11 Oca 2011

Babalar Daha mı Pimpirikli?

Bizim evde değil!

Bizim evde anneler tüm aileye yetecek kadar pimpirik sahibi olabilirler:) Babam annemden daha rahattır. O nedenle çocukken tehlikeli bişi yapılacaksa babayla gitmeyi tercih ederdim. Mesela "abla" parkına... Kardeşim 60m daldığında babama önceden söyler de, anneme sudan çıkınca söyler... gibi gibi... (ben ortaokulda parasailing yapıp ikisine de akşama söylemiştim gerçi)

Bizim küçük ailede de durum aynı. Ela açık bir şekilde parktı, bahçeydi gibi yerlerde babasını tercih ediyor. Cesur yürek bir anne olmama rağmen yine de babası gibi olamıyorum. Öyle kaydırağa çıkarken elini tutayım filan tarzı değilim. Katıldığımız gruplarda hiç elleşmem yakından izlerim, çok rahat anneyim bana göre. Ama bana göre! Babasına göre pimpirikli anneyim. Onlar atlaya zıplaya dursunlar. Taklalar atıp koştursunlar. Ben meğer tıngır mıngır sallıyormuşum Eya'yı, halbukiiii babası (ve dedeleri)  uçuruyormuşşş. Sonra da eve gelip "az kalsın tam tur atacaktı hahaha" diye benle dalga geçiyorlar pisler.

Geçen katıldığımız (atlayıp zıplayalım enerji atalım temalı) oyun grubunda dikkatimi çekti. İlk kez baba sayısı anne sayısından fazlaydı. Ama benim yadırgadığım şekilde "annelerden daha anne" hallerdeydiler. Eya'nın aylardır kendi başına çıkıp kaydığı her yanı minderli sözüm ona kaydıraktan  (parktaki paslı ve delikli kaydırak değil ha, steril ahşap 30 derecenin altında bir eğime sahip bebek kaydırağı:) babalarının ellerini tuta tuta kayıyor yavrucaklar. Çocuklar Eya'dan büyük gayet de güçlü kuvvetli gözüken tiplerdi. Anne olsa hadi neyse diyicem ama babalar beni şaşırttı.

Ne diyorsunuz? Babalar artık daha mı pimpirikli? Eskiden de böyle miydi? Cesur yürekler nerde?

18 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

bizim evde kesinlikle baba çok daha pimpirikli :)

Bir Annenin Paylaşımları dedi ki...

kesinlikle bizim evde de baba daha pimpirikli :) hem de beni çıldırtacak kadar :)

kücük kara balik dedi ki...

Cok cok özür dileyerek söylüyorum ki;bu tamamen annelerin asiri koruyucu ve pimpirikli olusundan kaynaklaniyor gibi geliyor bana.
Birincisi "aman 1 cm gerisinden ayrilmayayim ki bir sey olmasin"(Bir sey olmasindan kasit mazallah ayak falan tökezleyebilir :))
Ikincisi ufacik bir sorunla karsilasilsa "annesine ne derim" kaygisi..
Cünkü anneler söz hakkina sahipmis gibi bir hava yaratiliyor..Ha anne ha baba,cocuk ikisinin oysa...
Neyse sayfalarca yazabilirim bu konuda,o yüzden kisa kesiyorum.Bir de anne degilim,taslanma ihtimalim cok yüksek :))
Not-1:Istisnalar kaideyi bozmaz.
Not-2:Keske zamaniniz olsa da daha cok yazsaniz,blogu ezberledim artik..Cocuksuz olana bile "yesil kaka" okutabiliyorsaniz;bir kitap yazma vakti gelmistir.
Sevgilerimle.
Buket D.

blogcuanne.com dedi ki...

Evet, kesinlikle daha pimpirikli! Anneye fenalık getirecek cinsten hem de!

Ozgur dedi ki...

ya çok şaşırıyorum genel yaklaşım bu sanırım. biz acayibiz. ya da insan gerçekten babasına benzeyen koca seçiyor:)

küçük kara balık, o dediğin bana mantıklı geldi. "annesi ne der" diye rahat edemiyolardır belki. o da garip. çocuk bir annenin değil ki.

