11 Eki 2010

Evdeki bilim insanı....

Geçen hafta yazıyı yazdımm bir daha da gelip bir yanıt yazamadım yorumlara. Fırtına gibi bir hafta geçirdim. Geceler ikiden önce yatmadım. Sabahları kalkıp tıpış tıpış eğitimlere gittim. Bu süre zarfında metrobüsle haşır neşir olmayı, sabah trafiğini vs hatırladım. Hafta sonu çalışınca, bugün bakıcı abla izinli. Ben de çok özlediğim kızımla başbaşa bir gün geçiriyorum. Şimdi öğle uykusunda, uyanınca yeni aktivitelere akacağız birlikte...

Geçen hafta diş fırçasına macun koymaya başladık. Bakıcı ablamızla beraber gündüz fırçaladılar. Gece yatmadan birlikte fırçaladık. NAsıl bir tören havasında, nasıl bir anne bak dişlerimi böyle fırçalıyorum havasında. Tek sorun gün içinde ara ara diş diş diye fırçalamak istemesi, bak ama önce yemek sonra diş fırçamala diyince de kızması.

Bugün meraklı minik dergisini okuduk birlikte. Uzay konusu. Tabi uzay bizim için öncelike aydede demek. Aydede aşağı aydede yukarı. Okumak dediysem beraber resimlere bakıp isimleri söylüyoruz. Bir grup çocuk/büyük resmi var. İlla dede var içinde. Anneanne var. Önce onlar söyleniyor. Anane dede. Sonra anne baba. Elele tutuşmuş iki çocuk vardı kız erkek. Önce eya, baba dedi. Sonra  kenardaki kız çocuğuna anne dedi. Sonra çok aklına yatmadı bu durum. Eya dediğine anne dedi, babanın elini tutmuş ya. Ama onlar çocuk olduğu için o da aklına yatmadı, eyaa doduuk(doruk) dedi. Ellerrr. Elyla doruk elele tutuşmuş. Babası duymasın:P Anlatırken tam olmadı ama düşüne düşüne isim vermesi çook komikti. Başka birileri de anne baba oldu. Sonra uzayda üç uzay kıyafetli astronot vardı. Kim bunlar? tabi ki anne baba eya.. kim olucak... Yani bizim için uzay/ evren bundan ibaret şimdilik. Bir başka resimde uzay giysili insan da elbette anane. İçinde anane olmayan resim sayılmıyor bizim evde...

Öğlen ıspanaklı börek vardı. Ela'nın tabağına koydum. Bu arada artık mama sandalyesini hiç kullanmıyoruz. İlla sandalyeye oturacak ve bizim gibi yiyecek. Tepsiyi de masaya getirmiştim. Ela tabağından yerken (ben yemek istemiyorum tabi şişmanlatıyor diye ya) içimden geldi çatalla bir lokma kaçırdım tepsiden. Ela annee tabattt diye kızdı. Gittim mecburen kendime tabak getirdim. Ebet dedi. Öyle tepsiden yenir mi çok ayıp. Karşılıklı olarak tabak çatal şeklinde böreklerimizi yedik. Kural koyup kendin uymamak mı cık cık cık anneye eksi bir, Ela'ya artı bir veriyoruz:)

Meraklı minikte bir deney vardı. Bir kartonu boyuyoruz. Beraber boyadık. Sonra aliminyum folyodan yıldız yapıp üzerine yapıştırıyoruz. Bu hafta yapıştırma aktivitesiyle geçti. Gün içinde makarnaları kağıda yapıştırıp şekil yapmalar, yoldan yaprak toplayıp yapıştırmalar şeklinde bakıcı ablayla sanatsal aktiviteler içindeler. Geçenlerde ilk kez sulu boya yaptık beraber. Anne baba çocuk. Yani ne sanatçı varmış içimizde. Deli gibi boyadık. Fırça bulamadım evde parmaklarla bir sürü resim. Neyse ne diyordum. Aliminyum folyoyu kes yapıştır ama illaa Eyaa yapıştıracak... Yapıştırdık. Sonra bunu bir kabın içine yerleştirip üzerine su ekledik. Sonra el fenerini elaya verdim. Karanlık bir odaya girip battaniyenin altına girip fenerle yıldızları aydınlattık... Ne yapıyoruz Eya derken deneyyy (tam olarak deney dedi) diyince evde bir minik bilim insanı beslediğimizi bir kez daha anladım. Bu minikler doğuştan bilim insanı, sanatçı, müzisyen geliyorlar. Keşke sonradan bozmasak....

Bu arada yazmayı unutmuşum çarşamba günü Ela'nın babaannesi ve dedesi geldiler Antalya'dan. Babaannemiz resimden anlar, bizim evde de iki tane tablosu vardır. Ela'ya yaptığım resimleri görüp bende de bir cevher keşfetti.:) Kızım sayesinde çok geliştirdim kendimi çoookkkk...

Şimdilik bu kadar. Kendinize iyi bakın....

4 yorum:

Adsız dedi ki...

KEŞİFLER ESKİDE KALDI SANIYORDUM.AMA ŞİMDİKİ KEŞİFLER HARİKA. SİZ DE sizi seviyorum

Adsız dedi ki...

Ben o doruk diyen biliminsanini ne yaparim?

Yerim yerim yeriiiim! Severim.

Annesi lutfen uy kurallara alla allaa :)
Bu sayidaki cizimlerin bazilarini FF de gormustum, doruk da sever aydede temasini, alalim 'deneyyy' yapalim 'Eya' olur mu?


Kiraz

* YeLiZ * dedi ki...

Bayilirim kurallara uyan/uyduran cocuklara.
Bu cocuklarin 2 yasinda ay'i yildiz'i hatta gezegenleri tanimasina sasmali , simdi anneler pek bir harika ! :)

anneyazar dedi ki...

Aha bizde de durum aynı, mama sandalyesi boşa çıktı hanfendü sandalye de oturacak:))
Resim sergini heyecanla bekliyoruz:)