27 Oca 2011

Çocuklarınızın Sevdiği iPhone / iPad oyunları neler?

İşler bir yandan ilerlerken ilerisi için projeler düşünmeye devam ediyoruz. Kitap işi böyle güzel oldu. Ama asıl işimiz oyun. Diyorum ki 3+ çocuklar için şöyle neşeli, işe yarar, eğlenceli ne gibi uygulamalar olabilir? Fikir verirseniz çok sevinim.

İlla ipad/iphone olması şart değil. Pc oyunu olur, psp olur. Bir fikriniz vardır, ipadde olsa iyi olurdu diyorsunuzdur o olur... Biz bi kendi çocuğumuzu biliyoruz. Bakalım çocuklar ne tercih ediyor. Elimizin altında çocukların seveceği uygulamalar listesi olsa güzel olur...

Bir de yaklaşımı merak ediyorum. Çocukların bilg. oyunu oynaması hakkında ne düşünüyorsunuz? İlla oynayacaklarsa eğitici olsun diyor musunuz? Tv izleyceğine oynasın daha iyi diyor musunuz? Merak merak merak...

Siz oyun oynuyor musunuz? En sevdiğiniz oyun? Sormamın nedeni de şu. Bence kadınlar ve erkekler oyunlarda farklı şeyler arıyor. Kadınların oyayacağı oyun böyle daha hayata dönük, daha renkli olmalı gibi geliyor bana? Ama bilmiyorum belki aramızda ciddi ciddi oynayan bir kitle de vardır? Siz kimlerdensiniz? Solitare olsun oynamayanlar, sizin görüşlerinizi de bekliyorum açıkcası.

Çok sordum di mi, valla çok merak ediyorum.

Bu arada şöylece tekrar hatırlatayım:


27 yorum:

OiP dedi ki...

Çağan, yap-boz, eşleştirme kartı uygulamalarını seviyor. Bir de araba oyunlarını.
Ben ise angry birds, removem seviyorum daha çok:))

PS, PSP, PC, iPhone... Oyun her an elimizin altında ve bence kaçınılmaz. hatta güzel uygulamalarla güzel bir zaman geçirme aracı.

belli zaman dilimleri için oynatıyorum ben çocuklara...

Tibetin annesi dedi ki...

Tibet bıraksak bilgisayarın başından kalkmaz. Mecburen kota koydum bu yüzden, gittikçe önünü alamayacağımız bir durum olmasından endişelendim. İzinli olduğu zamanlarda bilgisayarda var olan bir pasta yapma, eşleştirme ve yüz oluşturma oyunu var, onları oynuyor. bir de Zuma diye bir oyun var, renklerine göre topları vurduğun, onu seviyor. internet yok diyorum izin vermiyorum ama bazen kuzenlerim internet üzerinden araba oyunları oynatıyorlar. Ben işyerinde doğal olarak oynayamıyorum, evde de Tibet'e fırsat vermemek için zaten bilgisayar açmıyorum ama fırsat bulurda oynarsam kafamı çok oyalamayacak oyunları tercih ediyorum açıkçası :) şimdilerde Chuzzle diye bir oyun var, ona taktım mesela :)

Shade and Love dedi ki...

Oglum Deniz 4.5 yasina kadar hic oyun oynamadi. 4.5 yasina kadar bilgisayar ve telefonda oyunlarindan bi-haberdi yani . Birkac defa arkadaslarini oynarken izledi sadece . Ancak 3 ay once Iphone 'da oyun oynayan kuzenini gorunce "Anne senin telefonun da ayni, ben de oynamak istiyorum" diye tutturdu. Simdi izin veriyorum ama en fazla 5-10 dakika icin . Biraz da erkek cocuk olmasinin verdigi actionseverlikle Spiderman ve dovus oyunlarini cok seviyor. Spiderman haricinde SlingShot Safari ve araba yarisi oyunlarini seviyor . Yakin cevremde gordugum kadariyla erkek cocuklar (4-8 yas arasi) daha cok cizgi filmini izledikleri karakterlerin (Ben10, Bakugan, Samurai Jack vs vs) oyunlari ile dovus ve araba yarisi oyunlarini seviyorlar . Yine arkadaslarimin cocuklarindan gordugum (yine erkek cocuklar ve 8-10 yas araligindalar) Travian gibi biraz strateji, savas , saldirma oyunlari seviyorlar . Bilgisayarda akan hizli goruntuler beni rahatsiz ettigi icin oyun oynayamam . Sadece sudoku cozerim, o da oyun sayilmaz. Ama oynayacak olsam detay ve strateji iceren oyunlar oynardim . Ama sunu gordum ki, telefonda ya da bilgisayarda oyun oynarken cok egleniyorlar. Egitici , birseyler ogreten oyunlar'la baslasaydim keske diyorum simdi .
Sevgiler
Hasene

Nilay dedi ki...

