3 Şub 2010

13. Ay...

Şaka maka 13 ayı devirdik. Artık Ela'ya bebeklikten iyice çıktı. Fıttırı fıttırı dolaşıyor, koşuyor. Konuşamasa bile her lafı anlıyor. Bugün annem sessizce ben bir balkona çıkayım dedi. Sonra Ela'da bir hareketlenme oldu. Balkona doğru gidiyor, geri geliyor. Gidiyor, geliyor. Sonra sinirlenip işaret etti. Meğer annemden balkon lafını duyunca "eee neden çıkmadık hadi" diyormuş.

Yürürken yerden eğilip bir şey alıyor. Alkışlayarak geziyor. O kadar hızlı ilerliyor ki yetişemiyorum ilkleri kaydetmeye, sonra geç oluyor. Deyde diyor, teyze demek. Anne, baba, dede, anneanne, ver, al kelimelerimiz. Adda atta demek. Uzun cümleler kuruyor kendi dilinde. Arkadaşı Doğa geldiğinden beri konuşuyor sürekli. Bu arada Doğa abla gelirken kendi eski kitaplarından getirmiş. Ay ne sevindik. Evimiz kitap doldu. Üstelik biraz daha büyük çocuklara göre kitaplar. 2-3 yaş grubunu çok beğendim. Gerçekten Türk yazar tercih etmek gerekiyor. Çeviri kitapların resimleri güzel, Türkçe'leri çok kötü.

Kutuları içiçe koymak favori aktivitelerimizden. Henüz kule yapmıyoruz. O onun içine, o da onun.

Ayna hala bir eğlence merkezi. Komik suratlar yapıyoruz. Karşılıklı dil çıkarıp dudaklarımızı büzüyoruz eğleniyoruz. Arada burnumu sıkıyor, o zaman sesimi inceltip konuşuyorum. Bırakınca normal konuşuyorum. Pek gülüyoruz bu işe.

Yemeğimizi genelde kendimiz yiyoruz. Balık, salata, yumurta gibi elle tutulabilen herşeyi kendisi yiyor kızım. Kaşık konusunda çalışmalarımız sürüyor. Giderek ustalaşıyor. Kaşığı ağzına götürebiliyor ama daha yol var önümüzde.

Göz, saç, kulak, burun, el, çorap, bunları biliyor. Kendinde ve bizde gösteriyor sorulunca.

Yürürken dönüyor, sürekli yön değiştirebiliyor. Arada geriye gitme denemeleri var.

Arabasına oturup ayaklarıyla ittirmeye çalışıyor ama daha yapamıyor.
Koltuklardan ustalıkla iniyor. Popoyu dönüp, ayakları bırakıyor yere.

İstediği olmazsa, ummadığı zamanda hayır denirse kıyameti koparıyor. Etinden et koparılmış gibi ağlıyor. Hayır denecekler ve denmeyecekler arasında gidip geliyorum sürekli. Hayırları kesin ama minimumda tutmaya çalışıyoruz. Anneanneden hayır duymaya alışkın değil, geçen bi duymuş, nasıl bir yırtınma. Bana şikayet etti mimimimimi. Beni de anneme şikayet ediyor bazen. Laf sayıyor.

Kitabı açıp kendi kendine mırıl mırıl okuyor. Bizim yaptığımız hareketleri yaparak sayfaları çeviriyor. İnce sayfalı (benim kitapları da) kitapların sayfalarını ustalıkla çeviriyor.

Her gün bir mucizeyi yaşıyoruz. Bütün çocuklar akıllı, muhtemelen bunlar normal gelişmeler. Ama insana tamamen biricik geliyor. O minik hallerini gördüğümde inanamıyorum.
Anneanneyle aşk yaşama halindeler.

Oturak düzenimizin, hayatımızın bir parçası. Kaka artık çok nadiren beze yapılıyor. Zil takıp oynayabilirim.

Gece uykularımız çok düzeldi. Bazen tek uyanma, bazen hiç. (Maşallah) Günde iki kez uyuyor.

Şimdilik böyle, umarım unuttuğum bir şey yoktur...

10 yorum:

Mehtap dedi ki...

Kaka ve uyku olaylarını asmışsınız. Süper. Darısı benim bizim başımıza.

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

Maşallah diyelim de nazar değmesin vallahi.
Oturak alışkanlığı dışında, herşey kızıma benziyor sanki.Her çocuk farklı bir kitap ama benzerlikleri de var.Blogger'ları okudukça, kız kardeşim ve yeğenlerimi okuyormuş gibi heyecanlanıyorum bazen =)
...
Emzirme döneminiz bitti mi.Bizim ki hala emiyor da.Bu ay sonunda 18 ay bitecek, bıraktırmayı düşünüyorum.Nisan-Mayıs gibi de tuvalet eğitimi.Şu anda gidip klozetine oturuyor ama beziyle.Ben de üstelemiyorum, iyice oyun haline getirsin, kendi kendine alışşsın diye bekliyorum.Biraz da tam alıştırmak için kışa güvenemiyorum.Üşütürüm vs.. diye !

Ozgur dedi ki...

Merhap, yüzdeyüz olmasa da çok ilerledik, maşallah...


Selamlar Mine,
Bizimki emiyor hala. Bıraktırsam mı diye düşündüm, sonra kendi bıraksın dedim. Kolay gelsin:)

mehtap dedi ki...

Hayirli olsun 13. ayiniz, maasallah Ela'ya, super valla. Bana en zor gelen tuvalet egitimi, ins Zeynep Erva da boyle kolay gecis yapar.
Her ayin farkli bir guzelligi var, tadini doya doya cikarmanizi dilerim...

Opuyorum Ela'yi...

blogcuanne dedi ki...

Hayırlı olsun, devamı gelsin uykulu gecelerin.

Neymiş bu Türkçe kitaplar, paylaş da biz de bilelim :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

O geri geri gitme bizde de var. Çok komik görünüyor, ara ara dönüp yokluyor arkasını.

daha komiği boynu 90 derece geriye atıp tavana bakma:) Çok komikler bunlar çookkk!

Ozgur dedi ki...

Mehtap,

Tuvalet eğitimi demek doğru değil herhalde bizimkine. Tek yaptığımız tuvalete gitmek, birazcık oturmak:)
Gerisini doğaya bırakmak... sevgiler çok.

Ozgur dedi ki...

Blogcu anne, yazayım ilk fırsatta:)

Ozgur dedi ki...

OIP aa evet kafayı geri atma da var:) Korkutuyor biraz:)

Çok komikler tavşanlar... :))

k.i.s.d. dedi ki...

Maşallah canıma!!!

Çok güzel gelişmeler bunlar, harika!

Uyku konusunda fenalardayım, perilerinizden bize de yollar mısın Özgürüm canım.

Kocaman sevgiler.