6 May 2010

Kutsal Olmak İstemiyorum.

"Analar çeker yüküüü" diye türkü söyleye söyleye bütün yüklerin ananın sırtına yüklenmesine...

Anneler gününde, "ah benim nazımı kaprisimi çeken anammm" temalı yazılara...

Konunun tamamen ticarileştirilmesine, reklamlara, "hediye istemem ama yüzük mü aa ömrümde de hiç yüzük görmedim bağırayım, düşüp bayılayım" annelerine...

Anneler kutsaldır, önemlidir, kraliçedir hallerini sevmiyorum. Anneler "her şeyin en güzelini" haketmiyor. Ama iyi bir uykuyu hak ediyor! Kutsal olmamayı EŞİT olmayı hak ediyor.

Bir anneye iyilik mi yapmak istiyorsunuz?

Açalya'nın blogunu okuyun. 
Bir anneye yardım edin.

Tanıdığınız yeni bir annenin biraz daha uyumasını sağlayın!
Çocukları parka götürün.
Hayatını kolaylaştırın, paylaşın.

Annelere part time çalışma imkanı sağlayın, evden çalışma imkanı sağlayın.
Kreşleri düzeltin, denetleyin, işyerlerine kreş açma zorunluluğu getiren yasayı uygulayın.
Anneleri strese sokacak,onlara  vicdan azabı çektirecek gereksiz üzüntülerden koruyun.

Anneler evin her şeyi olmasın. Anneler çocuklarının annesi olsun. Çocukların babası da olsun. Eş dost, akraba. İşlerin ucundan tutun. Anneleri kutsal ilan etmeyin, imkansız ideale hapsetmeyin.

Ve lütfen kimse çocuğuna muhallebi içinde ciğer yedirmesin. Marifet diil bana göre.

Kimse saçını süpürge etmesin,  bir tel süpürge gidin alın.

Çiçek filan dermeyin, yollara sermeyin, dallarında dursun.

Daha az duygu, daha çok iş!

24 yorum:

anneyazar dedi ki...

Bu kadın var ya bu kadın, doğru söylüyor, ne güzel söylüyor. Tüm anneler kutsal olmamayı eşit olmayı hakediyor.

Açalya dedi ki...

daha az duygu, daha çok iş! işte buna şapka çıkarılır!

yeliz dedi ki...

ya o duyguların hepsi hikaye zaten! iş iş hadi bakalım

yesil_anne dedi ki...

kesinlikle! kesinlikle! kesinlikle! çok teşekkürler ozgur!

Anne ve Bebisi dedi ki...

hahaha supper ;) aynen katiliyorum :D

hye-herguncel dedi ki...

Oh be, şöyle dürüstçe konuşan biri çıktı. Sen doğru söylüyorsun da, bizim annelerimiz 20 yaşındaki çocuğuna eliyle yedirecek neredeyse! Hele de o çocuk erkekse. Güzel yazıydı vesselam.

ElfAna dedi ki...

Ozguranam, eline saglik:P

Ayşe dedi ki...

harikasin arkadasim. Cok dogru, cunku non-annelerin yardim etme istekleri bile anne/kadin stereotype'ini guclendiriyor... yani varsayimlar bastan yanlis, proof oldugu gibi yanlis oluyor!

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

elini, ağzını öpeyim özgüranam

Yazmak iyidir... dedi ki...

Vaaay yakıyor yazı. Çok beğendim. Kafamdaki ideal ötesi korkunç mükemmel anneden öylesine korkuyorum. Onu tepelediğin için teşekkürler :)

Ozgur dedi ki...

Teşekkür ederim. Doldum doldum taştım:)

TV normalde açık değil, dün aşkı memnu vardı. Reklamlardan kusasım geldi.

k.i.s.d. dedi ki...

Hadi bunu kampanya yapalım. Ben de Gabar temsilcisi olayım :)

Başak Çelik dedi ki...

Hay aklınla bin yaşa, ellerine sağlık!

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

benim için bugünün anlam ve önemini anlatan bir yazı olmuş.valla bu kadar güzel anlatılır.

Ivır Zıvırcı dedi ki...

Çıktısını alıp akrabaların topuna okutasım geldi. Sen çok yaşa Özgür anne!

SERRA dedi ki...

hay yazan ellerin dert görmesin

olmadık işler peşinde dedi ki...

Hahayt!! :) ayakta alkışıyorum seni:D)) Annelikten bi hal olmaları ben de hiç anlamıyorum:)

sbeser dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın. Bravoo!!

Adsız dedi ki...

muhallebi icinde ciger mi? oggggykkk! yapan var demek...

Demir's luv dedi ki...

Harikasın arkadaşım...
...fikrine kalemine sağlık!!!

AYNI HİSLER İLE YANINDAYIM.
Mükemmel anne olmama özgürlüğün kutlu olsun.

senem dedi ki...

Özgüranne, bir fırsatını bulup yazamadım. Bu yazı çok ama çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

Ozgur dedi ki...

Teşekkürler:)

buketbukethayaller dedi ki...

Ne güzel yazmi$siniz! Bir cok dü$ünceme tercüman olmu$sunuz. henüz anne degilim, kimbilir ne zaman olur bilemem ama anne olunca delirme,sacini süpürge etme, cocuga tapinma, cocugun her $eyine yeti$meye cali$ma, mükemmel anne olmaya cali$ma gibi korkularim var. hepsini bir kenara yazayim diyorum.
annelere sesleniyorum: cocuklariniza sacinizi süpürge etmeyin,hayati birlikte ya$ayin , cocuklarinizi size borclu birakmayin. Sonra o cocuk hayatta ilk yenilgisinde tepetaklak olabilir, bir cuval inciri berbat ettim diye üzülebilir :-(
ve evet, annelere yardimci olacak i$ uygulamalari olmali. I$ piyasasinda yari zamanli i$ler,evden yapilabilecek i$ler de olmali. Anne kendisine uygun olan i$i secebilmeli. Anneler ak$am gec saatte eve üzgün ve bitkin gelip, hem kendi hem de cocuklarinin hayatinin bir film $eridi gibi aki$ini izlememeli...
sevgilerimle,
BBH

emel dedi ki...

süper bir yazı olmuş, ne güzel de ifade etmişsiniz tüm bizlerin-annelerin hislerini. valla bravo!