Defne'ye sınırlı bir şekilde ipad'de oyun oynamasına izin veriyorum. Puzzle, memory, resim, piano oyunları yüklü. Ben oyunun içeriği zararsızsa makul bir süre oyun oynamasında sakınca görmüyorum. (Bu oyunlar sayesinde şimdiden bazı hayvanların inglizce adlarını kendi kendine oğrendi)

Ipad'te benim gördüğüm oyunlar daha çok hayvanlarla ilgili. Daha farklı içerikte oyunlar olsa mesela mesleklerle ilgili eşleştirme oyunu, kıyafet giydirme, bir evin odalarına eşyalar yerleştirme, saklanan bir objeyi bulma gibi olabilir mesela. Bu içerikler PC'de bolca var ama iphone/ipad uygulaması olarak ben görmedim.
Ben oyun olarak sadece wii oynamayı tercih ediyorum. O da spor olsun diye :)

Fulya dedi ki...

1 yaşında oğlumla arabada sakin bir yolculuk için oynadığımız oyunlar:
baby first tv CEE-E
baby first tv SAFARI
vocal zoo
KidSongs
Mary's Lite
In the meadow Lite
ve sayenizde Bir Kar Masalı eklenecektir.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Araba yarisi, wii'de tenis, golf.. bir de elindeki kepceyle balik yakalayan bi tip var, su ara o tarz atlamali, ziplamali seyler :)

age of empire ve sims hastasiydim bir zamanlar :) uzun yillardir oyun oynamiyorum. solitare bile :P

Anne ve Bebisi dedi ki...

usttekileri oglan oynuyor ha, aman bi karisiklik olmasin :P

gerci wii'de tenis ve boks oynuyorum bazen bak, yalan olmasin, oynamiyorum dedim ama :))

Ozgur dedi ki...

Sorduğuma çok memnun oldum:) Aferim bana, ne güzel yanıtlar geliyor!!!

Oyibim, ben de seviyorum angry birds.

Eşleştirme kartı indirdik biz de bi tane yeni, sevdi Ela. Ben de veriyorum.


tibetinannesi, valla duymamışım hiç. hemen araştırıyorum bahsettiğin oyunları. Süper, süper.

en son hamileyken deliler gibi ps2 oynamıştım. ela küçükken de oynuyoduk ama artık anca test edebiliyorum kendi oyunumu. ondan da sıkıldım:)

Hasane, kare karalamaca var, sudoku tadında mesela onu oynar mısın? Tarzını anlamak için soruyorum. Oğlunun anladım, ya bence sınırlı kaldıkça sorun yok.

anneyazar dedi ki...

Efendim kızımın sizin hikayenizden sonra en zevk aldığı Disney'in Winnie masalı (What's a bear to do?) Böyle bal kutusunun peşinde koşturuyor. İçinde ki puzzle tamamlanınca karnı gurultuyor filan çok beğeniyoruz. Ha bir de kitaplardan Jingle var.
Sevdiği oyun puzzle, bir de baby piyano .
Çocuklar için pc de ki oyunun tv den çok daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Ama böyle bir çağda yaşıyorlar. Ne kadar sınırlı tutabilirsem kar aslında ama şimdiden dokunmatik ekran kuulanabildiklerini düşünürsek benim ki hayal gibi bir şey oluyor.
Benim en sevdiğim oyun civilazation türü oyunlar. Ama bir kadın olarak Sims e hiç bulaşmadım dersem de yalan olur. Doğurdum doğuralı bu tür oyunlara hiç bulamadım çünkü ciddi saatler alan bir oyun civilazation. Çalışmalarında başarılar dilerim:)

Ozgur dedi ki...

Nilay, evet geçen ben de aynı şeyi düşündüm. Çocuklarımıza ne çok hayvanlı oyun var. daha fazla şey lazım ama ses filan çıkarmaları çok ilgilerini çekiyor, ondan herhalde. çok teşekkürler yorumlar için.

Fulya:) çok teşekkürler, hemen incelemeye aldım.

anne ve bebişi, sims, simcity, railrood tycoon filan derken bi dönem simulasyon oyunlarıyla kafayı yemişidim. wii de güzel di mi. evet. dur not ettim yine. :) teşekkürler sevgiler!

