5 Oca 2010

Doğum Günü Anılarımız...



Yaşarken yazacak vakit olmadı. Geçip giden zamanları uhuhu bir yerlerde bulsam... Sonra üzülsem, üzüldüğüme üzülsem... Gözyaşına bakıp bakıp seni hatırlarım. Gittiin şimdii sen. Bi dakika, adana çık aradan. Buraya kızımın doğum gününü yazmaya karar verdim, sevgilinin çine gittiğini yazıp da duygusallaşmayacağım işte. Ela'ya anlatmaya çalıştık sonradan sürpriz olmasın diye. Baba gitti ama gelecek. Belki de o gelmeden biz gideriz, kimbilir. Hayırlısı.

Ne diyordum, Ela'nın doğum günü yani 31 Aralık günü gün güzel başladı. Hava güzeldi, kızımın babanesi ve dedesi öğlene doğru geldiler. Kahvaltı hazırladık, çay içtik. Sonra işlere başladık. Ela hanım günlük gezmesine çıktı bakıcı ablamızla. Biz de giriştik mutfağa. Bir kaç gün önceden taşınma kalıntılarını toparlamaca gibi işlerle uğraştığımdan, üstüne Ela'nın diş durumu, ateş derken feci yorgun ve uykusuzdum. Ama beden kendini toparlıyor işte. Kayınpederin bahçesinde soba yakmaları gerekmiş. O da uykusuz. Yine de herkes Ela'yı görüp yorgunluğu filan unutuyor...

Bir gün önceden bakıcı ablamız meşhur tarçınlı havuçlu kekinden yapmıştı ancak fırını koyduğumuz tahta hafif eğimliymiş, kekimiz hafif eğimli oldu. Kasten öyle yaptık deriz dedik geçtik. Kayınvalide kendi spesiyallerine girişti. Babamız işten erken geldi. Akşama doğru annem ve babam geldi. Annem sabah 6:30a kadar deli gibi yemek yapmış, sarmalar, dolmalar, börekler, kurabiyeler, rus salatası, zeytinyağlılar... Bak bak bitmez. Bir de babamla taşıdılar da taşıdılar. Pek şanslı bir insanım. Kızım da öyle:)

Blogcu annelerden pek çok hediye geldi. İlkay'ım ve kisd'den gelmişti, Yeniannemin ve Yeliz'in hediyeleri kargocu amcalara takıldı. Mng ve yurtiçi kargoya sitemlerimizi yolluyoruz. Kaç kere aradım bilmiyorum. Bu ince davranışları için çok sevindik, biraz mahçup olduk. Ne güzel, ne güzel!

Teyze ve enişte pasta alma işini üstlenmişlerdi. Yol boyu enişte, teyzeyi aha şimdi gitti pasta diye korkuta korkuta getirmiş. Pasta (pastacı rapunzel teyzemizin ellerine sağlık) muhteşem. Sanat eseri. Ela'nın duvarındaki stickerlar üç boyuta bürünmüş gözümüzün üzerinde. Dolaba koyarken panik anne. Aman olmaz, sığmayacak dikkattt diye ortamı gerdim biraz. Ama Allah'tan anlayışlı insanlar özellikle babam. Beni bir heyecan sardı zaten elim ayağım titriyor. Rapunzel teyze hediye kurabiyeler de yollamış, ne güzel, ne güzel. Sofra hazırlandı, derken konuklarımız geldi. Ela'nın amcası ve yengesi, yengenin annesi ve babası geldiler. Ama henüz hazır değilim bennnn. Evi süslemiştik biraz, evet sakiniz. Son yemekler sofraya gitti, pasta yerleştirildi, mum tamam. Tek kusuru var pastanın öyle güzel ki kesmeye kıyamıyoruz.
Gittim Ela'yı giydirdim, yavru bir melek. Ama hiç tadı yok. Her zamanki neşeli çocuk değil. Gülüyor filan ama hatrımız için biraz. Kucaktan kucağa dolaşıyor. Giyindim ben de. Şişmanım ama güzelim.




