1 Şub 2011

Kurtlarla Koşan Kadınlar...

On yıl oldu herhalde, beraber geziyoruz. En sevdiğim, en çok hediye ettiğim kitaplardan. Kendi kopyamı verip, kendime yenisini aldıklarımdan. Masallara dair yazıcam diyip diyip yazamadım çünkü bu kitap kayıptı ne zamandır. Tam demek ki bir tane daha alacağım derken karşıma çıktı. Benim onu algılamaya hazır olmamı bekledi. İradesi var kitabın.

Hayatla yanlış pazarlıklara oturup kaybetmiş, tuzağa düşmüş, sanatçı yanını bastırmış, ayağını kıstırmış, üvey anne ellerinde sahipsiz kalmış, uyuşmuş... kadınlara vahşinin çağrısını yapıyor. Güç durumlarda o ayağı ordan kurtarıp kaçmanın, yalanı yırtmanın, başka bir dünyanın, başka bir kaderin mümkün olduğunu, dahası kaçınılmaz olduğunu hatırlatmak için uluyor.

sayfa 204

"
Çare içerideki genç anneye  annelik yapmayı öğretmektir. Bu, dış dünyadaki daha yaşlı ve akıllı, tercihen çelik gibi sinirlere sahip olan gerçek kadınlardan öğrenilebilir; onlar tüm çileleri çekip tüm yollardan geçtikleri için ateşte güçlenmişlerdir. Şimdi bile bedeli ne olursa olsun gözleri görmekte, kulakları duymakta, dilleri konuşmaktadır ve iyi yüreklidirler.

Dünyadaki en harika anneye sahip olmuş olsanız bile, eninde sonunda birden fazla anneniz olabilir. Kendi kızlarıma söylediğim gibi: " Bir anneye doğdunuz, ama şansınız varsa birden çok anneniz olacak. Ve onların arasında ihtiyaç duyduklarınızın çoğunu bulacaksınız." Todas lad madres, [tüm anneler] ile büyük olasılıkla süregiden ilişkiler yaşayacaksınız, çünkü rehberlik ve öğüt alma ihtiyacının asla sonu gelmeyeceği gibi, kadınların derin yaratıcı hayatının bakış açısından yola çıkıldığında, asla sonu gelmemelidir de"

Siz ne durumdasınız? Kurtlarla koşanlardan mısınız? Yoksa iyi böyle mis gibi evimdeyim halleri mi... (Şu karda kışta kim koşucak ormanda?)

10 yorum:

fatoş dedi ki...

benim suanda dediğin gibi bir çok annem var senin gibi çok yaratıcı yardımsever ve anlayışlı..umarım kızıma da nasip olur böyle güzellikler..:)

Crocus dedi ki...

hepsinden birer parça.Hayat yorulmaya gelmiyor,bazen çevik bazen de sobanın kenarına kıvrılıp yatan kedi gibi...

Bir Annenin Paylaşımları dedi ki...

hiç koşasım yok Özgüranne.

ÇokBilmiş dedi ki...

Ben evde kurt besliyorum :) Canım isterse kıvrılır yatarım ama koşmaktan asla yorulmadım.

Limonlu Turta dedi ki...

Hayatın bizatihi kendisi orman. Nasıl koşmayacaksın? Değil kurtlar ayılar minicik bir karınca bile senin peşinden koşturabiliyor bazen,cüssesine bakmadan. Evin içi de zaman zaman ormana dönüşebiliyor ayrıca!
Güzel kitapmış, hemen edinmeli. Yazarı, yayınevi?
Sevgiler,
ç.

elif ada dedi ki...

Ah benim de en sevdiğim kitaplardan... Açıp açıp okuduğum, artık lime lime olmuş. Ama orasını burasını çizdiğim için yenisini almaya korktuğum... Kime bahsetsem bilmediği için bu kitabı yazan birini görünce nasıl mutlu oldum

Ozgur dedi ki...

Fatoş, ne güzel demişsin. Birbirimizi okudukça büyüyoruz.

Crocus, bazen duruyoruz ama gerektiğinde koşmaya hazır olmak için.

Bir annenin paylaşımları:) Olur öyle bazen.

Çok bilmiş, haha di mi, valla biz de.

limonlu turta... yazının başlığı kitaba link, hemen bi tık...

elifada, di mi:) Altı çizili halini bir arkadaşıma hediye etmiştim, çok sevinmişti...

DeryAze dedi ki...

ben de tam şimdi bunu okuyorum :)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Gel birlikte kosalim ;)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Beni bu kitapla tanistirdigin icin ne kadar tesekkur etsem az :))