25 Eki 2010

İki Sobe burda, Üçüncü yolda...

Zamansızlıktan ilgilenemiyorum fazla. Taa ne zaman sobelenmiştim.

En popüler yazılarım:(anneyazar sobesi)


12 Şub 2009, 11 yorum

14 Ara 2008, 19 yorum

24 Ara 2008, 5 yorum

21 Şub 2009, 7 yorum

05 Ağu 2010, 20 yorum



Gördüğünüz gibi blogumu en iyi tanıtan şey yeşil kaka olmuş:) Bu konuda dertli çok... Bezsiz bebeği de katarsak, en popüler üç yazımın konusu ortaya çıkıyor:)))

Normal doğum hikayelerini birleştirdiğime seviniyorum. Hamileyken insan güzel, cesaret verici öyküler okumak istiyor. Kötü anı her yerde, iyisini buldu mu bırakmamalı. Eğer bildiğiniz güzel normal doğum anıları varsa, yollayın güncelleyelim..



Kitap Seçim Kriterlerimiz: (K.i.s.d)

Geldik zor sobeye...


1. Boncuğunuza kitap seçerken en çok önem verdiğiniz kriterler neler?
İki çeşit kitap alma yöntemimiz var. Görerek, internetten. Görerek aldığımız genelde daha ihtiyaca yönelik oluyor. Gidip kitapçı geziyoruz uzun uzun. Ela'nın beğendiklerine bakıyorum. 
  • Yapıştırmalı kitaplara düşkün olduğu için onlardan alıyoruz. Orada yapıştırma sayısı ve grafik kalitesi önemli.
  • Öykünün bizim konularla ilgisi + çizimler belirleyici oluyor. (Hayvanlar, balıklar tercih konumuz. piramitlerle ilgili bir kitap aldıydık mesela sonradan hiç açmadı. (Bak sen!))
  • Genelde babası ve Ela gittiklerinde güzel kitaplar alıyorlar. (Babası etikete bakmıyor çünkü, kitapsa kutsal, sorgulanmaz alınır. )
İnternet üzerinden.
  • Tübitak yayınıysa koy sepete.
  • Basit öykü, güzel çizim, gündelik olmayan konu
2. Bir kitabın kapak tasarımı sizi cezbeder mi?
  • Evet

