ben yapan özgürlüklerimi!!!

Yanılıyor muyum???
Ayrı telden mi çalıyorum yoksa?

Ayşe dedi ki...

arkadasim, merak etme, kiziskonun developmentally iyi noktada oldugunu gosteriyor... :)
Ama dusunursek henuz tam da oturmus bir kisiligi yok kucuk hanimin, sizlerin elinde onu sekillendirmek... Su ana kadar bence gayet guzel bir anne-baba, aile oldunuz... Gelecegin farkli olacagini dusunmuyorum.
opuyorum.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

sen asıl 15.aydan sonrasını gör :))
şaka bir yana 9-10.aydan sonra karakterleri bi nebze oturuyor bebeklerin. sonra birkaç ay sonra biraz daha değişiyor. onlar değiştikçe biz de önceki evreden daha farklı bir anne oluyoruz. benim mesela daha relax anne olmam 15.aydan sonraya denk geliyor.

Birben dedi ki...

Bebeğin kimliği seninkiyle doğrudan orantılı bunu unutma.Belli karakteristik özellikleri olacak.Sertleri yumuşatmak,yumuşakları sivriltmek bizim görevimiz.
Bu dönemde anne geçmişten bir kareye ışınlanmak istiyor ama gerçekler değişmez.Yüzleşmemiz mecburidir.Geleceği çok da fazla kurmadan gününü doğru geçirmeye odaklanırsan çocuğun için endişelenecek bir durum olmaz.Senin için de:)))

annemin yemekleri dedi ki...

Canım bebeğinin tadını çıkar.Zaman çok çabuk geçiyor.Bir bakıyorsun büyümüşşşşşşSevgilerrrrr.

Sanal Dünyamız dedi ki...

hem kendimizi hem bebeğimizi sıkmadan zamanın tadını çıkar, gerekli terbiyeyi vereceğin konusunda kendine güven.böylesi herkes için daha kolay olacaktır.

mine dedi ki...

aynen bizim kızda istediği olmayınca aglıyor..cıglık cıglıga bagırıyor..istediğini yapmamaya calısıyorum..ne kadar faydalı olacak bakıp görücez..sevgilerr

sevil dedi ki...

Bizde de başladı bu değişimler. istediği olmadımı çığlık çığlığa.heleki oto koltuğa bağlanma maceramız varki her defasında, etraftan kadın çocuğu arabada boğazlıyor diye düşünenlerde oluyordur sanırım:)ben o çığşık attıkça sakinleştirmeye çalışıp bunu yaparak bişey elde edemeyeceğşini anlatıyorum. umarım başarılı olurum.
sanırım gittikçe zorlaşan bir görev bu annelik işi:)

Ozgur dedi ki...

Demir's luv, evet aynı teldeyiz. Başta çok takmıyorsun özgürlük filan. Bebeğin ve sen... Ama zaman aktıkça iç seslerin sesi yükseliyor. Tam o noktadayım şimdi. Bedenimi geri istiyorum. Zihnimi geri istiyorum.... rumrumrum.

yeliz dedi ki...

hmmm bu bişey isteyince tutturma halleri bizde de başladı. gıcık bir durum...
yemeydi ,içmeydi kiloydu, UYKUYDU :) derken asıl önemli zamanlara geliyoruz, kişiliğin gelişmesi!!! nasıl olacak kafa yormak lazım... geleceğini şekillendirecek en önemli noktalardan biri...

Ozgur dedi ki...

Ayşe'cim, yok iyi bizim kız. Normal gelişimi:)
Değişim kapısı derken biraz kendimi kastetmiştim aslında. Beraber değişmemizi. Anneliğin yeni bir evresi. Daha çok anne-kız ilişkisi, daha az birlik hissi, daha çok bireycilik, ikimiz için de. Eski kişiliklerimin aloo diyişi:)
öpüyorum, teşekkürler güzel yorumun için...

Ozgur dedi ki...

Hülya, di mi daha yolun başı:P

Ozgur dedi ki...

Birben, aslında endişelenmek değil yaptığım. Bir kapıdan geçişi tespit etmek. Değişimin eşiğini. Anne ve bebeğin bütün olduğu dönemin sona erdiğinin.. İşte öyle bir şey.

Ozgur dedi ki...

annemin yemekleri, çok haklısın:)

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler sanal dünyamız.

Ozgur dedi ki...

Mine zor işler...

Ozgur dedi ki...

Sevil, geçenlerde bizimki de arabasına oturmamak için direndi. Ayakta durmak istiyor, hep ayakta...

Ozgur dedi ki...

Yeliz, daha iki yaş krizi, buluğ...
Aman sırası gelince okur öğreniriz:)

k.i.s.d. dedi ki...

Dönüşüyor ve tamamlanıyoruz ya... değişimleri korkuyla veya endişeyle değil merak ve heyecanla izleyelim derim. Hak talep eden kimliklerle yeni kimlik oturacak ve bir mutabakata varacaklar. Belki de oturup konuşmaya başladılar ve sen bu toplantının sancılarını çekiyorsun. Ne olursa olsun sonu güzel olacak.
alakasız cümle: Ela fotosu isterisss

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

evet ben de farkettim nicedir fotoğrafsız geçiştiyorsun postları
lütfen ama arkadaşım...

gunebakan dedi ki...

özgür annecikk, bana sorarsan anneliğin şimdiden sonraki kısmı daha keyifli. neden dersen artık karşında temel ihtiyaçlarını karşıladığın sürece mutlu ve sessiz olan bir bebecik yerine bir küçük insan olmaya başlıyor...
benim de fikrim, zikrim var diyor. ööyle her istediğini carrt diye yapamazsın, benim de isteklerim var diyor. bemmbeyaz bir sayfa işte bundan sonrası. nasıl yazarsan öyle gidecek...hiç endişelenme, evet 2 yaş krizleri vs zor zamanlar olacak ama ben şu an geriye dönüp baktığımda hep güzel şeylerini hatırlıyorum. krizli zamanlarımızı bile gülerek anıyoruz babasıyla. bizimki de bize çokk kök söktürdü, neler yaşadık neler. hele acemilikle ne hatalar yapmışız, şimdi gülüyoruz. merak etme hele aranızda sözlü iletişim de başladığında dadından yinmez bi hayatınız olacak.

Ozgur dedi ki...

k.i.s.d, yok endiselenme ya da korku yok aslinda bende. Sadece farkli bir yon. Bir donusumun adini koymak istedim. Çok kapalı yazmışım:)
Dönüşe dönüşe öze varsak

Ozgur dedi ki...

Hulya, hımm... Koyalım bakalım.

Sadece anne.. dedi ki...

Ben bu "post" döneme daha erken girdim galiba. İçimdeki küçük "ben"ler "Bizi unuttun!" diyor bazen. Anneliğe kapsama kümesi muamelesi yapıyordum ama alt kümeleri yok sayamıyormuş insan..

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkürler günebakan:) Bakalım daha neler yaşayacağız...

Ozgur dedi ki...

Sadece anne, çok iyi anlıyorum...