çok enteresan valla.

kitap mı yazayım, ay çok güldüm kaka meselesine:) yazayım olur:)

annekaleminden, bir annenin paylaşımları, blogcu anne, peki nasıl oluyor? çocukla geçirdikleri zaman ne kadar? parka götürüyorlar mı? hangi konuda pimpirikler? siz nasılsınız? (selam verdik borçlu çıktık:)

ilknur malcı dedi ki...

bizde baba daha pimpiriklidir ve özellikle dışarda elifi bana hiç emanet etmez.

yeliz dedi ki...

Mümkün değil, kimseye bırakmam en en en pimpirikli benim!!

Evrim dedi ki...

Benim babam daha rahat, kocam daha pimpirikli. Bu tez de gitti ozgurannem :P

Buse dedi ki...

Benim babam pimpirikli, eşim ise oldukça rahat. Ama ben de pimpirik değilimdir, eşimle yarış halindeyiz :)

Buse dedi ki...

Az önce yorumu yazıp işlerime döndükten sonra düşündüm de (makale okumam lazım da mümkün olduğunca geciktiriyorum :)) aslında eşlerden birinin tümüyle pimpirik olması gibi bir şey fazla da olası olmayabilir. Mesela benim eşim salıncakta benden daha hızlı sallar ama soğuk havalarda üşüyecekler diye benden çok korkar. Bir kaç gün kızım çok iştahsız olursa hastalanacak diye pimpiriklenir ama uyku saatleri kaçacak diye huzursuzlanan benimdir. Vesaire vesaire. Sevgilerimle.

Sen Gelince dedi ki...

Küçük Kara Balık'la aynı şekilde düşünüyorum. Eski babalar daha rahattı. Ama şimdiki babalar "Eşime ne derim" kaygısını ciddi anlamda hissediyor. Şimdiki anneler de çocuk konu olduğunda bunu fazlasıyla hissettiriyor. Tabii yapı olarak pimpirikli olan erkekler de mutlaka var.

Nilay dedi ki...

Ben de kendimi rahat anne olarak görürüm ama esim benden kat kat rahat. "aman cocuk mikrop alsın fanusta büyümesin" telaşından cocuğa kasıtlı mikrop vermediği kaldı. Kızım üstü çıplak bir sekilde Gül'ün üzerine düştü her tarafi cizildi, baska bir zaman yataktan dusup dudagini yardi. Esimin tepkisi "iyidir iyidir, öğrendi bir daha düşmez" seklinde oldu. Ben böyle rahat bir baba olmasından çok memnunum. Arada kendimi hizaya çekiyorum ben de...

Sitare dedi ki...

benim eşim de babam da inanılmaz pimpirikli.sıkıyorlar ,bayıyorlar.oğlan babaya düşkün bundan mı acep:)

Anne ve Bebisi dedi ki...

E$im rahat, ben ondan rahat :P Arkadaslarimiz bizden de rahat :P

Saldim cayiraaaa... Mevlaaam kayiraaaa (ramazan davulcusu tadinda soylenecek:P)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Arkadaslar ne alaka dersiniz diye geri dondum :P Biz komun halde cocuk buyutuyoruz da; teyze ve amcalarin da MK'ya gerekirse kizma, gerekirse nazlama hakki var, bizden-anne,babadan- bagimsiz olarak yani. O yuzden bazen ben ya da esim ay, aman falan diyecek olsak arkadaslar dengeliyor hemen, bisi olmaz, bisi olmaz.. Koyde, dagda, bayirda buyumus arkadaslar edinmenin faydalari :))

feyza dedi ki...

bizim evde de baba kesinlikle çok pimpirikli! hatta doğumdan sonra, acaba lohusa depresyonunu benim yerime kocam mı yaşıyor diye endişeleniyordum... :)

Zeynep dedi ki...

Bizdeki pimpirik başı benim, keşke babamız gibi olabilsem.

eda dedi ki...

bizim evdede eeeen enn pimpirikli babamız :)