20 Oca 2011

Arkadaşa Bakıp Çıkıcam...


Bundan yıllar önce bir proje yönetimi dersinde, eğitmen arkadaş bize insan tiplerinden bahsederken ilginç örnekler kullanmıştı. İnsan tipleri
  • insan odaklı / sosyal  - tavuskuşu
  • iş odaklı / sosyal - panter
  • insan odaklı / asosyal - yunus
  • iş odaklı / asosyal - baykuş
olarak genelleştirilmişti. Tabi iş açısından bakıyoruz. Bu insanlar bir araya gelip iş üretecek ya...

Mesela Tavuskuşları, klasik herkesle iyi geçinen, hoş sohbet ama iş yapmaya gelince bulamadığın tipler. Genelde satışçılar. Çok laf, az iş. Çevrelerinde olursan hep birileyile tanışırsın ve eğlenirsin. (İş gezisine onlarla gitmek gerekir mesela, nerde ne yenir, ne yapılır... on numara.) Hepimizin vardır iş yerinde öyle bi tanıdığı. Mesela onların odasına girsen, yamaç paraşütü yaparkenki fotoğraflarını bulurmuşsun. Hep kendiyle ilgili uçlarda bir aktivite ya da  resim olurmuş.

Panterlere gelince... Onlar da "Ayşe hanım o raporu pazartesi masamda görüciiimmm" tipleriymiş. "Napiyim hastaysan, iş iş işş..." Bu insanlar sonuç odaklı olduklarından masalarında eşlerinin değil, çocuklarının resmi olurmuş. Sonuç ya...

Yunuslar, çok sosyal olmayıp, genelle iyi geçinmek isteyen, her çalışanın, "Fatma mı melek gibi kızdır" dedikleri uyumlu insanlar. İş yerindeki yunus oranı, huzur oranını da belirler bir yerde...

Baykuşlar, ekrana kendini kilitleyip çalışıp, çevredekilerle alakadar olmayan kişiler. İş üretirler ama anlatmazlarmış. Bazen kendi kendilerine dalıp giderlermiş.

Şimdi sabah sabah nerden aklına geldi diyeceksiniz. Friendfeed'de geçen gene bir sohbette, "çocuk sahibi olunca çocuklarının resmini facebook'a koyanlar" diye bir konu geçmişti. Bunun üzerine biz de "nurturia: çocuk resmini profiline koymanın tuhaf kaçmadığı yer" sloganını bulmuştuk.

Bugün dikkat ettim kendi resmime. Evet, kızımın resmini koymuşum. Arkasında ben gururlu anne olarak...

"Seni gidi sonuç odaklı insan seniiii" dedim, panterözgür. İyi bir şey değil bence. Kızım daha süreç odaklı olsun isterim. Sonuçlar nedir ki, süreçler olmasa....

(Bu arada hangisi idealdir derseniz... Hepsinden biraz olunacakmış. Orta nokta bulunacakmış...)

Yukarıda Eya'nın doğum günü pastası için ellerimle yaptığım gül bulunuyor. Pastacılar bunu mu yaptın yapa yapa diyebilir, haklıdır da. Bi söyleyin, umut görüyosanız bundan böyle uğraşıcam pasta işiyle. Görmüyorsanız kibarca, biz seni böyle de seviyoruz diyin, gülüp gitmeyin tamam mı....

En güzel "sonucun" resimlerinden koyup öyle gideyim...




Peki siz hangisisiniz? Profilinizde kimin resmi var?

32 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

Kızımın resmi var tabikii babasının olacak değildiya:))))
Önemli olan SONUÇÇÇÇ

Ozgur dedi ki...

hahahhaha, işte bunu merak ediyordum ben de:))) sevgiler ballo lokmam

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ben tavuskusuyum ama satici degilim yaa :))

Kocamsa tam bir baykus :P

Anne ve Bebisi dedi ki...

Benim profilde cok sevdigim bir arkadasimin, cok sevdigi kizinin resmi var :P Ben a$misim, arkadaslarin bebelere gecmisim :P

off otu boku da elestirip yorumlayanlara.. bi .. tobe tobe.. bas git cay koy diyorum :P

aha da ocakta kayniyo cay, koyacak adam yok.

Ozgur dedi ki...

benim içimde de var bi tavuskuşu. tavuskuşlarıyla çok iyi anlaşırım, gezerim tozarım:)

çay di mi, annadım ben seni:) du ben de içeyim.

ilknur malcı dedi ki...

yavv biraz küçük değilmiymiş o pasta.nasıl yetti mi size? ayrıca pasta işini bosver sen, köpek çok güzel kuyrugunu sallıyor ona bak en iyisi.

deryazade dedi ki...

genellikle haftada veya 2 haftaya bi degistiriyorum ya oglum, ya oglum ben, veya kocacim ve ben ama hic sadece kocacigimin fotosunu koydugumu hatirlamiyorum (:

Ozgur dedi ki...