Adsız dedi ki...

ben kendi adıma hiç ama hiç oynamayanlardanım biraz tetris oynamışlığım var gençliğimde, biirde need for speed... :)
amma iş çocuğa gelince tev den görece olarak iyidir derim.tv'ye de tu kaka demedim hiç yoksa ağzını kocaman açan timsahı, paytak yürüyen pengueni gösteremezdim yavrucan'a..şu an ela dan 5 gün küçüğüz ve fisher price games'de bebek giydrmeye bayılıyoruz...
belki komik gelecek ama şöyle sebze seçimleriyle yemek hazırlamaca gibi bir şeyler olsa fena olmazdı sanki :) birde yeğenim 4 yaşındayken şu ameliyat oyunlarından oynardı, mide nerde kalp nerde çözmüştü...e biraz lazım yani sonuçta...

Zeynep Beyza'nın Babası dedi ki...

Kendimi bildim bileli oyun oynarım. Bu aralar eşim bu durumdan çok şikayetçi olduğu için uzak durmaya çalışıyorum.

Benim için oyun çeşitinden çok arkadaşlarımla birlite oynadığım oyunlar daha önemli. Yoksa yeri gelir tetris bile oynarım yeri gelir Bad Company 2!

Kızım, 3,5 yaşlarından ipod ile tanıştı. iPod'da okul öncesi çocuklar için harfleri, renkleri, sayıları ve şekilleri öğreten 'Preschool Advace' isimli bir uygulama var. Uygulama maalesef ingilizce, böyle bir uygulamanın Türkçe olmasını istemiştim.

Eğer yeni bir uygulama/oyun yapma düşünceniz varsa bu uygulamayı incelemenizi öneririm. Belki size güzel fikirler verebilir.

Umut dedi ki...

Benim oğlum , ı phone da oynamayı psp den daha çok seviyor dokunmatik acaba ondan mı? Ben de eğlenceli buluyorum. Her zaman olmasa da istediğinde telefonumu ona veriyorum. En sevdiği oyunlar fırlatmacalı şeyler, böcek ezmek, kurbağaya şeker yedirmek, uno.

Pelin Blu dedi ki...

Ben de sims, gta, anno ve bir zamanlar diablo oynardım. Şimdi oğlum 4,5 aylık. Daha bunları düşünmek için çok erken derken eşim ipadde bir uygulama gösterdi oğlana. Hayvanlara dokununca seslerini çıkartıyor. Hoşuna gitti. Ama teknolojiyle bu kadar erken tanışmasına ses etsem mi bilemedim. Televizyona ve akıcı görüntülere karşıyım ama diğerleri için bir problem var mıdır acaba? Mesela sizin bir kar masalını da okuyabilir miyiz birlikte acaba??? Ya elbette okuruz da sakıncası olur mu acaba diye pimpirik yapayım dedim.

egenin annesi dedi ki...

bizim bey henüz 3 olmadı malum.
e elde i-bıdbıdı larından da yok. kendisinin sanal alemdeki oyun diye bildikleri
http://www.bbc.co.uk/cbeebies/teletubbies/games/#/lb/teletubbies/morethanone
http://www.bbc.co.uk/cbeebies/teletubbies/games/#/lb/teletubbies/animalparade
http://www.bbc.co.uk/cbeebies/#/lb/teletubbies/shapegame
bu 3 oyundan ibaret.

bana gelince; tetrisle pacmanle başlayıp,kare karalamaca, sims, travian, ogame, sanal tavla vs. ile devam eden dönem dönem takıntılı derecede sardırdığım oyunlar var.şimdilerde ise sadece kafa boşaltmak istediğimde yarım saat bubblet...

Ozgur dedi ki...

anneyazar, civ di mi of öldürür adamı, süründürür. bak eski günlerime gittim. şimdi nerde...

oyun yorumları da iyiymiş. tv ile oyun arasına şöyle bir fark var bana göre. tv izlemek bir beceri değildir. insan yaptıkça daha iyi yapmaz. ama oyun insanın becerilerini geliştirir. reflekslerini güçlendirir, problem çözme yeteneğni arttırır. oynadıkça daha iyi oynarsınız yani beceri arttırır o nedenle oyunu tvden daha sağlıklı buluyorum. elbette doğada koştursalar en iyisi de bu devirde zor.

sevgiler arkadaşım.

Ozgur dedi ki...

Zeynep Beyza'nın babası, iyi ki bu soruyu sormuşum. O oyunu bilmiyordum. Hemen iindirip bakacağım. Çok teşekkürler, sevgiler.
yine bekleriz:)


adsız, sebzelerle oyun... nasıl olur pazardan alışveriş oyunu olabilir, yemek yapma oyunu olabilir. bi düşünelim, çok teşekkürler:)

Ozgur dedi ki...

umut, şahsen benim de öyle bir tercihim var:) hemen kaydettim oyun isimlerini.

