5 Kas 2010

Öylesine...

Ne istediğini bilen. İstemez olursa değiştiren.
Tutarlı olacağım diye kendini zorlamayan.
Başkalarının değil, kendi gönlünün peşinden giden. Başkalarının ne diyeceğini, ne düşüneceğini o kadar önemsemeyen.
Kontrol sahibi. En ufak bir hırgürde hemen alevlenip dağı taşı yakmayan.
Etki ve tepki arasına zaman koyan. Etki olduğunda, tepki vermeden önce bir derin nefes alan.
Gaza gelmeyen. Anlık tepki vermeyen. Reaksiyoner olmayan.
Alıngan, duygusal, kırılgan... olmayan.
Rahat, sakin, huzurlu, mutlu....
Sonuçlara değil süreçlere bakan.
Hayatın her anının kutsal ve geçici olduğunu bilen. Kıymet bilen.
Hoyrat olmayan, haksızlık yapmayan. Adaleti önemseyen, ama her yönüyle.
Kendini dünyanın merkezi sanmayan. Kendini dünyaya hediye sanmayan.
Ama kendi kıymetini bilen. Kendinin farkında.
Ortaokulda, ilkokulda kız çeteleri oluşturup dünyaya o pencereden bakmayan.
Grup psikolojisi dinamiklerinin farkına varıp sürüyle bir olmayan. Gruba uyum... hallerinin getirdiği irrasyonel duygulara kapılmayan, kapılsa da farkedip kendini sorgulayan.
Gerekirse, tek ses bile olsa inandığını söyleyen. Gerekirse ters düşen, zıt düşen.
Yanında bir kız olmadan tuvalete gidebilen.
Her konu kendiyle ilgili... sanmayan. Her söze ben diye başlamayan, her sözü ben de diye kesmeyen...
Başarı odaklı olmayan, aferinlerin peşinde koşmayan....
Kendi elindekini başkasına vermeyen, başkasının elindekini almayan.

12 yorum:

eylemyiğit dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
eylemyiğit dedi ki...

Bir kişi olabilmek lazım:)

Nazife dedi ki...

İdeal insan profili...hepimiz böyle olsaydık, olabilseydik şayet dünya daha yaşanabilir bir hal alırdı..umutsuz değilim, kendi adıma çaba gösteriyorum..

Ozgur dedi ki...

kızım böyle olsun isterim anlamında yazmıştım ama başını silince böyle oldu:=))

k.i.s.d. dedi ki...

çok hoş

kirazsevdasi dedi ki...

kizim / oglum, ben, esim, annem, iş arkadaşim etc...

Ulku dedi ki...

amin diyorum, kizinla ilgili yazdigini dusunerek. hatta sonunu baglamani bekledim, bulamadim sonunu :)

zeynep dedi ki...

bu yazıyı aslında ben yazmışım da sen benim yazımı yayınlamışsın mesela:=)))

Tibetin annesi dedi ki...

kim? nerede???

KUZEY TAN dedi ki...

Aradığınız kişiye şuan da ulaşıla mıyor lütfen daha sonra tekrar deneyin.....

therru dedi ki...

Bu yaziya radiohead'den fitter happier sarkisini sunuyorum :)

Evren dedi ki...

Ben de kendim icin diliyorum :)