17 Şub 2011

Antalya'dan bildiriyor...

Bahar havası, deniz kokusu. Birazdan kumsala inip oturacağım on dakika. Sonra seminer akşama kadar. Kış filan ama otelde epey kalan var yine. Ela anneannesiyle İstanbul'da. İçim çok rahat. Anneanne ve teyze desteği var. Aklımın bir kısmı onda. itiraf.com bir yandan çok iyi geldi. Bu ara çok yorulduk, uzaklaşmak iyi geldi.

Kötü blogcuyum daha çocukluk anıları yazısının yorumlarına yanıt bile veremedim. En sevdiğim yorumlar oysa. Ne kadar tazeleyici, muhteşem. Üzerimde itiraf sobesi var ama pek de bisey bulamadım söyleyecek. zaten yazıyorum olanı biteni. Daha derya'nin sobesi var. Kendini anne olarak nasıl buluyorsun, Ela'nin yerinde olmak ister miydin diye. Kilitledi beni soru. Cevab veremedim. İyi yanlar var, mesela evin genel havası neşeli. Bunu çok önemsiyoruz. Ama ben Ela olsam niye tv yok, neden su sınırlı, neden çikolata yiyemiyormusum diye biybiy konuşurdum gibi geldi (daha büyük olsam). hehe. Öyle iste kızım iyiliğin için:)

İtiraflarla ilgili bir sıkıntı var. İnsanı kötü seyleri düşünmeye zorluyor. Sanki dürüst degilmişsin gibi. Sonrasında da okuyan rahatlamış oluyor, neden rahatlıyor? Annelik baskasının ne yaptigiyla neden ilgili olsun? Diyelim bir anne zayıfladı güzelce ve sonra hapla zayifladigini itiraf etti. Bu beni niye rahatlatsın ki? Ben yapamadım ama bak o da yapamadı doğal yollarla hissi mi. Yanlış yapmış, ben de mı yapayım? Diyeceğim o ki kimse mükemmel değil. Bu cocuk yetiştirme isinde isin en dogrusu nedir kimse bilmiyor. Araştırmalar var sonuçlar var onlara göre kendimizce bir yol izliyoruz.

itiraflardan bahsedelim:

Ela çok uzun süre kendi yatağında ve kolay uyuduktan sonra son bı kaç aydır yanımızda yatmaya başladı. Yer yatağında yatıyor, gece kalkıp yanımıza yatıyor. gerçi su ara dogrudan beraber yaıyoruz. Ona kalsa odasını seviyor ama odada sorun oldu o nedenle bizim odada yatırıyoruz. Uzun lafın kısası hem bencil hem kötü anneyim:) Hem uykuyu önemsiyorum ayol ruh saglıgım. Hem de koynumda yatırıyorum. Bu durumu değiştirmeyi planlamıyorum.

Araba kullanırken iron maiden dinliyorum. utanıyorum ama dinliyorum. bazen radyodan turku dinliyorum.

TV hala açmıyoruz ama Youtube'dan İngilizce şarkı videolarını beraber izliyoruz. arada kayu izlediğimiz oluyor pc'de. Kontrollü ve sınırlı. 20dk geçmiyor ve düzenli değil. Yani her gün izleyecek diye bisi yok. Zor durumda anca. Hastayken izledi mesela hali yoktu. Bir de ipadle oynuyor. itiraf.com o kadar usta oynuyo ki bazen ehehe anasının kızı moduna giriyorum.

Kizimla çok gururlanıyorum. yaptıgı seyleri çok anlatamıyorum burada ama var bı boncuk bulma hali bazen.

Yargılamayan bir insan değilim. Yargılıyorum. Ama annelik büyük konuşmamayı öğretti biraz. İnsanın başına gelmeyen konu hakkında yorum yapması doğru gelmiyor. (ama yapıyor insan işte elinde değil. )

Bazen eski günleri özlüyorum. Bitmek bilmez bir mesai annelik. Çok mutluyum, kızım dünya tatlısı o ayrı. O sadece kendinden sorumlu olma hissini özlüyorum bazen. Aynı zamanda çok da boş geliyor. Çelişkili durumlar. Bunu anlatmak çok zor bilmeyene. Beyninin, duygularının bir kısmı her daim çocuğa ayrılmış halde. Belki büyüyünce azalır diyicem ama anneme babama bakınca hiç öyle gözükmüyor. Serserilik edebilecek miyiz yine?

Burada yazarken pek olgun buluyorum kendimi ama normalde o kadar olgun değilim. Abuk sabuk yazılar okuyunca gidip kavga edesim geliyor ama etmiyorum.

Lohusalıkla ara verdiğim memleket meselelerine tam olarak dönemediğim için kendimi suçlu hissediyorum.

Yanıt veremediğim yorumlar için suçlu hissediyorum.

Konuşup sağa sola çatıp hiç bişey üretmeyenlere kıl oluyorum.

Uykusuz kalınca sinirli oluyorum. Hatta Ela gece bi saate kadar uyumamış olursa gerçekten ama gerçekten çok sinirleniyorum. O durumda odadan çıkıyorum, ara veriyorum. Nefes alıyorum, babaya devrediyorum. Çok sık olmuyor ama eğer gündüz fazla uyuduysa gece uyumak bilmiyor. Zaten yorgunum. O uyuyacak da ben çalışacağım...

Ev işlerini gerçekten sallamıyorum. Dağınığız ailecek.

Bir yere giderken yemek yapayım da eşim ben yokken yesin gibi bir düşünce aklımın köşesinden geçmez, geçse de yapamam:) O zaten kendi yapıp yemeği tercih eder.