İlknur, evet ya ben yazılım işlerine dönerim bacı. Bıraktım, bitti yemek kariyerim başlamadan:)

İlerde kızım neden pasta yapmadın neden derse bu postu göstericim:))

Pasta iyi geldi, aile içiydi zaten.

Ozgur dedi ki...

derya:) gene kocanla beraber koymuşsun o da bişi...

iki minik dedi ki...

yani öyle bile olsa(güle benzemese de)ortada çok güzel bir emek var eminim çok da güzel olmuştur tadı..bir annenin yavrusu için yaptığı ne olursa olsun kötü olur mu hiç bilakis tebrik ederim..

blogcuanne.com dedi ki...

Benimkinde ben ve çocukların birlikte resmi var. Koca yok. Bu ne demek ola ki?

Anne Café dedi ki...

annenin yaptığı pastanın yerini hangi pasta tutabilir ki? bence çok güzel bir pasta... annem bunu benim için yapmış diye hatırlanacak...
iş yeri tipleri ilginç, kendimi biraz baykuşlara yakın buldum ama arada bir rahat zamanlarımda tavuskuşu da olurum, gıcık zamanlarımda panter olurum, eskiden daha bir yunustum sanki de işe yeniden dönünce anladım ki iyi anlaşmak ve huzuru sağlamak için kendimi fazla kasıyor ve yoruyormuşum, sonra da evde uzun uzun kendime kızıyormuşum. şimdi huzur önemli ama gerçekten ne istediğimi belirtmek ve eve (kızım için kocam için) daha rahat kafayla dönmek daha önemli hale geldi. orada kisd'nin bir eserini mi görüyoruz? :) sevgiler size

saricizmeli dedi ki...

benim hep kendiciğimin resmi olmuştur profilimde.
ben odaklı şahsiyet:)
ben de anne pastası gibisi olmaz görüşündeyim.

Tekir dedi ki...

hangi profil, o kadar değişik yerde o kadar çok değişik profil fotoğrafı var ki artık. Facebook, nurturia, twitter?
ben hep Ada'yla fotoğraflarımı koyuyordum facebooka, sonra bir arkadaşım ben seni görmek istiyorum "anne" yi değil dedi, peki dedim, epeydir aynı resim. Nurturia'da ben hiç yokum sadece Ada var, twitter da bi kedi resmi var, falan ve felan... En komiği ise masamda kankalarımın çocuklarının resmi var, Ada'nın bir resmi yok. tadilat sırasında götürmüştüm eve bir daha getirmedim. baba resmi hiç yok. sanırım ben karışık sınıfa giriyorum :))

Tekir dedi ki...

pasta ve gül konusunda tipik öğretmen cevabı şu olabilir: gayret göstermelisin yavrucuğum :)

dağlar kızı dedi ki...

Sonuç anlamında bence pastayı boşver, fakat diğer sonuç pek bi güzel. Belki ondan bir tane daha yapmak istersin:)

İlerde Ela minnetle anacaktır eminim bu çabayı, anne pastası gibisi olmaz.

Resim mevzunda: masamda Ela ve Ela ile babasınin resimleri.
Bazı profillerde Ela, bazılarında eşimle ben, bazılarında manzara:)

Sitare dedi ki...

çok laf orta iş çıkaranlardanım ben.işimi sevmiyorum netekim.sevdiğim tek iş öğretmenlik.o da konuşma ,sosyalite,gezme-öğrenme üzerine olduğundan tam benlik.memur halim vasat ama 2-3 yıl yaptığım öğretmen hallerim ideal tipe girer.ödüller,tebrikler almışlığım var.diyeceğim o ki;ver adama sevdiği iş,gör o zaman kalitesini.
profili değiştirdim artık.bir an düşündüm ben sadece anne kimliğine sahip birisi miyim diye.salt bu statü değil üzerimdeki başka rollerim de var.ben ben gibi görünmek istedim .bundan 5-6 yıl sonra ciddi anlamda benle uğraşıcam çünkü.çocukla fazla hızlı büyüyor.biz kalan blogcular hobilerimizi paylaşırız artık:)
bu arada ev yapımı olduğuna inanamadım ben pastanın.harika ya.devam et arkadaşım aynen devam.çok iştah açıcı olmuş.sevgiler...

İlknur dedi ki...

Benim de içimde kocaman bir tavuskusu ve baykus yanyana yasıyorlar.

