18 Mar 2010

Annelik ve Eski Dostlar...

"Unutulan birer birer.."

Çoğu insan evlendiğinde, eski hayatından daha farklı bir dünyaya adım atmış oluyor. Bekar arkadaşlarla daha az görüşülüyor, daha kelli felli olunuyor filan. Bizde hiç öyle olmadı. Beş gün önce neyse, beş gün sonra aynı modda devam ettik. Öyle büyük tabaklı çanaklı resmi misafir ağırlamalarına girişmedik, icabında pizza söyledik bira içtik. Gezdik, tozduk. Film izlerken cümbür cemaat uyuyakaldık.

Hamilelik sürecinde değişim başladı. Pizzalar ve kötü besinler evi terk etti. Değişik memleketlerden alınmış şaraplar mahzene kaldırıldı. (Malikanede yaşıyoruz da.) Sigara içenler, balkona davet edilir oldu. Biz davet etmeden genelde onlar balkonu tercih ettiler ya da. (sağolsunlar)

Ne olduysa Ela doğduktan sonra oldu. Bu kadar değişimi eski hayatımızdan kopmayacağız tadınd güzelce atlatmış bizler bu defa başka türlü bir işin içine girmiş olduğumuzu anladık. Başlarda 2-3 saatte bir emzirildiğinden evden en fazla 1.5 saat uzaklaşmaya izin vardı. Gittim, geldim, cee dedim döndüm. Annemler ya da kayınvalidemler olduğunda hadi kış kış diye Ela akşam uykusuna yattığında kovuyorlardı bizi. Biz de o saatte naapalım, sokaklarda geziyor, bostancı sahil, bağdat caddesi, çokça da evin köşesindeki kafede takılıyorduk. Zamanla Ela büyüdükçe özgürlük alanımız artsa da "geceleri evden çıkma" "ev gezmesi" gibi şeylere girişmedik. Toplasan 7 gün etmez. Halbuki annemler ben küçükken akşamları beni de alır misafirliğe giderlermiş. Biz yapmadık. Varsa yoksa Ela'nın düzeni, uykusu, yemeği. Yaz akşamları yemeğe gittiğimizde puşette uyuduğu oldu ama yani nerden baksan biz "Ela'lı akşamlar"ı evde değerlendirdik, yatağında rahat rahat uyusun istedik.

Görüşememenin bir etkisi de var tabi, ama onun dışında psikolojik olarak da bir kopuş var sanki. Yurt dışında yaşadığı halde denk gelip görüştüğümüz arkadaşımız oldu. (Bu genelde onların fedakarlığıyla oldu)

Sizlerde durum nedir? Ne kadar değişti sosyal ortam çocuktan sonra?
(Daha yazıcam sonra.)

3 yorum:

Toprak Büyürken dedi ki...

bizde de durum aynı özgür anne.Çocuk oldu diye düzenimizi değiştirmeyelim kendimizi kısıtlamayalım onu kendimize uyduralım dedik doğmadan önce.Doğdu o bizi kendine uydurdu.hemde hiç zorlanmadan :)

Defnenin Annesi dedi ki...

ayni durumdayiz. Ben son postumda yazmistim. "Esirgemden" davetine katilacaktik ama son gün davetiyelerimizi cocuksuz arkadaslarimiza hediye ettik, yeterki defne'nin düzeni bozulmasin. Ama bi karar aldik gecen hafta budan sonra her hafta bi gece defne'yi claudia'ya birakip cikacagiz ama yinede eskisi gibi olmayacak biliyorum. Cünkü bi parcamizi evde birakmis olacagiz. Defneden önce esimle gezerken hep bir bütün olarak geziyorduk mutluyduk. Ama simdi 3lü bir bütünüz ve hersey cok daha zor....

Ozgur dedi ki...

Toprak Büyürken'in annesi, al bizden de o kadar:)

DEfnenin annesi,
Akşam bırakabiliyorsanız çıkın mutlaka. Eskisi gibi olmasa da güzel...