Mumlarımızı üfledik, fotoğraflarımızı çektik. Hediyelerimizi açtık. Bir sürü kıyafetimiz oldu, yün örgüler, trikolar, anneanne ve dede çoşmuşlar. Babaanne örgü kıyafetler getirmiş. Teyze ve enişte Ela'nın ilk arabasını almışlar, chicconun 4 fonksiyonlusu. Amca ve yenge ta ABDlerden oyuncak getirmiş (konuşan helikopter), kayınvalidesi ve yengesi ciciler almış kızımıza. Ne güzel...

Ela hanım yılbaşına damgayı vuruyor. Gündüz güzel uyuduğu için istisna yapıyoruz, geç yatıyoruz biraz. Anne rahat bir nefes alıyor. 3 2 1. 2010 geldiiii. Gece 12den sonra sevgiliyle çıkıp bir tur atıyoruz sokaklarda. Azıcık sakin zaman.




Cumartesi kayınvalideler, pazar annemler gidiyor. Ev yemek dolu, yiyoruz sürekli. Babam ve annem gitmeden evin şeklini değiştiriyoruz, tam içimize sinecek hale geliyor. Çok güzel oluyor. Bin türlü sorunumuzu minik periler gibi dokunup dokunup çözüyorlar. Sabitlenmemiş dolap, kitaplık kalmıyor. Ela'nın oyuncak çay takımıyla çay ikram ediyoruz birbirimize. Onları da yolcu ediyoruz sonra.

Pazar günü kızkardeşin işi var, dışarıda. Sevgili gidip çeşit çeşit peynir alıyor. Şarap peynir gecesi yapıyoruz, güzel bir film izliyoruz. Yaşasın Tarantino amca sen hayatta mıydın? Artık anlıyorum ki annenin çiçekli böcekli aile filmi izleyelim dönemi hayırlısıyla kapanmış. Farklı, derin, anlamlı filmlere hazırım. Karamsar da olsa. Bir yıl geçti anneliğimde.

Gerçekten çok şanslı insanlarız, şükrediyorum sürekli. Bir yılda ne çok şey değişti. Kızımız büyüdü, ben acemilikten daha bi kendine güvenen anneye dönüştüm. Sevgili iş değiştirdi, ben işe döndüm, istifa ettim, yeni bir maceraya atılıyorum. Sevgili Çin'e gidiyor. Taşındık, mekan değiştirdik. Bir sürü yeni arkadaşımız oldu. Eski ve çocuklu arkadaşlarımızla yeni bir ilişkimiz oldu.

Uykusuz geceler geçirdik ama haksızlık etmeyeyim. Görece çok az. Ela uyumlu, sakin ama çok hareketli bir bebek. Gülmesine ve saçına toka takmasına bayılıyorum. Güzel bir yıl geçirdim. Çok şey öğrendim. Çok dost kazandım. Blogcu arkadaşlarımızla beraber güldük, okuduk, öğrendik, uykusuz kaldık zaman zaman.

Önümüzde yeni bir yıl. Bakalım ne gibi maceralar bizi bekliyor...

21 yorum:

pastacirapunsel dedi ki...

İyi ki doğmuş Ela kuzucuğu, Rapu Teyze'si geç kaldı kutlamakta ama, anneciği biliyor yoğunluğumu:))
Nice mutlu, sağlıklı, sevgi ve başarılar dolu yaşlara...
Sımsıcak sevgiler.....

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

nice nice senelere... bayıldım,kıyafetine.. koca kız oldu.. minik genç kız...

ela selin dedi ki...

Elacigim,kizimin adasi. Ne kadar güzel ve sansli bir bebeksin sen öyle...
Nice yaslara, her istegin gercek olsun. Hep gülsün güzel yüzün!

ElfAna dedi ki...

Ne guzel anlatmissin. Yuzumde bir gulumseme ile okudum. Tekrar mutlu yillar.

mkp dedi ki...

