6 Eyl 2011

Ela'dan Bir Yaz Masalı

Merhaba yeniden, beni beklemiyordunuz değil mi?


Ben Ela. Annem olacak kadın, bi izin vermedi yazmama. Kendi de yazmadı. Ama iyi etmiyor. İyi etmiyorsun anne sana sesleniyorum. Neyse... Kısaca yazı anlatmak istiyorum ki unutulmasın...

Bu yaz ben önce iki düğüne katıldım. Sonrasında anneannemlerin yazlığına gittik. Annemin işi olduğu için İstanbul'a döndü, ben de anneannemlerle on gün kaldım. Aman iyi ki öyle olmuş... Bu sayede yüzmeyi öğrendim. Kendisine söylemeyin ama bu annem bildiğin panik. Normalde iyi de bi karış su görünce endişelere gark oluyor. Anneannem ve dedemle bi yüzdük bi yüzdük. Annem geldi beni öyle denizin ortasında kollukla yüzerken gördü, pek sevindi tabi ama acayip korktu. Anneanneme sorun inanmazsanız. