3 Şub 2010

Evden Çalışan Anne

Bir aydır "evden çalışan anne"yim. Bu yazı için biraz erken, yine de yazmak istedim. Bir kaç ay sonra tekrar bakarım, ilerlediğim ve gerilediğim noktaları tespit ederim en azından.

Güzel Yanları:

  • Evdeyim, kızım içerde oynasa bile sesini duyuyorum. İçim rahat.
  • Mola verdiğimde gidip oynuyorum.
  • Ne yiyor, ne içiyor biliyorum.
  • Trafik çekmiyorum.
  • İşyerinde yaşanabilecek olumsuz tavırlardan, sinir bozucu insanlardan uzağım.
  • Zamanımın kontrolü benim elimde.
  • (Allah korusun) Hasta olduğunda/olduğumda evdeyim.
  • Kendi değerlerime uygun bir şekilde çalışma imkanına sahibim.
  • Böyle daha mutluyum.
  • Benzin, otobüs, dolmuş, taksi masrafı yok.
  • Öğlenleri afili lokantalara gitmek yok, starbucks yok. Daha hesaplı.
Riskli Yanları:

  • Dikkatim sık dağılabiliyor. İçerden Ela'nın sesi geldiğinde, ağlama sesi duyduğumda koşup gitme isteğini bastırmam gerekiyor.
  • Evde hem ben, hem kızım, hem de bakıcı abla ile beraberiz. Yalnızlık seven bir insan olarak (çok sevsem bile) yabancı biriyle sürekli beraber olmak kolay değil.
  • Eğer yerimden bir vesile ile kalkarsam kolay oturamıyorum. Ela'yı alıyorum, mutfağa gidiyorum. Bu nedenle çok az yerimden kalkmaya çalışıyorum. Yemeğimi PC başında yiyorum. (Ela ile dans ederek hareketsizliği kapatmaya çalışıyorum.)
  • Sosyal ortamım yok. Ofiste sabah tost yemeye gitmek, yemek yemek, kahve içmek, toplantı yapmak gibi etkinlikler yok.
  • Eğer istersem mesai saatlerinde arkadaşlarımla görüşebiliyorum. (İş zamanından çalmış oluyorum, akşamları telafi etmeye çalışıyorum)
  • Ne zaman çalışıyorum, ne zaman eğleniyorum karışıyor. Nette gezinmek ve okumak işimin bir parçası olduğu için, işimde miyim, hobimde miyim kafam karışıyor.
  • Yürütemeyip tekrar mesailgillere katılırsam diye endişeleniyorum.
  • Bazen yeterince verimli çalışmadığımdan endişe ediyorum.
  • Cumartesi ve Pazarları boş vakit bulursam çalışıyorum.
  • İnsanın kafasının bir yanı "evdesin" diyor. İçimden ortalığı toplamak, yemek yapmak gibi evsel işler gelse bile, dur diyorum ve gün içinde yapmıyorum. (Çok içimden geldiği söylenemez)
  • Evden çalışma kavramı alışıldık, bilindik bir şey değil. O nedenle eşe, dosta anlatması kolay değil. "sen de Ela'yı büyüt..." gibi yorumlar duymak mümkün. (Takmayacaksın, tak açacaksın)
  • Ela kaçıp yanıma geldiğinde illa ki kucağıma alıyorum. Ama bu aslında riskli değil, güzel yanı.
  • Çok konsantre olmam gerektiğinde (sessizlik!) zorlanabiliyorum. Ancak işten ayrılmadan önce ofisimiz o kadar gürültülüydü ki, buna bin şükür...
  • Gece uyuyamamışsam, bakıcı abla geldiğinde yatıp uyuyorum ve bir miktar uykumu alıyorum. (Aksi taktirde geçen ayı sıfır uyku geçirmiş olacaktım.)
  • İşteyken öğle yemeği hazır oluyordu. Evde kendim hazırlamam gerekiyor. Çayı kendim koymam gerekiyor. İyi açıdan bakarsak, daha lezzetli ve sağlıklı, kötü açıdan bakarsak ekstra zaman.
Şimdilik bunlar aklıma geldi.

12 yorum:

Kaymaçina dedi ki...

bende 2ay evden çalışmıştım :) güzel bir dönemdi aslında. maaşım %25 azveriliyordu ama şimdi öyle bir imkanım olsa yine öyle çalışmayı tercih ederim ne yalan söyleyeyim. Özellikle iş yerinde gibi sık sık bölünmemek ve kontrolun elinde olması süper birşey. Ne kadar daha böyle devam edeceksin bu arada?

Seren dedi ki...

Sevgili Özgür Anne,sen becerikli kadınsın, zor olsa da gerekli dengeyi kurmuşsundur eminim,Ela çok şanslı...Artıların eksilerinden fazla olsun hep inşallah

Defnenin Annesi dedi ki...

Ben 5,5 aydir evden calisiyorum ve gercekten zor oldugunu düsünüyorum. Sürekli böyle calisabilecegimi sanmiyorum ama defne krese baslayana kadar dayanmam gerek diyorum.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

bence artıları eksilerinden çok. "messai" kabilesi beklesin az daha

Ozgur dedi ki...

Kaymaçina, bence de güzel bir dönem. Ne kadar gideceği belli değil. Gittiği yere kadar şimdilik...

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederim Seren, çoook motive oldum birden:)

Ozgur dedi ki...

Defne'nin annesi,
Kolay gelsin, gönlüne göre olsun.

Ozgur dedi ki...

Hülya, katılıyorum.
O kabileden uzak durasım var. Sonra başkalarını da kurtarıcam. Gerçi mesainin iyi yanları var. Fazla sorumluluğun yoksa çık 6da hiçbişi düşünme!

Deniz dedi ki...

Ben olsam hayatta beceremem neden dersen, ben varsam bakıcı ablayla durmuyor içeride

Ivır Zıvırcı dedi ki...

Bana ilham kaynağı oldun :) Düşünüyorum acaba ben de öyle bir şeyler yapabilir miyim diye.

Ozgur dedi ki...

Deniz,
Başlarda daha fazla gelmek istiyordu, ama alıştı şimdi. Ben de Ela çevredeyken çalışmaya alıştım.

Ozgur dedi ki...

Ivır Zıvırcı, deneme şansın varsa hiç durma derim.