25 Oca 2010

Bir Mimdir, İki Mimdir, Üç Mimdir...

Önce Kitubi'den Damla'nın mimini yanıtlayalım, aylar oldu. Sonra Yeliz'in mimi gelsin. Ben de bir postla iki mim vurmuş olayım:)

1. Şu an okumakta olduğunuz kitap/kitaplar, kısaca konusuyla?

The Idle Parent, gidip gelip okuyorum. Kasmayan anne baba nasıl olunur hakkında. Genel olarak özgürlükçü bir duruşu var.
Tutunamayanlar yeni bitirdim kaçıncı defadır okuyorum bilmiyorum. Konusu: tutunamayanlar.
Raising Our Children, Raising Ourselves: Çocuklarımızı büyütürken kendimiz de büyüyelim temalı, zor anlarda ne yapmalı, nasıl davranmalı, nasıl anlamalı üzerine bir kitap.
The Philosophical Baby What Children's Minds Tell Us About Truth, Love, and the Meaning of Life: Yazar kitabın bir yerinde şöyle demiş. Uzaylılar gelse ve bizim felsefe ansiklopedimize baksalar sanırlar ki mitoz bölünmeyle çoğalıyoruz, ne bebek var, ne çocuk. Felsefi anlamda bebek zihni, ne düşünür, ne hisseder. Ve biz bundan ne anlıyoruz hayata dair?
Ego, Oshodan okuduğum ilk kitap. Oldukça beğendim. Pek kafa dengi bi adammış, yalnız bazı yerleri tekrar okumalı gibi geldi.
A Life's Work, Rachel Kusk: Kendi hamilelik ve doğum sürecini anlatmış, biraz uzaktan, mesafeli. Çok yakın yerleri var.

Kitapları döne döne okuyorum. Bazen bitiyor, yine okuyorum...


2. En son aldığınız kitap/kitaplar?
En son Ego, Osho aldım.


3. Şimdiye kadar okuduğunuz kitaplar içinde en çok sevdikleriniz?
Çok var. Yazar söylesem? Doris Lessing, Iris Murdoch, Salman Rushdie, Julian Barnes, Ursula K Le Guin, Ian Banks, Oğuz Atay, Kemal Tahir, Sevgi Soysal, Alev Alatlı, Douglas Adams, Frank Herbert, Latife Tekin
Doğuma yanımda Frank Herbert'ten Dune serisini götürmüştüm. Pek işe yaramıştı.


4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi okurken illallah ettiren kitap/ kitaplar?
Üzerimde lanet mi var bilmiyorum Thomas Mann Büyülü Dağ, iki yıldır okuyorum. Unutup baştan başladığımdan bitmedi. İllallah demedim üstelik, güzel kitap. Bi de Niteliksiz Adam, Robert Musil. Yok okuyamadım. Çok istememe rağmen, "Ahlaki Protesto Sanatı" kitabı da bekleyenler arasında. Ama umutluyum.
Okurken İllallah dedirten, Dostlukların Son Günü, Selim İleri. Nedense hitap etmedi bana?

5. Elinizdeki bitince okumayı düşündüğünüz kitap?
Giddar'ı okuyacağım kısmetse.
Time Travel In Einsteins Universe bekliyor...


Şimdii Yeliz'in Mim:

Hakkımda bilinmeyen yedi şey:

1- Bir gün dünyalar kurtaracakmışım gibi gelir, bir gün yataktan çıkasım gelmez. En hafifinden bir manik depresif halim var ama çok hafif.
2- Bazen deli gibi yemek yapasım gelir, kekler börekler açarım. Sonra aylarca içimden mutfağa girmek gelmez, hayatta kalacak kadar yemek yaparım.
3- Yazmayı hem severim, hem nefret ederim.
4- Börektense çiğ yufka yemeyi severim, karnım ağrımaz.
5- Olmamış üzüm, yeni çıkmış yeşil erik. Yeter ki ekşi olsun.
6- Bazı isimleri çok fena karıştırırım. Yaşar Nuri Bilge Ceylan... gibi alır başını gider.
7- Bir blogum daha var ama çok gizli, orada hepinizi çekiştiriyorum:P

Kimseyi mimlemiyorum, isteyen üzerine alsın. Tembel olunca böyle utandım:P

2 yorum:

Tekir dedi ki...

1-4 arası aynennnnnnn diyorum özgürcüm :)

k.i.s.d. dedi ki...

Ben de manik depresifim hafif mafif değil.... :) sarkaç kadınım ben :)

Ne gizli bilog muuuu amen yarebbim :)