Kendi resmim var. Bencilim ben. Buyusun acsın kendine bir hesap koyuversin oraya :)

Zaten nurturiada bir hesabı bi de fii tarihinden bir resmi var :)

anneyazar dedi ki...

Hangi gül kuzu ben gül mül göremedim:))

Tibetin annesi dedi ki...

Nurturia'da kendi fotoğrafım var ama flu, blogtaki zaten kendi fotoğrafım değil, hoşuma giden, duruş olarak kendime benzettiğim biri. frendfeede üye değilim galiba ve nasıl olunur bilmiyorum, twitterdakini hatırlamıyorum, facebook profilimde bir iki Tibet'le fotoğrafım var ama çoğunluk hep kendi fotoğraflarım. eşimle hiç fotoğrafım yok (facedeki ve evdeki albümler hariç) şimdi: ben ne oluyorum? korkuyorummmm!!!

Tibetin annesi dedi ki...

gülleri inceledim, seni böyle sevdiğime karar verdim :D

anne kaleminden dedi ki...

face de ben, nurt da çocuklarım :) ben yunusum galiba bu arada :)

Peri dedi ki...

daha geçen gün bir arkadaşım "bıktım facebook daki bebeklerinin resimlerini koyan annelerden, gidin kendinize babybook kurun" dedi. Ben de blokla beni dedim, bloklamış. yorgan gitti kavga bitti :) KOyacam işte oooooh :))
bu arada ben de uyumlu kişiyim sanırım, neydi o ortama huzur veren :P

Evren dedi ki...

Boşver be Özgür, herkes her şeyi yapamıyor :P Bazıları pasta yapıyor bazıları da uçan Emi :)

Ben galiba yunusum, profilimde de su kabilesinin simgesi var artık zaten :) Önceden kendi resmim vardı ama hamilelikte çekilmiş bir resmim. Şimdi de su kabilesi, Su, yuvarlak şeklinde bir evrenin içinde, vs. vs. yine Evren ve Su içiçe gibi bir durum yani anlayacağın. Hem sonuç hem süreç mi dersin, başka psikolojik ya da parapsikolojik açıklamalar mı yaparsın bilemeyeceğim ama ahtopunu narla besleyen, arabaya arkadaşını atıp gezdiren şu Eya sonucuna bakınca, sonuç odaklı olmak da iyidir diyorum :)

FADİŞ dedi ki...

Nurturiada oğluşun facede de iki kuşun resmi var, balayında çekmiştim. Pastanın tadı eminim çok güzeldi ben gülden çok buluta benzettim süsleri, eline sağlık. Ela nasıl buldu tadını?

Deli Anne dedi ki...

ben hiçbiri değilim, n'olcek şimdi.. ben çocukları koymaktan yana değilim sapık supuklardan yana.. çok sıkıştım mı, işe yarar birşey bulamadım mı bazen kouyuroum çocukları:) kullanıyormuşum ayghh rezalet.

Axius dedi ki...

Tabi ki sonuç ama daha önemlisi sonucun de süreci:))Pasta yapma sen Özgür annem ya pek bir değişik gözüktü gözüme.Kızmadın di mi?Ya da yap ama süsleme diyim de üzmeyim şimdi seni.

architect dedi ki...

ben tavuskuşu ve yunus karışımıyım sanırım,hoşmuş tiplemeler,yalnız iş hayatına en uygun olanlar panterler bence :) pasta da gayet başarılı,sonuç ta,tebrikler ;) afiyet olsun bir de..

KUZEY TAN dedi ki...

Oğlumun resmi var her yerde. Benim oğlumdan önce olan fotolar var sadece.
Pastadan bende istiyorum. Çiçekler benden söz.

Ozgur dedi ki...

ikiminik, işte buuu, işte bu:) Ne kadar güzelsiniz, çok teşekkürler...

blogcuanne, hımm bir sonuç odaklılık sezdim:)

annecafe, değil mi:) çok haklısın. kisd'in evet. çok güzel değil mi bizim ahtapotlar:)
yunusların öyle bir yorulma halleri oluyor, ne yazık ki.

saricizmeli, profilden karakter analizi:) Yunus yunus yüzelim bu yaz.

tekir, karışık en güzeli arkadaşım:) benim de masamda elanın resmi yok. hımm..

tekirim gayret göstericiimm örtmenimmm... (hırslanmış çocuk!)

Ozgur dedi ki...

dağlar kızı, di mi bi tane daha olsun:)

k.i.s.d. dedi ki...

Proflde kendimin zıplar iken çekilmiş fotoğrafısı var (sonucu bırak süreçten bile eser yok yani) ama valla bak iş yaparım yani, konu işe gelince asla satışçı diilmdir, inan bak :))