11 Haz 2010

Anlamak Sevgilim.

Hours filminden bahsetmeyeceğim. Eskiden kıymetini bilmezmişim zamanın, bol keseden harcarmışım. Aslında zaman buldu mu öyle harcamalı. Sonrasını düşünmeden. Biriktirilemiyor. Bir gün de gitsen tatile aynı, bir ay da. Bazen.

Zihinsel bir yorgunluk yaşadığım. Zihnim çocuklar ve annelerle ilgili binlerce şeyle dolu. Artık boşaltsam bu bilgileri olmaz mı. Çocuk bakılıyor işte. Yemek tamam, bezsiz bebek hallerimiz iyi, koşturuyoruz her yere. Ela'nın scootera bindiğini söylemiş miydim? Dengede durduğunu? Önce tutarken sonra biraz biraz bıraktığımı. Birinin blogunda okusam hadi canım derim. Gözümle görmesem inanmam.Sonra...  yan yan yürüyor, geri yürüyor. Bisikletine binip ileri geri gidiyor, nasreddin hoca gibi ters biniyor.  Çok hareketli. Atta ve parkların gülü. Önümüüzde enerjik bir haftasonu var. Yarın doktor kontrolü var. Yanaklar filan dolu dolu. Yemeği kendisi yiyor. Bu ara iştah patlaması yaşıyoruz, sürekli yediği şeye şaşırıyorum.

Bİ dakka yine araya Ela girdi. Ben kendimden bahsedecektim. Anne olalı beri çok fazla şeye mola verdim. Bebek/anne/gelişim kitapları, araştırmalar. Nurturia anne blogları derken içim dışım anne-bebek oldu. Artık meme de bittiğine göre ben yavaştan eski kişiliğime göçeceğim. Bununla eskisi artık bir potada mı erir, fizyon mu olur bilemiyeceğim. Ama uzlaşılacak... Ne haberlerle bağım var, ne gazete okuyorum belli başlı köşe yazarları ve genel bilgiler haricinde. Gündemi sözlük kadar takip ediyorum. Yeter.

Tekrar kitaplarıma dönüyorum. Yazmalara dönüyorum.

Annelerin ninnilerinden
Spikerin okuduğu habere kadar
Yürekte, kitapta, sokakta
Yenebilmek yalanı


Anlamak sevgilim
O ne müthiş bahtiyarlik
Anlamak gideni ve gelmekte olanı


Nazım hikmet

6 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

inanmiyorum Özgürüm, daha bir saat filan once, cocuksuz hayatimizdaki tatillerimizden, o kadar zaman varken oysa ki daha neler neler yapabileceklerimizden filan bahsetmistik. biri bizi gozetlemesin :P

aynen aynen, bugun bir ara ogleden sonra(masallah ve tahtalara vurma esliginde); baktim oynuyor, onu birakiyor onu aliyor, bensiz takiliyor, ee oturmayayim acim bisiler okiyim dedim :)

buyuyorlar azizim durduramiyoruz.
severiz.

kirazsevdasi dedi ki...

hiii unutmusum! tavsan sacliyi sıkıstırırım yakalarsam!

Ozgur dedi ki...

Aynen yahu. Yalnız geçen Ela gene mercimeklere dalmışken montessori kitabı vardı bir karıştırayım dedim. Geldi kitabı kapattı, sonra oyununa geri döndü. Tam olarak: kendim takılırım diye öyle hemen kitaba sarılma! dedi diye düşündüm:=)))

Sadece anne.. dedi ki...

Cidden insanın bir kendine dönesi geliyor zaman zaman.. Ben unuttum mesela kitap konusunda en son ne okudum bir çırpıda, ya da 5 saat blok şeklinde anne, bebek, çocuk, blog, meme, yemek demeden kendi kendime ne zaman kaldım.. İronik ama demin yapmak istediklerimi gittim nurturiaya yazdım gene :))

Hilal dedi ki...

sadece şu kadarını söylemeliyim Özgürcüm
yazdıklarına: DENDEN

Hülyanın Tunası dedi ki...

aynı dertten muzdaribim inan. o kadar boş vaktim varken hiçbir şey yapmamışım zamanında ya... yazıklar olsun bana... eylül-ekim ayı itibariyle kendim için yapmak istediklerimi listeleyip adım atmaya başlamayı umut ediyorum. yetti gari bu kadar annelik. %90 enerjimi anneliğe verirken bunu 70lere çekebilirsem ne mutlu bana