30 Oca 2010

Alternatif Tuvalet Eğitimi, Bezsiz Bebek ve Oturak Halleri

Ela dün ve bugün oturağa kaka yaptığı için çok ama çok sevinçliyiz. Çiş olayı düzene girdi gibi. Artık kuru bezler görmeye başladık.

Bezsiz bebek kitabını okudum. Gördüm ki aslında geç bile kalmışız. Kitabın yüzde yetmişbeşi daha küçük bebekler ve olayın anlam ve önemine dair. Biraz atlayarak sonlara geldim. Tam bitmedi, biraz daha oturtmam lazım.

Temel mantık, çocuğun işaretlerini takip etmek, ne zaman çiş, kaka geldiğini sezip oturağa götürmekle ilgili. Ama çocuktan çocuğa çok değişirmiş. Kimi daha hazır olurmuş, kimi olmazmış. Bana hazırmışız gibi geliyor. Özellikle oturaktaki kaka isimli sanatsal çalışmamızı görünce inanamadım. Annem daha 10 aylıkken bir oturak almak lazım dediğinde, "olur mu, daha çok erken" dediğim için utandım. Ben de, kardeşim de erken dönemde bezden kurtulmuşuz. O dönemler tabi şimdikinden çok daha zor haller. Durmadan yıkanan, kaynatılan, ütülenen bezleri düşünün. Annem titizdir bi de benim. İyice durulama suları, tekrar tekrar kaynatmalar filan. Kardeşim benden 8 yaş küçük olduğu için onun bez durumlarını çok iyi hatırlıyorum. Büyük meseleydi.

Şimdi emici hazır bezler olunca bebekler o zamanki kadar rahatsız değil tabi bu durumdan. Olsun. Bir yola çıktık, umarım güzel gider. En azından çiş ve kakanın oturakla, tuvaletle ilişkilendirilmesi bile yeterli şu an için. Bi de sevincini görseniz. İnsanı motive ediyor küçük tavşan.

Bebeklerin genelde garanti çiş yaptıkları zaman var. Sabah uyanınca ve yatmadan önce. Yemekten bir süre sonra. Ela kaka yapacağı zaman kuytu bir köşeye çekiliyor oradan anlıyoruz. Odasındaysa çadıra giriyor, salondaysa koltukların arasında bir yere çöküyor.

Gelişmeleri yazarım. Umarım güzel şeyler yazarım.

Sevgiler!

Blogculardan Linkler:



Bezsiz Bebek konusunda destek almak için:

Bezsiz Bebek Destek
Bezsiz Bebek Gelişmeler 

9 yorum:

SERRA dedi ki...

çok güzel yaa, hemen ablanın oturağı yıkanıp oturtuluyor bizim fıstık:) , sizin fıstığa da kocaman bir aferin:))
ben Betül'e 2 yaşında bıraktırmıştım, neden daha erken olmasın

ela selin dedi ki...

Süper valla ne diyeyim.
Selin'in tuvalet egitimine iki yasina az kala baslamistik ve kisa zamanda sonuca ulastik. Oglumda bu kadar sansli olur muyuz bilemiyorum. Su an ben de düsünüyorum uygulamaya gecmeyi yavas yavas. Kaybedecek birsey yok anlasilan. Bu konuda daha ayrintili yazarsan cesaret alacagim gibi geliyor.

yeliz dedi ki...

bi taraftan bellibir aya gelinceye kadar tuvalet eğitimi doğru değil yazıları okuyorum kafam karışıyor. ama sizinkine "eğitim" dememek mi lazım... bugün hülyayla da konuştuk, galiba bu biraz yönlendirme tam eğitim gibi sert dememek lazım.

Ozgur dedi ki...

Serra, çok büyük hedeflerimiz yok, bir yerden başladık işte:)

Ela Selin, biraz daha ilerleyeyim yazarım:)

Yeliz'cim kitap şu:
http://kitap.antoloji.com/bezsiz-bebek-kitabi/
Oturak kullandığında seviniyoruz. Oturup da bişey yapmazsa ya da çişli bez olursa nayııırr demiyoruz. Zararı olduğunu düşünmüyorum. Büyük beklentilerim yok. "Kakasını tutmasını" beklemiyorum. Kakası gelince oturağa oturtuyorum.

Dur bazı linkleri yazıya ekliyeyim....

ilal dedi ki...

bezsiz bebek olayını tracy teyzeden de duymuştum ben..Açıkcası cesaret edemedim...Tuvalet olayı bebeklerin hayatında önemli bir dönemmiş.Öyle ki bu dönemde yapılan hatalar gelecekte çok daha farklı sonuçlar olarak karşımıza çıkarmış...Aslında sizin ki evet tuvaletin normalde bezden başka bir yere yapıldığını göstermek...güzel gelişmeler almışsınız...
benim kafama takılan birde klozet mi oturak mı?
oturaktan klozete geçişte sorun olurmu ki,?
Eylül henüz kaka belirtileri fazla vermiyor...Ben genelde yüz ifadesinden anlıyorum...

belirtileri çoğaltsın bizde oturağa doğru ilerleyelim bari:)

Ozgur dedi ki...

İlal, kitap diyor ki, dünyanın %50si çiş kaka olayını 12 aylıkken bırakıyor. ABD ortalaması 3 yaş. Ben, kardeşim genel olarak bizim kuşak bu civarda bırakmış. Yani tuvaletini altına yaptı diye dövmedikçe :P çok büyük problem olacağını düşünmüyorum:)

Klozet oturak konusunda farklı fikirler var. Oturak bence daha doğru, çünkü kendisi oturuyor ve ayaklarından güç alıyor. Klozet adaptörü için benim tutmam gerekiyor. Ben süper tembel anne olarak çocuğumun kendi başına yaptığı her aktiviteyi sonuna kadar destekliyorum:)

Deniz dedi ki...

geç mi kalıyorum, yoksa erkenci miyim, bilemiyorum, ben bu işin neresindeyim :))

tatliyemek dedi ki...

olmuyor olmuyorr:( iki haftadır uğraşıyorum ve bebeğimin işaretlerini hala çözemedim. Nerede hata yapıyorum bilmiyorum. :(

tatliyemek dedi ki...

olmuyor olmuyorr:( iki haftadır uğraşıyorum ve bebeğimin işaretlerini hala çözemedim. Nerede hata yapıyorum bilmiyorum. :(