18 Mar 2010

Kaşık Meselesi...



Görev bilinciyle yazıyorum bu yazıyı. Ela'nın babası, sabah uyanınca yeni yazı görsem ne güzel olur filan diyor. E şimdi nasıl yazmiyim. Daha yazıcam demişsin diyor. Dedim. E dedin yapıcaksın. Süt dedim ben.

Bari aktiviteden gidelim.

Geçenlerde bir arkadaşımla buluştum, onun kızı 2 yaşını geçti. Ela'nın eliyle yediklerini anlatıyordum, aa eliyle yemesine izin mi veriyorsun dedi. Onun kızı özellikle çatalı güzel kullanıyormuş. Ben de hımmm dedim kendi kendime. Aklıma yazmışım. Sonra bugün bir blogda baktım çocuğun elinde kaşık... Allah dedim, geç kaldık koşş. Ben zaten blog blog gezip Ela'nın yaşındakiler ne yapıyor bakıyorum. Aynısını yapamazsa, yapana kadar dövüyorum çocuğu. Böyle hırslı bi insanım ben. Neyse. Gerçekten "ah yavrum, kaşık tutma yaşı gelmiş de annesi vermemiş mi acaba" diye meraklandım hemen. Aslında gündüz yemek yerken bakıcı ablamızla beraber kaşık denemeleri var. Çatalı takınca da ağzını bulabiliyor. Ama akşamları ben hiç denememiştim.

Sonrasında nurturia'da sordum. İlginç fikirler geldi. Annelerden şöyle bir öneri geldi. Kaşık kullanımını teşvik etmek için, koy bi kaba fasulye kaşıkla öbürüne aktarsın dediler. Fasulye yutma riski nedeniyle korkuttu. Ben de akşam koydum mercimeği önüne. Verdim kaşığı. Sonrası çok komik. Bir kaç kez kaşıkla aktarıyor, sonra eliyle mercimekleri atmaya başlıyor. Ben kaşıkla gösteriyorum. Biraz kaşıkla gidiyor. Sonra son derece konsantre bir şekilde mercimekleri diğer kaba aktarıyor. Eliyle. Çok gülesim geldi. Yani a"nnecim derdin nedir, bak koydum dediğin kaba" hesabı. Sonuç odaklı kızım. Haklı. Nasıl da ciddi. Sonra ikinci akıl olarak su doldurmaca oynayalım dedik. Şişeden suyu hiç de fena koymadı bardağa. Sonra da alıp içti. Akılsızlık bende çeşme suyu koymuşum, içeceği aklıma gelmedi.

Üst baş ıslandı tabi. Üstünü değiştirdim. Pijama giyince normalde meme vakti geliyor. Algoritmayı bozmamak lazım. Bu defa sonrasında yemek vakti vardı, ha meme, ha mama dedim. Oldu gibi. Yemekte tavuklu, bezelyeli pilav vardı. Kaşıkla bir kaç kaşık aldı, bıraktı sonra.

Yalnız aktarma olayı güzel gerçekten. Daha önce okuduğumda boğazına kaçar diye boşuna telaşe etmişim. Bir mercimek ağzına gitti, kurtaramadım. Ama onun dışında iyiyiz.

Babası için bir kaç foto koyuyorum ve sonra işimin başına dönüyorum.

16 yorum:

olmadık işler peşinde dedi ki...

Kaşık, çatal işi mama sandalyesinde tam oturmayla başlayabiliyor. Alıştırma için ben pilav tavsiye ederim. Kaşık için de yoğurt vb.. Sana da sabır ve temizleme gücü dilerim.
**Bizimki chopstick'e geçti bile, nasıl yetenekli bi bilsen:)**

Ozgur dedi ki...

Chopstick mi... Hemen uyandıriiim ben benimkini... :) Çok saldı, çokk:)

sevgiler:)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

benimkinin de önüne Sushi koyuorum. biraz da kürdan.. kürdanı suşiye takıp wasabiye banıyor "anne lavaş yok mu?" diye soruyor. veriyorum dürüm yaparak yiyor.
iyi saatte olsunlar ziyaret etti galiba hepimizi

Ozgur dedi ki...

OIpe yorum yazarken götürdüler beni tutup. Bıraktılar şimdi ehehe. Yandı devreler:)

Suşi, kürdan. Yazdım. Lavaş alınacak...

Ege'nin Annesi; dedi ki...

ay gece gece koptum ilk paragrafı okuyunca:)))mama sandalyesinde elmayı falan küp küp doğrayıp çatalını veriyorum batırmaya açlışıyor yiyor bir iki bocaladı ilk verdiğimde, bende dövdüm:)))öğrendi:)şu ikeada 6lı satılan çatal kaşıklardan çok memnunum ben tavsiye ederim...sevgiler

Ozgur dedi ki...

Egenin annesi, kahkahama Ela uyancak diye korktum. İkea çatal kaşıklardan var. Deniyeyim ben de. Muz, elma doğrayayım, iyi fikir.

nohut oda dedi ki...

mama sandalyesinde takıyorsun boyama onlugunu verıyorusun yogurdu ve kasıgı harıka oluyor..agız burun bırbırıne gırebılır eksı kokabılır bıraz ama olsun..tam fotoluk:)

Ozgur dedi ki...

Deniyelim:)

aysema dedi ki...

Sizi kaşık düşmanları sizi... Gece gece çok güldüm.

Haşlanmış fasulye ile yapsanız şu aktarma işini nasıl olur? Hem yer hem de aktarır.

Tüm canavar anneler burada toplanmış, ben kaçıyorum.

Sevgiler yavrulara gitsin, büyüklü küçüklü olanlara...

Açalya dedi ki...

ben galiba ilk kez yazıyorum buraya...evren'e mi gittim yoksa diye dönüp gene baktım. Ha sana yazmışım ha ona, aynı şey zaten.

Kaşığı zınkkadanak öğrenmiyorlar, ver eline her yemekte, alsın onla, döksün saçsın, sonra zaten çatal geliyor. Çatalı kullanması daha zor. Eninde sonunda öğreniyorlar, bir araplar elleriyle yiyor yemekleri koca koca adamken...2 yaşına gelince egg roll'unu soya sosuna banmak isteyebilir yalnız, istemezse dövme.

Anne Café dedi ki...

ayşe de anne ben kendim yerim diyo da, yok kızım daha yaşın gelmedi diye oyalamaya çalışıyorum:)) kolay gelsin, demek 1 yaşına gelince bir de bunlar var...

Ozgur dedi ki...

Aysema annane:)))
Pişmiş de olur ama dökülünce yazık olmaz mı:)

Ozgur dedi ki...

Açalya, sen bu Evren konusunda ciddisin?

Ozgur dedi ki...

Anne Cafe, ben gereksiz telaş etmişim. 2 yaşına kadar yolu var. Daha da varmış anladığım kadarıyla.:)

Açalya dedi ki...

ciddiyetsizim...benim sorunum bu özgürcüm.

ilknur malcı dedi ki...

ayyy maşallah ne guzel bir kız olmus.keske yakın olsaydık gelir oynardık sizinle