6 Haz 2010

Bir Gün Daha Yaşandı ve Bitti

Hava kapalıydı biz de evde kapalı kaldık bugün. Ela gibi bir enerjik tavşana göre olmayan hareketler. Babanın çalışması lazımdı, bütün bir gün nasıl bir aktiviye yapsam, ne oynasam, ne etsemle geçti diyebilirim. Bir yandan meme bırakmanın stresi. Şu anda çalışmam lazım ama üzerimden tank geçmiş gibi hissediyorum.

Sabah erken kalktık. Kahvaltı yaptık. Sonra Ela ile ortaya hasırdan oturma minderini getirdik, üzerine masa örtüsü serip onu masa yaptık. Tabakları dizdik, tencerede çilek, elma ve domates kaynattık. Sonra avava ve mikiye yedirdik. Sonra ortalığı topladık ve yazbozlara dadandık. Ela artık ahşaptan yapbozları eksiksiz ve kolayca tamamlayabiliyor. Daha önce bir iki koyuyordu ama insan ezberledi herhalde, denk geldi, tesadüf filan diyor. Yok, hayır. Tamamını gayet pro bir şekilde yerlerine yeşleştirdi. Pek etkilendim. Vay dedim, gururlandım. Alt tarafı ahşap yapboz ama bana nedense böyle imkansızmış gibi geliyordu. Şu küpler, silindirleri doğru yerden atmaya başladığında da böyle hissetmiştim. Gelişimin aşamaları birer birer geçiyor. Bizse sadece izleyip şahit olabiliyoruz.

Sonra onlaır da topladık ve yeni gelen Lego noperlerimizle oynadık.Esra Özlem sağolsun, hem böyle bir oyuncağın varlığını hatırlattı, hem de alabileceğimiz linki verdi. Biz de keyifle oynuyoruz. Tekerlekli parçalara bayıldık. Tek sorun biz mi Ela'yı eğlendiriyoruz, o mu bizi muamma. Sevgili körüklü otobüs yaptı geçen ondan da etkilendim. Bugünlerde sürekli şaşırıp, gururlanarak geziniyorum. Hadi hayırlısı:)

O da bittikten sonra, onları da toplayıp (bir oyuncakla oyna, işin biteni topla öğretisini daha ciddiye alarak uygulamaya çalışıyoruz. Bugün iyi de gittiydik ama neden şimdi gene ortada oyuncaklar var? Daha fazla çaba göstermeliyiz. Yoksa her akşam o yapbozları ben topluyorum. ÜStelik üstüste koyup geçemiyorum, yerlerine yerleştiriyorum deli gibi. Benim  IQ coştu da coştu.)  Teraziyle oynamaya başladık. Nedense bu benim favori oyuncağım. Yani içimde bir bakkal varmış meğersem, ömür boyu peynir tartmak istermişm sanki. Ela da seviyor Allah'tan.

Sonra öğlen uyudu, yine meme diye ağladı ama geçti. İçim parça parça oluyor. O uyurken işime devam ettim biraz, yorulmuşum uzandım, üç sayfa kitap okudum derken Ela uyandı. Nasıl neşeli, nasıl enerjik... Ah bu havaların gözü kör olsun. Bu defa eski dost mercimekleri çıkardım. Sayelerinde kaşık çatal kullanıyoruz. Bu defa sadece kaşık değil, küçük kaşık, tahta kaşık, kepçe, büyük kepçe filan da koydum. Kaptan kaba aktarıyoruz. Denemeyen varsa tavsiye ederim. Oyalanma süresi en az bir saat. Büyük bölümünde kendi kendine takıldı ben de yanında kitap açtım ama kapattırdı sağolsun. Olsun, en azından sakin bir şekilde oyalandık. Sonrasında işi gene maskaralığa vurduk, oyuncak bardaklarla ve fincanlara aktarmaya başladık. Baba arkasına dönüp bize baktığında mercimeği kamyona yükleyip başka bir yere aktarmakla meşguldük. Bir kutu mercimekle ne kadar eğlenilebilirse o kadar eğlendikten sonra mercimeklere baybay dedik. O hevesle ben şimdi oyun hamuru da yaparım diye gaza geldiysem de yemedi, kıvamı tutmadı. Zaten acele acele yapıyordum vazgeçtim.

Sonra biraz da nohutlarla oynadık. Çıkardıkları ses harika. Biraz kitaplara baktık. Yemek yedik. Bu arada  iki gündür bezsiz geziyoruz ya, bezsiz bebek hallerine başladığımızdan beri en kötü günümüzü geçirdik. Üç kere kaçırma vakası oldu. Hiç dert değil ama gerçekten bugün bir kostüm değişme günü oldu. Sonra banyo yaptık.

Genelde banyo yapıp üstüne meme emdiğimiz için çok ama çok riskli bir hareketti. O nedenle normalde yapmadığımız bir saatte, daha erken bir saatte yaptık. Buna rağmen meme diye tutturdu.  Çocuk alışmış yani, ne desem yalan. İstiyor, meme bitti desem, desem... Bir şekilde giydirdik, oynadık filan unuttu. Ama bir de bana sor.

