27 Ağu 2011

Oynadığımız Oyunlar...

Bir kaç gündür anne baba ikilisi olarak grip olduk. Komik bir durumumuz var. Birimizin ateşi çıktığında diğerininki düşüyor. Birimiz terlediğinde diğeri üşüyor, Sonra yer değiştiriyoruz. Çocuk sahibi olan kişinin vay hastayım yan gelip yatayım deme durumu olmuyor. Ki işler de, dur bekle, iyileş demiyor. Dolayısıyla, bir kaç gün yavruyla çok iyi ilgilenemedik. Biraz lego, biraz kendi takılma, biraz kitap okuma ve biraz da çizgi filmlerle geçiştirdik. İlk kez bu kadar çizgi film izliyor Ela. Happy Feet isimli penguen filmini izledi. Laptoptan izledi, geçti karşısına dans etti, biz de uzanmış olduğumuz koltuklardan bakakaldık. Allah hastalara tez zamanda şifa versin. Bugün en derinden dilediğim dilek bu. Dedem ameliyat olmuş, ne olur hızla iyileşsin, ayağa kalksın. Tekrar gezelim beraber. Arkadaşlarımız iyileşsin, hastalıklar bizi terk etsin.

Oyunlara gelince... İlacın etkisiyle biraz kendime gelir gibi olunca, iki günün suçluluğu eklendi, Bugün her zamankinden farklı oyunlar oynayalım dedik.

1- Masal canlandırma








Bu hemen hemen her gün değişik seviyelerde yaptığımız bir şey. Okuduğumuz bir kitap ya da masal olabilir. Ela illa ki canlandırmak istiyor. Tiyatrocu mu olacak? Bugün hamur ve legoları kullanarak aslen babamın uydurduğu masal olan ıssız adayı canlandırdık. Bir ara masalı anlatırım.

2. Meraklı Minik düzenlemece

Meraklı Minik kartlarını vakit buldukça lamine ediyorum. Ama onlar sonra hep beraber bir kutuya giriyorlar. Lamine etmek bir işe yarıyor mu hiç emin değilim. Gaza gelip aldım, boşa gitmesin diye ara ara bulduğum şeyleri sokuyorum laminasyona. Neyse. Oturduk onları türlerine göre ayırdık, sonra gereksiz olan başka kartları ayırdık ve attık. Düzenlerken eğlendik. Sonrasında Ela düzenlediklerimizi bozdu, ben kızdım, o kızdı. Sonra beraber topladık, barıştık.

3. Meraklı Minik kartlarıyla oynamaca
Eşleştirme oyunu oynuyoruz. Bir de popo bulmaca dediğimiz oyunu.

4. Bowling. Zamanında pazardan aldığım plastik labutları dizip devirdik. Sürekli düzeltmek sıkıcıydı.

5. Ela ve babası tiyatroya gitmişler oyunu. Tiyatroda sahnelenen oyunu şarkı şeklinde söyledi. Figüran olarak katıldık.

6. Akdeniz mavi yolculuk

Bu nasıl çıktı bilmiyorum. Ben sırtım ağrıyor, koltuğa uzanıyorum demiştim ki, Ela geldi anne burası gemi olsun  dedi. Gemi olunca, babası da geldi, koltukla yolculuğa başladık. Önce yunan adalarında durduk. Babasıyla Ela gezmeye gittiler. Sonra İtalya, ispanya derken, hem çok eğlendiğim hem de koltuktan kalkmadan oynadığım bir oyun olduğu için çok memnun oldum.

Yaratıcı bir insan değilim, bazen oyun bulmak çok zor oluyor. Zorlanan başkalarına faydası olur diye yazmak istedim. Siz de yazarsanız çok memnun olurum...



.

3 yorum:

içimizdeki karnaval dedi ki...

Geçmiş olsun... Birbirini takip eden nöbetleriniz enteresanmış...
Acil şifalar dilerim ...

hazel dedi ki...

Önce geçmiş olsun da "yaratıcı bi insan değilim" demişsin. Pes diyorum. Ben Ege ile bu oyunları oynasam çocuk annemin içine uzaylı kaçmış diye ağlar. Ela çok şanslı ama çok :)

İkiz Annesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun anne - baba olunca hastalığı yaşamakta pek mümkün olmuyor.
Acil şifalar.