Bazen insanları tutup sarsmak istiyorum.

Ela'nın yemek yemesi/yememesi konusunda cidden rahatım. Ama kusup hiç bir şey yemediği gün bir kez kayu karşısında yer mi diye denedim, yemedi.

Ela yaptığım yemeği yemezse kesin tadı kötü oldu diye içleniyorum.

İlkokul döneminden korkuyorum. İçimde Çinli bir anne var mı korkuyorum. Kendim Çin'liyim biraz çünkü.

Kendi üzerime gereksiz yere çok gidiyorum.

Başkalarının bana bencil, manyak, sorumsuz, aşırı okuyan, kitabi, vb demesi hakkaten umrumda değil. Başkalarının ne düşündüğü gün içinde yaşadığımız şeyi etkilemiyor. Neysek oyuz.

Parka gitmeyi hiç sevmiyorum. Ela'yı parka götürmeyi sevmiyorum. Babası götürsün. Götürüyorum ama oradaki analar, babalar, çocuklar, bağırış, koşturma bana fazla geliyor. Başkası götürse daha çok seviniyorum. Bu fenerbahçe parkı vb gibi yerleri kapsamıyor. Lunaparkı da seviyorum.

Şu an görüşmesem de eski arkadaşlarımı sık sık düşünüyorum.

Aklıma bunlar geldi...

9 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cok guzel yazmissin :) Cok seviyorum seni :)

Boncuk bulacaksin tabi :) Hepsinde var o boncuk :D Mesele o boncugu baskasinin gozune sokmamak :P Kendimiz bulalim, kendimiz bakip bakip ohh buldum iste diyelim :D

Ben de; ben parka gotureyim ama nolur baskasi resim mesim yapsin su cocukla modundayim :P El isi faaliyetlerinden nefret ediyorum :P Oglan da tam tersine cok seviyor ama sirf o seviyor diye hic kendimi zorlamadim bugune kadar :) Bakicisi da cok seviyor :P Ikisi birlikte yapiyorlar :) Okulda da var zaten bol bol.. Bi arkadasim eve hic el isi alet edevati almaz, okul ne icin var ayol mantigiyla :))) Sevmeyince zorlasan da olmuyor iste :P

Ela cok sansli ozgurannem :) Ela'yi ya da seni bilmem de, ben Ela'nin yerinde olmak isterdim valla :P

Ozgur dedi ki...

bak ben resimdir oyun hamurudur çok seviyorum yakın otursak cosarmisiz:) canım arkadasım hastanızım efendim:)

Evren dedi ki...

Oh, Antalya havası yaramış :) Yine ben mi yazdım etkisi oldu :P

yeliz dedi ki...

insanlar başkalarının itiraflarında neden rahatlar? Anlamadım. Ben kendi itiraflarımda rahatlıyorum ama:)

Annevebebişi +1 : el işi resim yapmayayım, ama her gün parka götürürüm:)

Ozgur dedi ki...

Evren, di mi:) Ben de yazını okudum gece ama yorum yazamadım. Valla böyle sen de yazınca oh diyorum yazmama gerek kalmadı:)

Yeliz: onu ben de anlayamıyorum bir türlü. size yakın otursak ben elişi yapsam çocuklarla siz parka gitseniz:)

coraline dedi ki...

araba kullanırken iron maiden dinlemekten neden utanıyorsun?onu merak ettim.gayet guzel bence:)

Ayşe dedi ki...

tim bitti!

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

Antalya fazla güzel geçmiş sanırım ... Ama ne çok düşünecek vaktin olmuş Özgür :) Aklından neler geçmiş maşallah ...
Annelik gerçekten bitmeyen / yorucu / emek isteyen ve karşılık beklenmeyen bir meslek. Ama kendi çocuğu olunca, akan sular duruyor.
Ayrıca, bence de kimseyi sallama, bir varmışız bir yokmuşuz hayat.Elalem ne der'e bakıp yaşasak, ömür boşa gidecek ... Bence sen Elayla evde kal, daha az yorulursun :)

alisinannesi dedi ki...

Sevgili özgüranne. Sessiz sedasız böyle , uzun bir zamandır okuyorum yazılarını. Kızım ! yaşında benim de. Çok zor, uykusuz , sinirli zamanlarımda seni okumak içimi açtı. Sıcak sıcak bir havası var yazdıklarının. Kendi vicdanıyla hesaplaşan sımsıcak bir anne canlanıyor kafamda. Ben de sağı solu pek umursamam. Sadece bazen sinirleniyorum. Çok mu baskıcıyım yoksa çok mu özgür? Hep bu ikilemi yaşıyorum. Hala uyku düzeni oturtamadık. Kızımla koyun koyuna uyumayı seviyorum. Bazen de çok uykusuz kalıp "yanlış mı yapıyorum?" demekten kendimi alamıyorum mesela. Eski günlerimi de özlüyorum. Bira içip sabahlamayı da. Ama aklımın ve kalbimin kocaman bir bölümü kızımla dolu hep. Serserilik yapamayacakmışım bi daha gibi geliyor. Metallica dinliyorum ben de :P utanmadan hem de! Evi annem olmasa mok götürecek.
yardımcı tutacak halimiz yok ben mesaiyi azalttığımdan. Yemek yapmaktan, çamaşır yıkamaktan, oyuncak toplamaktan sıkıldım. Kimse sobe mobe demedi ama bak ben sana döktüm içimi.
Sevgi ve huzurla kal...