27 Eki 2010

Bilimsel Sobe...

Yazdı, bir eposta düştü kutuma. Blog yazarlığı ve anne-baba bloglarıyla ilgili bilimsel araştırmalar yapan, tezler üreten arkadaşlarımız varmış ve araştırırken bana rastlamış. Yazdıkları o kadar içtendi, o kadar sahiciydi ki bir an beklemedim. Derhal yolladığı soruları yanıtladım. Bilimsel çalışmalar yapan, fikir üreten, sorgulayan bir insana yardım etmiş olmanın mutluluğuyla hayatıma devam ettim.

Sorulardan biri,"bu soruları mim halinde diğer blogcularla paylaşmak konusunda ne düşünürsünüz"dü. Olumlu yanıt verdim.. Benim tanıdığım blogcular, işin içinde bir de böyle ulvi bir amaç olunca elbette boş bırakmazlar isteğimizi diye düşündüm.

Bir kaç gün önce, bunu bir sobe olarak başlatma ricası geldi. Ben de sizlerle paylaşıyorum. Şöyle bir yöntem uygulamayı rica etti.  Bu sobeye katılanlar, şu adrese yazdıkları sobenin adresini ya da yazdıklarını yolluyorlar yazınca: annebabacocukbloglari@gmail.com.


Bu sobeler genelde bağlantılar üzerinden takip ediliyor ama bazen öyle oluyor ki bağlantı kırılıyor. Konu bilimsel bir çalışma olduğu için aman boşa veri gitmesin kaygısıyla böyle bir yöntem seçilmiş. Ama biz elbette yazacaklara ve sobeleyene link vermeyi ihmal etmeyelim. Şahsen ben çok merak ediyorum yanıtları. (Bir de keşke sosyolog olaydım da nurturia üzerinde araştırma yapaydım diye geçiriyorum bugünlerde)




sadeceanne, kitubi, pratikanne, annevebebişi, kirazsevdası, kuzununannesi,  hülyanıntunası, gününçorbası


Sobe!

Lütfen okuyan hemen üzerine alınsın ve yanıtlasın:) İlla sobelenmeyi beklemeyiniz....

Anne-Baba-Çocuk Blogları
“Mim” Soruları


1. Bir zamanlar “bebek günlükleri” vardı. Sizce bloglar onların yerini aldı mı?


Blog dışında ayrıca bir bebek günlüğü tutmuyorum. O nedenle sanırım aldı diyebiliriz.


2. Blog yazarlığı ebeveynlik tarzınızı etkiliyor mu? Nasıl?


Yazarlığı değil de okurluğu etkiliyor diye düşünüyorum. Tek kişi belirli sayıda kaynağa ulaşabiliyor. Bazen blogcu bir arkadaşınız hiç duymadığınız bir kavramdan/kitaptan/konudan bahsetmiş oluyor. Zenginleşiyorsunuz ve ona göre daha farklı bir yöntem geliştiriyorsunuz.


3. Anne-baba-çocuk blogları blog dünyasını etkiliyor mu? Nasıl?


Genelde blog dünyasında anne-baba-çocuk bloglarını çok ciddiye almama hakim gibi geliyor. O nedenle ne kadar etkiliyor, nasıl etkiliyor bilemiyorum.


4. Çocuk büyütmekle ilgili olarak, bloglar olmasaydı kesinlikle farklı davranırdım dediğiniz bir şey var mı?

Var. Örneğin bezsiz bebek konusunu okumamış olsaydım, kitabı duymamış olsaydım belki ben de herkes gibi 2 yaşına kadar beklerdim. Oysa okudum, eyleme geçtim ve önemli bir fırsatı kaçırmamış olduk böylece.


5. Anne-Baba olmak meslek mi yoksa üstlendiğimiz toplumsal rollerden biri mi?


Kesinlikle meslek değil. Ayrıca çok sevdiğim bir mesleğim var, iki işim var. Anne olmak artık benliğimin bir yönü.


6. Anne-baba-çocuk blogları, babaları nasıl etkiliyor?


Genel anlamda nasıl etkiliyor bilmiyorum. Ama kızımın babası da, benim babam da bu blogun sıkı bir takipçisi. Bir kaç gün yazmasam babam arayıp hani yazı diye sitem ediyor. Kızıımın babası da yazdıklarım hakkında yorum yapıyor, düşüncelerini paylaşıyor.

7. Bloglar yoluyla gerçekleşen bilgi ve deneyim aktarımı büyükanne-büyükbabaların bilgi ve deneyimini değersizleştiriyor mu?


Zaman geçtikçe bilgiler değişiyor. Bir zaman doktorların söylediği bir şey, bir sonraki kuşakta tu kaka oluveriyor. Bazen gerçekten bilimsel gelişme nedeniyle böyle oluyor. Bazen de dalgalanma. İnsanın yolunu bulması zor. Bilgi biraz değersizleşiyor çünkü yeni bilgiler eskilerin yerini alıyor. Yeni kitaplar, internet. Blog da bu kanallardan biri. Ama deneyimi değersizleştirdiğini düşünmüyorum. Teoride ne kadar bilirseniz bilin, pratik başka bir şey. Kızımı ilk kez yıkarken annem yanımda olduğu için mutluyum:)


8. Anne-baba-çocuk blogları sözkonusu olduğunda, blog yazmayı daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz?


Blog yazmayı sürdürürüm herhalde ama zamanla konu kızımdan çok bana dönmeye başladı. Annelik eskisi kadar yoğun değil hayatımda. İlk başlarda gecem gündüzüm, emdi mi, içti mi, uyudu mu etrafında dönerken, o bağımsızlaştıkça ve büyüdükçe bu konuların hayatımdaki yeri azaldı. Blogumu seviyorum ama zamanla çok fazla anne blogu olarak kalamayacağını düşünüyorum.

9. Yazdığınız blog kapansa ya da kapatılsa bloglar yoluyla kurduğunuz sosyal ilişkiler devam eder mi?


Devam eder. Çok yakın ve özel ilişkiler kurduk. Zorluklarımızı, güzelliklerimizi paylaştık. Ben süreceğini düşünüyorum.

3 yorum:

Tekir dedi ki...

güzelmiş :)

Pratik Anne dedi ki...

ne oldu bu calismaya, bir sonuc cikti mi acaba? Merak ettim simdi.

Ozgur dedi ki...

Sordum:

http://ozguranne.blogspot.com/2011/01/bilimsel-sobe-ne-oldu.html