"bin türlü sorunumuzu minik periler gibi dokunup dokunup çözüyorlar"takılıp kaldım bu cümleye.gözlerim doldu.aylarca bekleyen işlerimizi 1 gün içinde çözüp giderler annem babam.anne olunca anlıyor insan. mutlu yıllar minik ela'ya.

kirazsevdasi dedi ki...

cok sanslisiniz gercekten, iyi ki var anneler, babalar,
saglikla daha nice nice dogumgunlerini kutlayin umuyorum.

artik insan moduna girmeye basladik yavastan degil mi Özgür?
ama daha bi sabirli, daha bi anlayisli insan.
guzel bunlar guzelll.

seviyoruz siziiii

anne yazar dedi ki...

Canım tekrar iyi ki doğdu Ela bebek. Nice güzel yaşlara. Ya laf aramızda ben ne çok şey kaçırmışım:( Taşındığını okumuştum kıza bi hayırlı olsun yazmamışım derken. Ne sen istifamı ettin? Nası yani ya şimdi ne yapacaksın?

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederiz pastacı teyzemiz. Kucaklıyoruz:)

Teşekkür ederiz Esra:) Sizin de az kaldı:)

Teşekkürler Ela Selinin annesi

Teşekkürler ElfAna. O ne güzel nick:)

Ozgur dedi ki...

Mkp, tam olarak dediğin gibi:) Aylarca bekleyen işlerimizi şıp şıp... Sevine sevine bi de:)

Ozgur dedi ki...

Evet Kiraz'ım onlar büyüdü, biz de büyüdük. Bir yanımız çocuk, bir yanımız anne.

Ozgur dedi ki...

Anne yazar, önce Çin'e gideceğim, sonra özgürlük manifestosuna uygun hareketlerde bulunacağım. Kısmetse tabi, bakalım neler olacak... :)

mummy dedi ki...

Bu minik oldu mu o kadar ya..Bak daha dün doğduydu geyiği yapçam şimdi..Nice nice sağlıklı,mutlu yıllar görsün tüm sevdikleriyle,sevenleriye..Yüzü gibi ömrü de güzel olsun tatlı Eloşun..
Sevgiler..
Esra.

Ayşe dedi ki...

Elosun dogumgunu tekrar kutlu olsun annesi...

sizin diger gelismeler de hayirli olur insallah. yuregini ferah tut sen...
opuyorum.

Seren dedi ki...

Elacığıma çok mutlu,huzurlu,şansılı,sağlıklı,bol gülümsemeli,sevinçli birsürü yaş diliyorum.Yeni ev,belki de yeni bir ülke süper...herşey gönlünüzde olsun

Adsız dedi ki...

Tez zamanda kavuşmanız dileğimdir. Geçici ayrılıklar olsun. Sayılı gün çabuk geçer...

Eloş harikasın, ne güzel büyüyorsun.Her şey gönlünce gelişsin. Yolunuz, şansınız açık olsun. Yeni yaşın, yeni yılın kutlu olsun...

kuzunun annesi dedi ki...

Allah kavustursun Özgürcüm

ilknur malcı dedi ki...

özgürcüm harikasın çok güzel ve akıcı yazmışsın bir çırpıda okudum.insaallah yeni iş olayı hayırlı olur.öptük çokkkk

Birben dedi ki...

Şu annenin kendini yeniden bulma macerası gözlemlediğim kadarıyla 1 seneye tekabül ediyor.Filmlerde,müziklerde,zevklerde eskiye dönüş var cidden:)Hormonal dengeyle mi alakalı merak ediyorum.
Yeni,olgun,ne istediğini bilen biri çıkıyor insanın içinden yavaş yavaş.

ELÇİN dedi ki...

sağlıkla huzurla nice yaşlara kuzucuğuma

fazi dedi ki...

ela çok güzel olmuş.peri kızı gibi . saçlar bu dönem hepsinde aynı model tepeden tek kuyruk :) mıncırıyorum acıcık kollardan bacaklardan popodan (neden sevdiğimiz şeyleri yemekle birleşen dürtülerimiz var ? bu sevimli bebek milleti bende böyle hissler uyandırıyor garip miyim ki acep )

Anne Duru dedi ki...

çoook geç kalmışız farkettimki...bizi affet ve lütfen doğumgünü kutlamamamızı kabul et:)
ne kadar tatlı olmuş ela maşallah:))
sağlıklı nice yaşlara.
sevgiler,
derin&cihan