17 Haz 2011

Yeni Anneye : Tutulamayacak Öğütler...

Ey genç anne... Gazı da geçiyor, uykusu da geliyor. Üstelik ne istediğini anlar hale geliyorsun. Sonra oturuyor bir gün, sonra yürüyor. Sonra koşuyor, sen de onunla koşuyorsun. Konuşuyor bıdır bıdır. Bilmediğini sandığın anılarını anlatıyor. Yüzüne gülüyor, seviyorum diyor, sarılıyor. Sevmiyorum diyor, küsüyor, dudağını büküyor. Çişini söylüyor, uykum geldi diyor. Uykusu geliyor, uyumamak için, acıktım/çişim geldi/susadım diyor. Benim bildiklerim daha bu kadar...

Sonra anne bakıyor, inanamıyor geçen zamana. Arkadaşıyla telefondayken yeni bebek kokusu geliyor. Bebek izin vermiyor konuşmaya. O koku başını döndürüyor annenin, o minicik elleri ayakları. Keşke daha çok koklasaydım diyor... Doya doya koklamış olmasına rağmen. Uykusuzluk, gaz filan unutuluyor da o burun sızlatan koku unutulmuyor. Ne ilk bakışı, ne ilk gülüşü.


O yüzden endişelenmeyi bırak ve yavruyu kokla diyeceğim. 
Bana da demişlerdi.
Ben de söyleyeyim...

12 yorum:

Utku'nun annesi dedi ki...

Bende doyamam o kokuya doyasıya kokladım oysa
Sevgiler

Bap dedi ki...

evet evet ben şimdi kızı nawsıl kokluyorum anlatamam, anneliğin tadı 2.de çıkıyor :)

mynameismelis dedi ki...

Gözlerim dolu dolu oldu inanın. Oysa ben de her anını dolu dolu yaşadım. Kokladım, öptüm... Benim de ilk tavsiyemdir bu yeni annelere, doya doya yapsınlar herşeyini...

FADİŞ dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın, sabah ayrılmak istemedi benden Deniz, yapıştı eteğime gitme diyor, o mis gibi kokusunu içime çekip ben de kıvrılıp yatmak istedim yanına. Çabuk büyüyorlar:)

dağlar kızı dedi ki...

Ah o bebek kokusu! Ben şanslılardanım. Henüz kızım bebek kokarken, yakında o mis gibi kokusu, minik elleri ayaklarıyla oğlumu kucağıma alacağım inşallah.
İnsan anneliğini zaman içinde özümsüyor gerçekten. Başlardaki o panik, endişe, heyecan, acemilik, yorgunluk ve dahası şimdi ne komik geliyor:) Nasıl da geçiveriyor. Sonra geriye "ah o günler" sızısı kalıyor, tatlı tatlı...

Küçük Mucizem dedi ki...

BİR EVİN DAHA KAPISINA VARMADAN ANLARSIN GELEN KESİF BEBEK KOKUSUNDAN HANGİ EVDE BEBEK OLDUĞUNU. ŞİMDİ KIZIM 2,5 YAŞINDA TER KOKSA BİLE BANA CENNET KOKUSU GİBİ GELİR.

içimizdeki karnaval dedi ki...

ayyy ikinci istiyordum hepten depreştim..Olsa da koklasam ..Hemen mi yapsam acaba ? kafam karıştı iyiden iyiye...

annesi ve defnesi dedi ki...

gözlerim doldu özgürannem, yüreğine sağlık..

pınar dedi ki...

3 hafta sonra doğum yapacağım.. Allah bana da nasip edecek inşallah doya doya koklamayı:)

Ozgur dedi ki...

Utku'nun annesi: sevgiler, aynen:)

Bap, yapmak lazim diyorsun:)

mynameismelis: insan ozluyor. hic bir sey dusunmeden koklamak, kucaklamak gerek...

fadis: kiyamam. cok hizli buyuyorlar.

daglar kizi: tami tamina oyle. ah zaman ah.

kucuk mucizem: oyle oluyor, o koku, o tatlilik...

Ozgur dedi ki...

icmizdeki karnaval: hep o acabalar...:)

annesi ve defnesi: telefondan geldi kokusu.

pinar: saglikla kucaginiza alin yavrunuzu ve hic bir seyi dert etmeyin... sevgiler

rukiye dedi ki...

ne güzel anlatmışsınız
gerçekten de öyle...