Şimdi uyuyor mışıl mışıl. Akşam yemeğini çok iştahlı yedi. Hem tavuk, hem bezelye vardı, götürdü ikisini de yetmeyecek diye endişelendim. Son dönem iştahı iyi ama yediği miktar azaldı gibi geliyordu, bugün farklıydı. Ela güzel besleniyor ama sanırım ben kötü besleniyorum bugünlerde. Mesela bir apartmanda her gün bi kişi yemek yapsa ve yemek yapma sırası on günde bir filan gelse...

Yapılması gereken ütüler yığılmış durumda. Üstelik ütülenmese de olurları ayırdığım halde. Yarın tahlil sonuçlarım çıkacak. Röntgenler iyi gibi. (Uzmanım ya bi bakışta anlarım:P) Umarım vitamin eksikliği filan gibi bir şeydir de takviyeyle çözeriz. Yoksa bu ellerin uyuşması ve tutulma halleri hal değil.

Yarın yeni bir hafta başlıyor, bu ay önemli. 30 Haziran geçsin, belki bir tatil, belki yazlık... Bilemiyorum nasıl olacak.

Yazacağım çok konu var. Masallar ve annenin zihinsel erezyonunu yazacağım ama ne zaman kimbilir.

Bu arada nurturia'da baba-çocuk fotoğraf yarışmasına katıldık. Oy vermek isteyenler aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirler:

http://www.nurturia.com.tr/competition/photo/f3db922a-effd-4867-97bc-9d8b007d6465

10 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

Benim küçükken legom yerine noperlerim vardı , anaokulunda da öyle. Biran nostalji yaptım. Çok severdim. Eloş maşallah , gelişimi sanki birkac ay önceden gibi gidiyor.Wc konusunda da epey yol aldınız bence , ne güzel.

Ozgur dedi ki...

Kuzucum aynen benim de noperlerim vardı. Esra gösterince ben de ççok sevindim şaşırdım. Ela bazı şeylerde coştu son dönemde. 1.5 olacak yakında. Kilometre taşlarına yakın bi hızlanma mı oluyor nedir...

Toprak Büyürken dedi ki...

özgüranne şu bezsiz bebek olayını biraz açsana nasıl başladın neler yaptın? şu emzik olayını atlatır atlatmaz aklımdaki konu da bu.
şu nopperlerdan bende almalıyım hatırlattığın iyi oldu.
ağladıkları zaman çok zor oluyor gerçekten şu meme olayı bizde de emzik.
umarım kötü bişey çıkmaz tahlillerde.

Ayşe dedi ki...

meme icin taze nane olayini denedin mi? Belki yardimci olur. bu arada madem memeler bitti, iyice bir check updan gec, demirdi, b12ydi bir bakilsin...

Allah nazardan korusun, guzel yiyor kiz anladigim kadariyla... ama annesi sen de iyi beslen... Meyva ye bol bol...

optum sizi...

SERRA dedi ki...

apartmandakiler sırayla yemek yapsın:)
çok güzeldi:)nerden aklına gelir bilmem ki
Reyyan'ı oturağa oturtamıyorum bile, çok işimiz var bizim çook..
alttaki boşluktan tedirgin oldu , size maşaallah:)

Seda dedi ki...

merhaba, valla takip ettiğim kadarıyla bile diyebilirim ki Ela süper:) ben ne zaman şu örn. mercimekleri kaptan kaba aktarma oyununu oğluma oynatmaya çalışsam heryer mercimek oluyo, bi de nohut vs olursa aman ağzına atar boğazına kaçar korkusuyla zar zor elinden alıyorum..bu tarz şeylerde başında tutamıyorum, daha hareketli oyunları seviyor..yani uzun da oldu kusura bakmayın:) ama tavsiye alabilirmiyim, nasıl başına oturtup ilgisini böyle şeylere çekebilrim, malum erkek çocuğu hem de afacanından

yeliz dedi ki...

gülümsüyorum. ela gerçekten özel bir çocuk özgür. hepsi özel ama ela farklı bir özel gibime geliyor. tatlı tavşana sevgiler

yeliz dedi ki...

hmm baktım hatırladım noperleri. biz arcaya ilk lego mu ne öyle bi şey aldık, uğraşıyor ama çok kolay değil henüz, böyle bişeyler almalı belki de.

Peyibal dedi ki...

büyüyorlar ve inanılmaz enerji dolular küçük afacanlar.evde dağ gibi işler duruyor ama biz hep parklarda,sokaklarda çocukların peşindeyiz, çok aktifiz çooook :)) Eloş da aktiflikte tavan yapmış anlaşılan, tatilde veya yazlıkta daha güzel oyalanır.Memesiz ve bezsiz günler diliyorum.

Sevgiler
Pınar

anne kaleminden dedi ki...

ne güzel anlatmışsın evde geçen gününüzü, hiç sıkılmadan zevkle okunuyor :))) tahlil sonuçların iyi çıkar umarım, ela ya sevgiler...