12 Nis 2010

Blog Ödülleri ve Bloglar Üzerine Bir Kaç Söz... Ne düşünüyorsunuz?




Başlarken...

Bu bloga başlarken eşim dışında kimsenin haberi yoktu. Hamile miyim, ondan bile emin değildim. Yeni evlenmiştik, çok çalışıyorduk. Çevremizde bebekli arkadaşımız yok denecek kadar azdı. Çok mutluyduk, çok istiyorduk ama bir yandan da şaşkındık. Bu kadar çabuk hamile kalacağımı beklemiyorduk, biraz mahçuptuk. Acaba bir süre kimseye söylemesek mi diye düşünmüştük.

Wordpressle başlamıştım. ozguranne.com'u almıştık. Uzunca bir süre, kendim yazdım, ben, eşim, annem, kardeşim, babam okuduk. Onlar yorum yazdı ancak. Sonra bir süre sonra blogspota geçme kararı aldım.

Sonra bir şeyler oldu. Kendimi daha hamile hissetmeye başladım. Diğer anne bloglarında daha çok zaman geçiriyordum şimdi. Deneyimlileri okuyordum, öğreniyordum. Doğumları okuyup duruyordum. Sonra arkadaşlarım oldu. Bir grup anne hamileliğimin sonunu beraber yaşadık. Sonra Ela geldi.

Ela geldi ve biz aile olduk. Hayatımızı sonsuza kadar değiştirdi, hem çekirdek, hem de geniş ailemizi. Aklımızda, fikrimizde o. Gündüzümüz o. Sadece kendi ailemiz değil. Bir sürü arkadaşımız oldu. İzmir, Şırnak, Chicago, Londra, Boston, Dubai, Katar, Kanada derken... Her ülkedeki farklı uygulamaları okuduk. Ela'nın doğumundan sonra başka hamileler ve başka bebekleri okurken o günleri tekrar yaşadım. Okuduğum her doğum hikayesinde ağladım. Her doğum mucize. Her bebek hayat.

Günler geçerken konularımız, kahvaltıda ne yesin, hangi aşıyı oldu, bugün ne yeni kelime öğrendi, bezsiz bebek serüvenimiz ne alemde... Eski hayatımız nerdeydi, biz kimdik? Bir anda inanılmaz bir sosyal çevrem oldu. Diğer annelerden çok şey öğrendim, okuyup öğrendiklerimi elimden geldiğince ve dilim döndüğünce paylaşmaya çalıştım. Bir "yeşil kaka" var ki efsane oldu. Oysa ben Ela doğmadan önce çocuğunun kakasını anlatan annelerden olmayacağım demiştim. Dediğimi yedim afiyetle. Kaka mühimmiş.

Neden yazıyorum bunları... Blog ödülleri diye bir yarışma var biliyorsunuz. Aday oldum şakayla karışık. Ödülünde değilim aslında, ama önemsediğim bir şey var.

Bloglar... 

Bir insan neden geçer ekran karşısına yazar da yazar? İşi bu değilken, vakti bol değilken, uykusundan yemeğinden çalıp yazar...

Kimin okuyacağını bilmeden.
Bir gün sonra yazının eskiyeceğini bilerek.
Köşe yazarı da değilsin, kimse sana para ödemeyecek. Belki dönüp bakmayacak bile. Okumadan geçecek.

Blogları çok önemsiyorum. Onu yazan insanı hayal ediyorum. Kahvesini, sigarasın almadan yazamayanlar var. Çocuklar uyumadan yazamayanlar. Çocuk uyur uyumaz, hızlıca, bir yandan bir lokmayı ağzına atarken, ya da çamaşırları makineye atıp oyuncakları toplarken yazanlar. Emirgan'a gidip, bunu paylaşmalıyım diyip fotoğrafını akşamına hemen bilgisayara atıverenler. OIPimizin çizdiği hallerimiz... Sadece anne blogları da değil. Gezi ve iş bloglarını seviyorum. Özellikle az bildiğim konularda çok şey öğreniyorum. (Annemin blog yazma ritüeli var. Dizüstüyü alır, gözlüğünü takar, çayını doldurur, ciddileşir...)

Eğer blog ödülleri, bilmediğimiz, az duyduğumuz blogları daha çok ön plana çıkarabiliyorsa, ne güzel. İnsan ancak kendi dikkatini verdiği konular üzerindeki blogları biliyor. Onun dışında kimbilir ne güzel yazılar akıyor kalemlerden ama haberimiz yok. Umarım gerçekten içeriği zengin, bu işi ciddiye alan samimi bloglar ödül alır.

