22 Oca 2010

Çok Okuyan Mı Bilir, Çok Gezen Mi?

Ela'nın Teyzesi: ET
Ben: B
Ela: E

Evdeyiz. Çin için vize almaya gitmişim, öğrenmişim ki illa babanın muvaffakatnamesi olacak. E pasaportu alırken almıştık zaten babadan? I ıh. O başka, bu başka. Kurallar boş yere çıkmıyor, Çin'den çocuk evlat edinen alan kaçan çok. Belki o nedenle ama bizim Çin vizesi biraz nanay oldu. Aslında koca Çin'de konsolosluğa gidebiliyor olsa (Pekin ve Şangay'da var Shenzhen'e uzak) olabilirmiş. Daha sonra Mira'nın Bahçesi Banu'dan bir öneri geldi, ama artık kararı vermiş bulunduk. Gitmiyoruz Çin'e. Hong konga gidicez.

O sıralarda internette araştırma yapıyorum aa Shenzhen'e 5 günlük special zone vizesi varmış. Bir anda planlara dahil ediyorum, hımmm o zaman 5 günlüğüne geçer meşhur Queen Spa'nın tadına bakarız o yee. Bir yandan kendi kendime konuşuyorum gece gece. Uzunca planlar yaptıktan sonra, bu vize bize de var mı diye bakmak aklıma geliyor. I ıh. Yok. ABDlilere, İsraillilere bilimum Arap ülkesine ve bize yok. Kanada'lı olmak varmış şu hayatta.

B: Aaa bize yokmuş o vizeden.
ET: Çok okuyan mı bilir abla, çok gezen mi?
B: Bilmiyorum. Gezsem de öğrenecektim herhalde bunu.
ET: Demek kiiii çok okuyan da bilir, çok gezen de. Okuyan acısız bilir.
B: hımmm.

Böylece yılların tartışmasına noktayı koyduk. Gezi notları okumak, çok gezenden tavsiye almak lazım. Ayrıca çok gezmiyoruz, çok gezsek size de gelirdik. Nasreddin Hoca'yı da anmış olduk bu heyecanla...

sevgiler!

9 yorum:

dağlar kızı dedi ki...

İkisi de bilir, ama gezen kolay unutmaz, okuyan daha çabuk unutur. Bir de gezen daha detay keşfedebilir, okuyan geneller geçer:)

Ben bilmediğim şehirlerde, adını bilmeden keşfettiğim, yürürken buluverdiğim, öylesine giriverdiğim sokakların kokularını anımsarım hala mesela. O kokularla özdeşleşir ve bilinen olur o şehirler benim için. Kitaplar muhteşem ama tesadüfi kokulara rastlamak çok zor!

Tekir dedi ki...

Ela'nın teyzesi ET demişsin ya ben onu ii tii okudum ve komik oldu :)

aysema dedi ki...

Çok okuyan daha çok bilir bence.

Zamanı, ekonomik sorunları bir kenara koysak da insan bedeninin gücü yetmez çok gezmeye. Hem bilinçsiz gezmek zevk verse de kattığı bilgi sınırlıdır.

Bilinçli birisinin gezdiği yeri tüm yönleriyle anlattığı kitabı okumak bize çok daha fazlasını öğretir.

Neyse asıl konu bu değil zaten? Eee şimdi ne olacak? Son kararınız merak ediliyor canlarım. E. uyuyor diye tlf edemiyorum, B.'ye duyurulur.

E+ET+B Çok çok öpülür...

GüCüBe dedi ki...

Gezeceğin yeri her yönü ile bilmek için okumak lazımdır :)

Çok okumayan biri olarak, gezmek daha kolay öğretiyor diyebilirim..

Sevgiler.

Ozgur dedi ki...

Dağlar kızı, ister gezsin, ister okusun görenin gözündedir aslında:)

Gidip bilinmedik sokakları koklayasım geldi şimdi. Hongkong pek kokuluymuş diye duyuyorum:) çok sevgiler.

pekii kitap kokusu?

Ozgur dedi ki...

Tekir, evit biz onu küçükken uzaylılardan çalmıştık, kendimize kardeş yapmıştık:)

(Gören,görmeyen kızkardeşim pek güzeldir, öyle iti diildir ha:)

Ozgur dedi ki...

aysema, taşı yedim, aradım.

Ozgur dedi ki...

Gücübe, gezmek de güzel, okumak da. Okurayak gezmek. hımm :)

aysema dedi ki...

Bu arada,, annelerden de ANKET'ime bir atmasını istesem ayıp olur mu?

Annelerin al atıp da başaramayacağı iş yoktur değil mi?