Ozgur dedi ki...

pelin blu, tanışabilir miyiz:) Bir kar masalını bilemedim. Daha çok mu küçük acaba. Yine akan bir görüntü var tvye göre çok az olsa da. Bilemedim, biraz daha büyüse mi acaba?

Ozgur dedi ki...

egeninannesi, çok teşekkürler oyunlarınızı paylaştığın için. listem ne güzel oldu. çoook çok teşekkürler arkadaşlar::))

sevgiler kocaman

Pelin Blu dedi ki...

Tanışalım elbette ;) Ben de buradayım.. http://mavihikayeler.blogspot.com/
Yazılarınızdan çok keyif aldım..
Evet bence de ben biraz daha sabırlı olup bekleyeyim teknolojiyle tanıştırmak için :) Sevgiler...

Deli Anne dedi ki...

Selim de eşleştirme, sırayı tamamlama, ingilizce alıştırma ya da ezberleme ve cevap verme seviyor. ve elbette içinde dinozor varsa onu sever, hem ne sever..

Adsız dedi ki...

benim kizim 3 yasinda. ipod touch'imi kullaniyor. yapboz sevdigi icin toddler puzzle diye arayip buldugum yapbozlari yukledim. birisi daginik duran renkli sekilleri ilk basta garip duran yerlerine yerlestirince ortaya cikan muzik aletleri, meyveler, hayvanlar seklinde. baska bir tanesi bildigimiz puzzle, hayvan ortaya cikiyor, sonra sesini duyuyor, adi da yaziyor.
ciftlik resmine degisik hayvanlari yerlestirme oyunu var.
ilk yukledigim sevdigi bir sarkinin oyun haliydi. amerika'dayiz, wheels on the bus sarkisini dinlerken sozleriyle paralel olarak otobusun kapisini aciyor, yolculari yerinde ziplatiyor vs.
simdi itunes'u acip oyunlarin ismine baktim, my first puzzle, wheels on the bus, a wacky safari, bright puzzles, tozzle light, shape builder. ben pek hemen hic oyun oynamadigim icin cocuga da ancak bunlari bulabildim:)
ltg

Adsız dedi ki...

ah, yazmayi unuttum, burada (abd) pbs adli bir kanal var, onun cocuklara yonelik pbskids diye bir sitesi var (www.pbskids.org). orada dora, caillou, supe rwhy vs. gibi karakterlerin oyun sayfalari var. tv'yi haftada 1-2 defa aciyoruz, oyun sayfalarinda renkleri eslestirme, haritada yon bulma, sayilarla boyama vs. gibi guzel seyler var, bazen onlarla da oynuyor.
ltg

Kremali'nin annesi dedi ki...

Oynamiyorum, oynamiyor, oynamiyoruz diye gicik bir yorum yazacaktim aslinda. Ama bugunku Radikal'de soyle bir habere rastladim ve yorumuma biraz hava katmaya karar verdim :P

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1038564&Date=31.01.2011&CategoryID=81

Saka bir yana, nine-dede olacak yasta ana-baba olduk diye, bizim ufaklik yasitlarinin oynadigi bu tur oyunlardan bihaber buyuyor. Uzulsek mi sevinsek mi bilemiyorum hocam.

Evren dedi ki...

Bizim tercihimiz daha cok muzikal oyunlar oluyor nedense :) Aslinda oyun denemez, uygulama. iPad'de oyun var mi bilmiyorum. En cok sevdigimiz uygulama Musical instruments, farkli farkli enstrumanlari taniyor boylece, en azindan sesleri ve neye benzediklerini goruyor. Nasil calindiklarini da gorse iyi olur diye dusunuyorum... Masal olarak biz de Jingle'i cok sevdik. Hatta babasi seslendirdi komik bir sekilde, bir ara koyayim bloga :) Ben oyun olarak bir tek vakti zamaninda Dr. Brain'i oynamis ve cok sevmistim. Tangrama da bayilirim. Oturup saatlerce farkli sekilleri yapmaya calisirim. Onun disinda cok denedim ama pek sevemedim oyun olayini. Hep kendimi ama ideolojik olarak soyle, ama politik olarak boyle diye bır bır bır elestirirken buldum. Sonra da cok fazla arastirmadim. Ben de senden gorus alayim simdi :) Bildigin saglam oyunlar varsa, tavsiyelere acigim... Sevgiler...

Sweet Fairy dedi ki...

Çok detaylı ile yazılan güzel. Ben sizin bilgi gerçekten takdir. Paylaşım için teşekkürler. en ucuz iphone