22 Şub 2011

Anne ve Çocuk Arasında Telepatik bir Bağ Var mı? Deneyimler neler?

Bilimle uzaktan yakından bir ilgisi yok. Kendi tecrübemden şu bilgileri paylaşmak istiyorum.

Ela bebekken bizim odada uyurdu. Uykusu iyiydi. Ama ben sık sık uyanıp bakardım.(Deli lohusa anne) O süreç zarfında şöyle bişey olurdu. Gece altını açmayın derlerdi ya. Bizde sızdırma, taşma filan hemen hemen hiç olmadı. Ama her gece içimden bi ses, altını açsam mı acaba derdi. Bu sesin evet dediği bütün zamanlarda Ela kaka yapmış çıktı. Hayır dediğinde ise sabahları baktığımda azıcık çiş olurdu. Bunu yaşamayana komik gelecek bir şey. Gece uyuyorsun sonra zınk diye uyanıyorsun, çocuğun başına gidiyorsun, en iyisi altını açayım diyorsun ve bingo. İyi ki açmışsın. Koku filan yok, varsa da bilincin açık değil o konuda. Farkında değilsin. Bilince ulaşmayan veriler alıyorsun ve farkında olmadığın verilerle bir karar veriyorsun. 

Antalya'dan geldiğimiz gece. Çok yorgunuz. Küt diye uyuduk. Ela kendi yatağında yatıyor, anneanne Ela'nın odasında yatıyor. Zınk diye uyanıyorum ve çok yorgunum. Bişi var diyorum. Kalkayım, kapıları açayım Ela gelmek isterse diyorum. Ama hiç kalkasım yok. Çok uykum var. Kalk kadın diyorum. Kalkıyorum. Gidiyorum Ela'yı yatağından inmiş gelirken buluyorum. (Sese uyanmadığımı biliyorum. Eş zamanlı olaylar)

Şu güne kadar ne zaman canım yandıysa ve söylemediysem annem aradı neyin var kızım dedi. İstisnasız. Kardeşimle de benzer durumu var.

Annem öğrenciyken sürpriz yapmak için kimselere söylemeden memlekete dönmüş. O gün anneannem ağlaya ağlaya yemek yapıyormuş, bunu da kızım severdi diye. O gün nasıl olduysa dedemin de arabayla otogar taraflarına tam da annemin ineceği saatte gidesi gelmiş. Almış annemi eve getirmiş. 

Kayınvalide bir gün eşim bebekken uyuyakalmış. Çok yorgunmuş. Eşim sakin bir çocuk, oyuncaklarıyla oynuyorken kvnin içi geçmiş. Rüyasında eşimi çok seven ama vefat etmiş bir dayısını görmüş. Dayı "kadın kadın uyuyacağına kalk da çocuğuna bak!"  demiş. Panikle uyanan kv koşmuş ki, bizim bey, odadan çıkmış, yatak odasına gitmiş. Gece lambasının ampülünü sökmüş ve oradaki deliğe bir para sokmak üzere...


Şimdi aklıma gelmeyen benzer durumlar çok oldu. Size de oldu mu? Sizce bu telepati mi yoksa bilinç seviyesinde algılayamadığımız verileri yorumlama tarzımız mı? Nedir bu? Çok parapsikoloji bi insan değilim ama var bir enteresanlık. Ne dersiniz?


Not:  Daha önce Ela bizimle uyuyor, odasında sorun var demiştim ya. Dedesi sağ olsun (rutubet olmuştu odanın köşesinde) odayı bir güzel boyadı, anneanne de temizleyince, (mantolama vb sorunlar da çözülünce) oda tekrar güzel hale geldi. Ela da biz yokken tekrar odasında uyumaya başladı. Şu anda yatağının parmaklığı yok. Yatağın bittiği yerde yer yatağı başlıyor. Odanın yarısı yatak:) Zıplama ortamı, anneanne yatağı olarak da kullanılabiliyor. Hatta 8 çocuk yanyana rahaaat rahat yatar. Yatılı gelmek isteyenlere duyurulur.Önümüzdeki günlerde paylaşacağım durumları.

14 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

var var bence kesin bir bağ var...

Başak Çelik dedi ki...

