20 May 2010

Günlerden Bugün...

Sabah 6:00 uyanış.

Güler yüzlü kızım aydınlık. Kahvaltıda peynirli krep. Beraberce götürdük. Sonra çok eğlendik, çok oynadık. Favorimiz oyuncak bebek arabası bugünlere damgasını vurdu. Sürekli evdeki hayvanları gezdiriyoruz. Oyuncak bebek, ayıcık, miki, fil hepsi geziyorlar bol bol. Beraber çamaşırları yıkadık, astık. Tuvalet  mecaramız tam gaz. Vücudumuzdaki organların çoğunu biliyoruz. Kulak, baş, saç, burun (Elacada: murmum) göbek, meme, ayak, bacak, göz, kirpik, el, kol... Bi kendindekini, bi bendekini, bi kitaptakini gösteriyor akıllı bıdık.(Bunu anlatmasam iyi ama anlatmasam olmaz. Kakalara baybay diyoruz, el sallıyoruz tamam da öpücük yollamak nesi?)

Sonra, baba uyanıyor, nöbet devri. Onlar baba kız kıkırdamaya başlıyorlar. Onların oyunları daha vahşi ve aktif. Her seferinde daha olmadık bi yerden tırmanmaca. Koltuklara çıkma filan sıradan da kolçaklı taraftan çıkmaca da sıradan da o uçmalar ne oluyor? Koşmacalar, yakalamacalar. Gittim uyudum da aklım çıkmadı. Sonrasında bizimki düşmüş hafifçe ama sese uyandım tabi. Gene yattım filan derken olmadı kalktım.

Büyük tatil kahvaltısı hazırlanmış. Yedik içtik. O arada Ela uyudu. Daha rahat ettik. Lost günüydü, çektim izlerken Ela uyandı. Kendime bir kıyak yaparak tamamladım, yarım yarım filan derken bitirdim. Sonra oyunlara devam. Kapı çaldı, bir demet papatya... taaaa amerikalardan kim yollar? Ayşe. İnanamadım. Kalakaldım böyle çiçekler elimde. Böyle güzel şaşırmalar bitmesin. Bir demet çiçek beni gelecek güzel günlere ikna ediyor. Çok sevindim çok...

Sonra nereye gitsek, nereye gitsek, yine Polonezköy'e gittik neredeyse tüm alternatifleri sıraladıktan sonra. Büyük aile olarak gittik, bebek arabasını da götürdük... Orada Ela sürmeye devam etti. Hamağa uzanıp sallandık, güldük. Ama günün olayı, masanın deliklerinden düşen salatalığa en az bir on dakika baybayyy demesiydi Ela'nın. Yenisi geldi ama eskisine baybay demeyi unutmadı. baybayyy. Çok güldük. Havhav vardı, yanına gittik. At gördük. Dönüş yolu boyunca Addd... diyip dıgıdık yaptı. Aaaaç diyoruz. Att diyoruz. Abi diyoruz. Çoğulu abibi olabilir. Bugün babasının bir şeyi düşürmesi üzerine "babadüşürdünya"ya denk gelecek bi ses geldi. Bugünlerde ya bizim yaratıcılığımız arttı duyduğumuz şeyleri benzetir olduk, ya da gerçekten çok fazla cümle, kelime çıkıyor.

O salatalığı unutmak istemiyorum. Unutmak istemediğim ne çok şey var. Hafıza hep son olana odaklanıyor. Her şey öyle hızla değişiyor ki... Daha ilk adımları derken bugünlerde pıtı pıtı koşturuyor her yere. Enişte bey geldi abdden ne çok kıyafet almış. Hepsi de birbirinden güzel, feci sevindik. Kokoş olmayalım da naapalım.

Akşama sürpriz pasta... İyi şımardım iyi:)

Anne de gitti alışverişe. Hediyeler de var. Evit biraz toparladım dolap olayını. Umut var.

Yarın Antalya yolcusuyuz. Kızımla ilk yalnız uçak yolculuğu. Bakalım. Umarım iyi geçer. Yarın da babası gelecek... Babaanne dede bekleyişte. Geçen seneki gibi su kuşu olacak  mı bakalım?

Hayat döngülerden oluşuyor. En küçük çemberde çamaşır ve bulaşık var. Sürekli yıka, as, kurut, topla, kirlensin yıka... Ortalık topla... Bulaşık top-la... Kafanı topla.. Yazıyı topla. İşleri topla.

Biraz dağıldım. Neşeli ama yorgun. Bir şeyler eksik. Bir şey yapmalı. Daha fazla enerji, daha az uyku, daha fazla düşünecek zaman.

Belki antalya'da biraz fırsatım olur... mu.

Farkettim ki son 16 aydır en çok emzirirken düşünüyorum. İnsanın düşünecek çok vakti oluyor. Hele ki bir keyif emicisi sahibiyseniz. Meditasyon gibi de.

Hah unutmadan. Bugün çamaşırları atarken yumuşatıcı tam da Osho'nun Ego adlı kitabına döküldü. Çok manidar buldum.

İyi geceler...

8 yorum:

Ayşe dedi ki...

aman ne guzel bir gun gecirmissiniz... Ciceklerin seni mutlu etmesine coook sevindim...

Antalya'da benim icin de d vitamini sentezi yapin, yolculugunuz da guzel gececek insallah...

cok cok opuyorum.

NİHAN dedi ki...

iyi tatiller diliyoruz size..

kuzunun annesi dedi ki...

İyi tatiller özgürcüm

Gökşen dedi ki...

Polonezköy bizim de kurtarıcımız :-) İyi tatiller diliyorum size.

ikicocukannesi dedi ki...

Begendin mi peki Osho'yu ozguranne?

Keyifli tatiller,

İmza: En cok emzizirken dusunen baska bir anne. Sadece ikicocuklu.

sonagre dedi ki...

canım benim, iyi tatiller... iyi eğlenin, iyice dinlen ve bize de arada yazmayı unutma...

GüCüBe dedi ki...

İyi yolculuklar,
Uyandıktan sonra tekrar yatmayı hiç düşünmedim ben:)

yeliz dedi ki...

an itibari ile nefis bir güneşte sağnak yağış var. mutlu yıllar özgürüm!!