5 Mar 2010

Özet Geçmeye Devam...

Yıkılmadım Ayaktayım...

Dün gece olaysız geçti. Fakat önceki gece...

Sanırım Ela ile geçirdiğimiz en uykusuz geceydi. Daha önce bir kere daha böyle olmuştu. İlk azılar çıkmadan önceydi. Nasıl desem... Ağlıyor, alıyorum, ağlıyor. Tam sakinleşiyor, uyuyor. Yatırıyorum. Uyuyor. Beş dakika sonra tekrar başlıyor. Tekrar alıyorum. Tekrar sakinleşiyor. Bu arada uzun sürüyor bu döngüler. Çaresizlik nasıl bir şey insan anlıyor böyle zamanlar da. Su verdim, karnını ovdum, emzirdim, ayağımda salladım, kucağımda salladım, saçını okşadım. Sıkıntısı var belli. Azılar çıktığı için, dişe ihtimal vermedim başta. Akıllanmıyorum bir türlü. Emin olmadan ilaç vermem. Ama çocuğun derdi var. Acı çekiyor. Kafasının yanını tutuyor. Sabah 4 civarı calpol verdim. 4:30 gibi diş jeli sürdüm. Sabah 6:15de uyudu. 7:30da kalktı hatun.

Köpek dişlerinden biri geliyor. Sol üst. Ela'yı uyuturken gözlerim kapandı. Bir kez uyumuşum bile. Korkuyor insan. Bir ara 5 gibi uyudu diye yatırdım. Kendim de yattım. Dakikasına uyumuşum. Uykuda sesler duyuyorum. Uyanıyorum ses yok. Dalıyorum ses var. Dinliyorum, evet ses var. Ağladı da duymadım mı, duydum da kalkamadım mı panik. Her yatmadan, kalkmadan önce saate baktığım için bakıyorum sadece beş dakika geçmiş. İnsan bilinci ne acayip. Bana sorsan o beş dakika bazen bir an, bazen üç saat. Böyle zamanlarda yalnız olmak kötü. Çok nadir oluyor, neticede 14 ayda 2. gecemiz böyle. Ama olduğunda insan perişan. Ey dişler, o kadar annem burdaydı, o zaman neden gelmediniz.

Sonra ablamız geldi, Ela'yı teslim edip, kendime izin verdim. Biraz uyudum yarım yamalak ama çok dinlenmişim. Öğleden sonra Doruk'lar geldi. Ela ile yakışıklım çok güzel oynadılar. Ela nasıl sevindi, gülücükler filan. Çok mutlu oldu çok. Ben de çok sevindim ve eğlendim. Güzel bir gün oldu. Bol bol yapmak lazım böyle. Büyüdü minikler. Bu arada bütün gece uykusuzluğun üstüne Ela kaç saat uyudu? Bir saat. Peki yorgun muydu, yooo cin cin!

Öyle olunca akşam 8 olmadan hor... Dün gece sadece 2 kere 12de ve 5te kalktı. Kolay uyudu. Ben de hayatımın uykusunu uyudum. Rüyalar gördüm. Gerçi saat 2de ve 4te uyanıp kalktım Ela'ya baktım ama artık o benim kendi uyku sorunum. Bir de böyle bi derdimiz var. Ela'nın rutini, annenin rutini. Ela kitap bebek, anne huysuz bebek. Ela'nın düzeni düzeliyor, anne nanay:)

Şu anda 12 diş var. Bir tane daha geliyor. 13. 4 köpek dişi olunca 16 tamamlanıyor. Böyle dersimize erken çalışıp sonra rahat edeceğiz diye umuyorum. Diş listesine baktım da bizim dişler erken gelmiş sanki.

Bugün sakiniz. Ela yeşil soğan ve salatalık kemiriyor. Azılar gelince çiğneme kapasitesi daha da arttı.

Dün akşam kendimi işe güce verdim, robot gibi çalıştım. Sabah 7de kalkıp devam ettim. Biraz molayı hak ettim, geldim bunları yazdım. Birazdan dışarı çıkıp öğle yemeği yiyeceğim, sonra da pazara gidip gelip çalışmaya devam edeceğim.

İyi hafta sonları...




7 yorum:

k.i.s.d. dedi ki...

Canlarım geçmiş olsun.
Bizim de son birkaç gecemiz sizinki kadar zor olmasa da dertli geçiyor. Uykuya kolay dönemiyor, ağlıyor, uyuyamadığı için de ayrıca sinir yapıyordu. Uyuyamıyorsa yanıma alıyorum, rahatlayınca zaten beni itmeye başlıyor (beni yatağıma koy anne demek bu) hoop yatağına... Böyle bir şey yaptım hadi hayırlısı. Köpek dişleri en zor çıkıyor dedilerdi. Çabuk çıksın da...geçer bunlar da.
Ve... Dorukla annesine selam ederim. Buluşmak için gelmemi beklediğinizi biliyordum :) eihii

Hilal dedi ki...

Çok geçmiş olsun zor bir gün olmuş:( uykusuzluk çok zor. hepsi birden çıkmıyorr mu bunların?:)

aysema dedi ki...

OFF!

Birben dedi ki...

Her dişte ateş yapıyor bizim oğlan, hele köpek dişlerinde çok beterdi:(

Geçmiş olsun, diğerleri sezdirmeden gelsin...

Adsız dedi ki...

iyi taraftan bakalim,
bir an once cikaracak bitecek bu kabus! Ela hanım salina salina neseli neseli dolasacak elbiseleri ile :)

Canımcım yaa, keyfini de kacirmak istemem ama, bu migrostaki organik tavuklar gercekten organik mi konulu baya konusulmustu gida muhendisleri tarafindan bir grupta... cok hatirlamamakla birlikte, tavugun organik oldugunu anlamak icin; gec pismesi, suyunun cok yagli olmasi, zayif olmasi ve boyun kisminin ince olmasi gerekliymis.

operiz.
kiraz

Adsız dedi ki...

ha bir de, tatli Ela hanımın butun oyuncaklarina once kendi sarilip, sonra bana getirmesi ve sarilmami beklemesi :) anlattim aksam pek tatli...

kiraz.

Ozge dedi ki...

gecmis olsun yaa, umarim biran once disler tamamlanir da rahatlarsiniz...