Hmm, bizde yok :)

Yani, öyle benim çok net hatırladığım annemle bir hatıram, ya da Çınar'la, olmadı hiç :)

Ne güzel ama, sizin adınıza sevindim. Gerçi, öyle bir şey olsa, ben deli olurum sanırım. Her canım sıkıldığında anneme/Çınar'a bir şey mi oldu, diye :)) Dağına göre kış!

nohut oda dedi ki...

kızımda da yasadım ogluda sankı daha cok hıssettım sanırım.. uykuda ıken esıme bırazdan uyanacak dıyorum cunku bırden sut gelmeye baslıyor ve gercekten uyanıyor esımde bana tuhaf tuhaf bakıyor :)) ıyı oldu korksun benden:))

Anne ve Bebisi dedi ki...

Annem cok pimpirikli. Uinversitedeyim. Dagcilik kulubuyle takiliyorum. Anneme soylemedim.

Bir haftasonu Ilgaz'a gezi var. Cuma aksami yoldan aradim annemleri, naber, iyiyim vs. Normalde 3-4 gunde bir ararim. Cuma arayinca p.tesiye kadar merak etmezler.

Cuma aksami vardik Ilgaz'a. C.tesi-Pazar daglarda gezdik dolastik, p.tesi sabah Istanbul'a donduk. P.tesi aksami aradim anemi, nerdesin sen, cok merak ettim, niye aramadin, naptin haftasonu? Honk?! ee anne vaktim olmadi kivir kivir :P

Inandiramadim kadini..

Aradan zaman gecti, bayram tatiliydi sanirim, eve gittim. Aylar gecmis uzerinde, annem hala o haftasonu nerde, ne yaptigimin derdinde. O haftasonu beni ruyasinda gormus :)) Bursa'da okuyan cok yakin bir lise-mahalle arkadasim vardi, onun yanina gitmisim ve birlikte Uludag'a cikmisiz :))) Ruyasinda :P Ruyasinda daga cikmis olmam yetmis kadini panikletmeye :))

Itiraf ettim ben de en sonunda, artik daha nasil saklayayim :P

meltem dedi ki...

Benimle annem arasinda kesinlikle ileri boyutta bir telepati var. Es zamanli olarak ayni seyi dusunur soyleriz, yapariz.
Uzaktayken bir derdim oldugunda mutlaka arardi ruyasinda beni dertli gordugunu soylerdi.
Ben hamile oldugumu soylemeden bildi ruyasinda gormus. Hamile kalmaya hic mi hic niyetim yoktu.Annem bunu cok iyi biliyordu.

Idil ile benim aramda var mi bilmiyorum belki daha cok erken soylemek icin. Ama geceleri birsey beni durtuyor onun bir sorunu oldugunda. Ya da kreste hastalaninca biliyorum o gun telefonla haber verilecegini, icim daraliyor bir sekilde.

Neticede bilimsel aciklamasi var mi yok mu bilmiyorum ama ben bu duygusal beyinsel bagin olduguna inaniyorum. Test edildi onaylandi:-))

Berceste dedi ki...

Evet oyle durumlar bizde de var. Nasil aciklanacagini bilmiyorum ama bocuk yanimdayken sut sagardim mesela, aglasa, icimden annem seni alamam ki simdi, iki dakika sabret diye gecirdigimde o susardi. Gozlerimizle konusurduk bir donem. Aklima gelen ilk ornek bu...

Feyza Dereli Fedar dedi ki...

Benim kızımla aramda henüz öyle bir bağ yok, belki ileride olur,, bilemiyorum. Ece henüz sadece 8 aylık çünkü.

Ama annemle aramızda kesin var! Özellikle birbirimizin bir sıkıntısı olduğunda kesin hissederiz. Bu kötü oluyor bazen. Canım biraz sıkkın oldu mu, acaba annemler iyi mi, endişesi yaşıyorum :(

Başka yaşayan var mı bilmiyorum ama bizde bir de şöyle bir durum var; annemin yapma dediği şeyleri yaptığımda mutlaka başıma birşey geliyor, ama mutlaka, istisnasız! O yüzden artık çok desteklemeyeceği şeyleri yapacağım zaman söylemiyorum ona :)...

Selen dedi ki...