3. Çocuk kitaplarının didaktik yaklaşımlarını nasıl buluyorsunuz? (Kolay buluyorum felan diyen olursa-ki ben olsam derdim ya neyse- mızıkçı yazacam)
Şahsen hiç hoşlanmıyorum. Büyük konuşmayayım belki gerekir alırım ama şahsen kitap dediğin daha büyülü olmalı diye düşünüyorum. Var evde, hediye gelmiş de var ama ben okumasını sevmiyorum. Ela için şimdilik, resimler güzelse iyidir anlayışı hakim. Filfil serisi var, bir arkadaştan gelmişti. İşte filfil arkadaşlarına teşekkür ederim der! gibi. Bana çok ters. Ama Ela fil resimlerini seviyor. 
4. Çocuk kitaplarındaki resimler nasıl olmalı sizce? Hikayesini beğendiğiniz bir kitabı ilüstrasyonlarından dolayı almamazlık ediyor musunuz veya tam tersi oluyor mu? Hikayesi uyduruk olan bir kitabı grafiklerine aşık olarak aldığınız oldu mu? Grafiklerde aradığınız temel özellikler var mı? Varsa nedir?
Evet. Grafik çok önemli. Çünkü (itiraf) ben aslında kitabı okumuyorum. Ela ile kitaba bakıyoruz. Teker teker nesneleri gösteriyoruz, onlarla kendimiz hikaye yaratıyoruz. Daha çok resimlere bakıp öyküyü ben uyduruyorum. Yazılan cümleleri beğenmiyorum. Duruma göre öykü değiştiriyor, Ela bir konuyu daha fazla önemserse biz de orayı uzatıyoruz filan. Doğaçlama gidiyor. Öykü güzelse benim işim daha kolay oluyor ama çizimler yol gösterici şimdilik. Zamanla bu iş belki tersine döner ama henüz durum budur.
Aradığım özellikler. Güzel olmalı. (Güzel nedir?) Bir kere çok cıngıllı çok karışık resimler yoruyor. Ama çok düz, kenarları belli balıklar mesela da sıkıyor. Meraklı minik dergisi tadında grafikleri çok seviyorum ben. Konu ne olursa olsun anlatacak çok şey çıkıyor. Mesela bi kız banyoda balık taklidi yapıyor olsun. Maketini yaparken arkada kitaplık oluyor, kitaplığın üzerinde gezen bir kedi oluyor, orada anne baba çocuk fotoğrafı duruyor. Çocuk uyurken kedi yatağa kıvrılıyor... Böyle detaylar oldu mu çok seviniyorum ben. Ela da seviyor... 
En sevmediğim şey de dımdızlak orta sınıf evi türü grafikler. Kalorifer peteği, cam, camdan gözüken manav. Yemek masası. Doğa olsun, evlerimiz zaten çok sıkıcı. Bomboş duvarlar olmasın kitaplarda. 
5. Çocuğunuzun şu anda en çok sevdiği 3 kitap hangileri? Bu kitapların bir ortak yönü var mı?
Bugünlerde en sevdiği kitaplar:
  • Denizdeki 1001 şeyi bulun. Daha önce Esra bize 1001 hayvanı bulunu hediye etmişti. Kitap aslında 3+ ve grafikler bana göre çok karışık ama Ela çok seviyor. Anlat anlat bitmeyen bir kitap. Denizdeki... halini ben de sevdim.
  • Doktorda... Tam adını bulamadım bi an. 3 çocuklu bir aile doktora gidiyor. Güzel çizimli bir kitap. Günün sonunda annenin suratındaki bezgin ifadeye ve içtiği çaya bitiyorum.
  • Çiftlikte. İçinde avav, mee, möö olsun on kuruş fazla olsun. Zürafa olsun, zebra olsun, aslan olsun... 

6. Bir çocuk kitabı yazsanız hangi temayı işlemeyi düşünürdünüz, ya da temasız öylesine bir masal mı uydururdunuz?
Aşk için ölmeli aşk o zaman aşk. Hiç bir ahlaki sonucu olmayan, hiç bir şey öğretmeyen bir öykü olurdu bu. Fantastik olurdu. Bilim kurgu olurdu. Büyülü olurdu, harikulade olurdu, rengarenk olurdu, konuşan hayvanlar, yürüyen ağaçlar olurdu, Tolkien olurdu, Ursula olurdu, hobbitler olurdu... Bu yaşa ne kadar uygun olurdu bilmem ama her yaştan çocuklara (+3 olsun +73 olsun) uygun olurdu...
Bir sobe daha var başlatacağım. Akşama doğru ya da yarın sabaha pişmiş olur.

5 yorum:

yeliz dedi ki...

o doktorda.. tübitak yayınlarınınki... kız çocuk elif aynı anası:) bir de her sayfadaki resimde ördek varmış, minik parmaklarıyla bulmaları çok şahane. aynı serinin diş doktorunda olanı da güzel ama ben doktordakini daha çok sevdim:)

Ozgur dedi ki...

Ördekten bahsetmeyi unutmuşum:) Ela'nın en sevdiği şey onları bulmak. hehehe evet dişçiyi de aldık ama doktor benim de favorim. :))) Öperim arca'nın o minik parmaanı.

k.i.s.d. dedi ki...

Günaydııın, ay ne güzel yazılar çıkıyor bu mimden, ağzımın suyu aka aka okuyorum. eline sağlık arkadaşım. Herkesler yazsın herkesler nıhahahaha

Ozgur dedi ki...

:))) sobelemeyi unutmuşum ben:)

Sinem Erdoğan dedi ki...

hatırladım, bu yeşil kaka yazısı tanıştırmıştı senin blogla beni....:)