31 Oca 2011

Annelik Halleri: Bir Pazar Günü

Cumartesi gecesi Eya geç yatsın.
Anne ve baba "belki bu defa pazar sabah uyur mu ki" diye ümitlensin.
Ümitler boşa çıksın.
Patrondan patron kızımız sabah 6:45 itibariyle ayakta.
Çakal anne "yanına uzansam uyur mu?" teorisini test etsin.
Eya, çok net bi şekilde "burası eyanın odası, içerisi annebaba odası, anne annebabaodasına git, yat" buyursun.

Bu durumu çok mantıklı bulan anne (çocuğunu on yaşında sanarak gerçekten yatağa geri dönsün ve uyusun)
Bir süre sonra çocuğun aslında 2 yaşında olduğunu hatırlayarak (sıçrayarak) uyansın ve gidip odanın kapısından baksın.
Eya hala yatakta ama uyumuyor olsun. İyi diyerek geri gitsin.
Eya yataktan kalksın.

Eya kahvaltı yapsın, anne baba kahvaltıya gidicez diye bişi yemesin.
Anne 1. çamaşırı koysun.
Kahvaltıya teyzeyle gidilsin, çok eğlenilsin.
Gelinsin, uyunsun.
Uyanılsın, oynansın. Önce tahta bloklarla oynansın. Anne bu tahta bloklardan ne şahane ipad oyunu olur diye düşünsün. Sonra hevesle ipade yeni oyunlar indirmeye koyulsun. Eya gelip görsün ipadi elinden alsın. Anne kendine gıcık olsun. Dikkati dağıtıp ipadi kaldırsın.

Baba ve Eya kurbağa olsunlar. Onlar zıplarken anne "ya aslında hayvanları küçümsememeli, hayvan sesleri üzerine oyun olsun" diye düşüncelere dalsın, gitsin.
Eya tekrar tahtalarla oynarken "açaba tangramla ilgili oyun var mı" diye anne gene düşünsün. Bu arada sık sık "aklıma şahane bi fikir daha geldi" diyerek babayı taciz etsin, otomatik baba da "tamam fikir havuzuna yazalım sonra oylarız" diye geri çevirsin. heves kursak.

1.nolu çamaşırlar imece şeklinde asılsın (daha almadık kurutma makinası alıcaz gidebilirsek bi beyaz eşyacıya)
2. çamaşır dönemi başlasın.
2. çamaşırların nerdeyse sırf gömlek olduğunu gören anne, bu defa bunları ütülerim ben çok lazım oluyor diye gaza gelsin ama daha makineden çıkmadan gerçekleri kabullensin. Ne zaman? (Giymeden hemen önce. Ütüde çevik yöntemler... )
Evden ütüleri alıp getirme hizmeti sunacak girişimci akla gelsin. "Nolur acele etsin diye düşünülsün, aslında halıları da alsınlar" derken baba gene ne düşünüyosun desin. Detaya girene kadar eya acıksın.

Babası yemeğini ısıtsın ve yemesine yardım etsin.
Anne içerdeki odaları toplasın ve bir süredir bir köşeye yığılmış çamaşır deryasına bir düzen getirsin. Böylece kafasının içini toparlasın.
Hızını alamasın. hazır babayla ela çok eğlenirken mutfak dolaplarına da sıçrasın. Tam 15 uzun dakika boyunca bazı düzenlemeler yapsın, iyi hamaratım bugün diye gaza gelsin. Sonra gitsin Ela'yla oynasın.

Hamurları ve parmak boyasını gözü kesmesin, başka güne bıraksın.

İmece 2. çamaşırlar asılsın. 3.cüler atılsın.
Eya uyku öncesi kitaplarını itinayla seçsin. İnsafsız 3ten az seçmiyor da. İki için sıkı pazarlık yapılsın. İki kitapla konu kapansın, bir de masal anlatılsın. (Kitaptaki bazı satırları atlıyorum.itiraf.com)
Ela uyusun.

Ortalık toplansın. 3cüler asılsın.
Bulaşıklar toplansın.
Babanın canı tost istesin. Bakkala gitsin, tost malzemesi alsın. Baba tostu yaparken aslında "tostçu mu açsaydık" densin.

Tostlar yensin.

Mesai başlasın.

8 yorum:

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

mesleğimiz ne olursa olsun, hepimiz ev kadını + anne + eş 'iz malesef değil mi :)
Aynı maraton bende haftanın her günü var malesef.Babayla sadece ev içi koşturmayı seven Ece, hafta içi çalıştığım için beni görmeyip özlediğinden - pazar günleri sırtımdan inmeyen çocuk şeklini alıyor.dolayısıyla ev işi sırtta çocukla yapılıyor.Ne ara alışveriş yapıyoruz - ne ara geziyoruz ben de kestiremiyorum ! İşimiz Zor :)

Iraz dedi ki...

Kendimi gördüm sende :) Ya biz bir buluşsak sanki çok şey konuşuruz :)Biz bir buluşalım mı :)
Ben de bakkal mı açsam derken buluyorum kendimi :)

Kremali'nin annesi dedi ki...

Itiraf com ha:)) Cok sirinsiniz be arkadasim. Allah sihhat ve afiyetinizi daim etsin.

Sadece anne.. dedi ki...

Haha toplantılar yormadı mı bacım seni? :))

İkiz Annesi dedi ki...

Hepimizin aynı geçen günleri as ,çıkar ,ütüle ,yıka ,pakla ,yedir, içir oyna:))Aman sağlıkları yerinde olsun da..
İtiraf .com harika:)

Evren dedi ki...

Ahaha, harika, cok guldum :) Resim de ne guzel olmus, pek sanatsal :)

Ozgur dedi ki...

Mine, koşturmacanın sonu yok:)

IRaz valla iyi fikir, özledim bi de. :)

ayşeşulem öperim çok:)

sadeceanne, yoruldum ama ayaktayım:)

ikizannesi, di mi, öyle haklısın:)

evren, resimi instagram denen şu paylaşım ayfon uygulamasından arakladım:) yoksa nerde benden sanatsal fotoşş:)

Sitare dedi ki...

adı özgür kendi prangalı bir anne:)hepimiz anneyiz ,hepimiz prangalı melekleriz:)