Ilk ultrasonda Lara'nin kalbinin sesini duyup buyulenmistik. Bundan daha mucizevi bir seye sahit olmamistim o zamana dek. Hamileligim boyunca icimde minicik bir kalbin attigi hic aklimdan cikmadi. O kalp icimden cikip, birey olsa, kazik kadar adam bile olsa ikimiz de hep birbirimizden birseyler tasiyacagiz icimizde.
O yuzden bence cok normal bu tur bir bagin olmasi. Olmamasi anormal hatta. Herkeste vardir da, farkina varip, kullanmayi bilmiyordur.

Bir Annenin Paylaşımları dedi ki...

hiç öyle telapatik durumlar yaşamadık biz oğlumla :) aman sizinkiler çok ilginç gerçekten

Adsız dedi ki...

Kızım 4 aylıktı. Uykusu gelmişti, emzirdim, uyudu. O esnada yatılı misafirlerim gideceklerdi. Kızımın odasında kaldıkları için odasına yatıramadım,bizim büyük yatağa yatırmıştım, etrafını da yastıklarla çepeçevre döşemiştim.Misafirlerim çıktı, arabanın yanına indiler, o esnada çantalarından bir şey arıyorlar, ben de camdayım ama 20 dk. falan geçti. Tam artık arabaya biniyorlar, el sallayacagım gidecekler, içimden bir ses "Git, kızına bak" diyor. Arada kaldım. Sonra öyle kuvvetli bir rahatsızlık hissettim ki, duramadım gittim. Gittiğimde kızım uyanmış, o kocaman yastıkları aşmış, yatagın tam kenarına gelmiş 1 cm. bile yok, kıpırdasa düşecek ve yatagımız normal yataklardan çok yüksektir. Onu görmemle üzerine atlamam bir oldu. O da beni görünce hareketlendi, havada yakaladım desem yeridir. İçimdeki sesi dinlemeseydim kızım çok ciddi bir travma geçirebilirdi.

DemirAres'in Annesi dedi ki...

Gülümseyerek okudum...
Bak ne yazmışım :)))
http://www.demirares.com/2010/12/anne-gibi-bilmek.html

Benden Bizden dedi ki...

Dun bu yazini okudugumda dusundum ve
bambinoyla aramda boyle bir bagin henuz olmadigina karar verdim, ya da vardi ama ben bilmiyordum.

Dun gece Bambino sik uyandi yine, bu aralar rutini boyle :) Ama uyanirken bir degisik hali var sanki, birseyden rahatsiz ya da bir derdi var ama anlatamiyor sonucta; daha 4,5 aylik.

Neyse, bir emzirme seansindan sonra yine once onu yatirdim sonra da ben yattim ve bir ruya gordum. Ruyamda Bambino oturmus iki eliyle ayak bileklerini kasiyordu hatur hutur, coraplarin lastik kisimlari sikmis! Ben de 'aferin oglum, artik kendi kendini kasimayi ogrendin ne guzel' diyorum oglana mutlu mesut bir sekilde.

Sonra uyandim ve oglanin coraplarini cikardim hemen, ruyanin etkisiyle. Gercekten de bilekleri kasinmis olacak ki bu islemden sonra 2 saat uyudu kesintisiz!

Ilk defa basima boyle birsey geldi, o da senin yazina denk geldi :)

Bilgen dedi ki...

Ben annemle aramızda böyle bir bağın olduğuna yıllar içinde deneyimledikçe emin oldum. Ve hep merak ettim, çocuğumla da aynı durumu ben yaşayacak mıyım diye... Beril bebekken gece emmek için uyanmadan 1 dakika kadar önce hep ben uyandım. Ve onun uyanmasını izledim. Bu o kadar garip bir duygu ki, normalde uykusu çok ağır olan ben, kızımın acıktığını hissederek, birden gözlerimi açıyordum ve o anda uyku istediğim en son şey oluyordu. Ve bunun gibi daha pek çok şey... İnanmanın ötesinde artık eminim hatta...

yeşilanne dedi ki...

Özgüranneciğim, seni okumayı özlemişim :)

Ben hemen yazının sonundaki yatak mevzusuna değineceğim.

Planımız en geç bir aya kadar Tenten' in odasına yatağını almak ve bizim odamızdaki yatağımıza birleştirdiğimiz için parmaklığın biri yok zaten, o şekilde odasına koyup yatağın bittiği yere yer yatağı koymaktı :))

Süper şimdi kendimizi yalnız hissetmeyeceğiz.

Elacığı öperiz.