O nedenle bence blog ödüllerine bir tıklayın derim. Oradaki bloglara bakın. Gerçekten sevdiğiniz birileri varsa oy verin. Markaların sponsor olmasını destekliyorum. (Ah ah markalar blogcuları daha çok dinlese...  )

Bence temel motivasyon okunmak ve yorumlar. İşe yaradığını hissetmek.
En büyük ödül.

Bilmiyorum siz ne dersiniz?


sevgiler...

20 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Hadi hayirli olsun :)

yeliz dedi ki...

senden çok öğrendim özgürüm, sevgiler

FADİŞ dedi ki...

Bloğunuzu beğeniyorum Özgür. Başarılar dilerim.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Özgür, başarılar diliyorum:)
Ben de çok arada kaldım. mail atıp önerenler olmuş çok duygulandım. bakarsın seneye belki:)

Bu yıl oyum sana Özgür kız!! ödülü çoktan hekketin sen... sevgiler

GüCüBe dedi ki...

Ben daha çok Nurturia'dan sonra takibe başladım bloğunu başarılar diliyorum..

Tekir dedi ki...

heyooo, hadi bakalım hemen oy verelim :)

Aşk Meleği dedi ki...

bende aynı görüşlerdeyim canım, ama ben katılmıyorum çünkü bayadır ihmal ettim bloğumu ve içerik açısından bihayli zayıf... inşallah önümüzdeki senelerde beraber yarışırız...

tumbili dedi ki...

Dünden beri, blog sahibi insanlara daha bir saygı duyuyorum. Bence hiç kolay değil kendini, kişiliğini, düşünme tarzını, yaşam biçimini, evini, en sevdiklerini halka arz etmek. Yorumlanmasa da yargılanacağını bilerek..İyi ya da kötü..
Hepinizi gerçekten alkışlıyorum. Bir gün gerekli cesareti toplayabilirsem ben de aranıza katılırım belki..

nuray ege dedi ki...

blogunuzun içerikleri çok çok güzel şimdiden başarılar diliyorum.inşş hayırlısı olur.

dağlar kızı dedi ki...

Hamileliğimde okumaya başladığım ilk anne bloğu olarak tabii ki oyum sana...
Ayrıca öyle olmasaydı da kaleminden damlayan bala veririm ben oyumu:)

Ozgur dedi ki...

Ya nasıl sevindim yorumlara. Bi de havaya girdim iyi mi şimdi. Hadi buyur burdan yak. İyi olan seçilsin derken ayyy seçilir miyim heyecanları ne oluyor? Tutarsız bir insanım gözüken o:)

Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Çok duygulandım. Teşekkür ederiz.

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bloğunuz hayırlı olsun, ve gerçekten birinciliğe layık . Tebrikler
A.ÖZTÜRK

Sadece anne.. dedi ki...

Ben de verdim oy :) İnşallah siz alırsınız Ela kuşum :)

Eray Endeş dedi ki...

Merhaba,

Blog Ödülleri'ni tam da bu nedenle düzenliyoruz. Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkür ederim Anne ve Bebişi, Yeliz, Fadiş...

OIP sen her zaman gönlümüzün birincisisin...

Teşekkürler Gücübe, ne iyi oldu nurturia:)

Tekir'im görüşelim.

Aşk Meleği, neden olmasın?

Tumbili, güzel yanları zorluklarından daha çok. Bence sen de başla...

Nuray Ege çok teşekkür ederim:)

Dağlar kızı öperim ben sizi:)

Ozgur dedi ki...

A. Öztürk, çok teşekkür ederim:))

Sadece anne, çok teşekkürler destek için:)

Eray Endeş, ellerinize sağlık:)

NiLaY dedi ki...

hakkında hayırlısı diyor ve başarılar diliyorum :) sanırım çok doğru bir blogu izlemeye almışım ben :)) sevgiler..

aysema dedi ki...

Başarılar Dilerim...

Cocukla Cocuk dedi ki...

kesinlikle asıl ödül okunduğunu hissetmek. blog ödüllerinde gezinince bilmediğimiz ne kadar çok blog olduğunu gördük.
Başarılar diliyoruz.

cuckan dedi ki...

kesinlikle okunmak ve işe yaradığını hissetmek en güzel ödül, çok haklısın:)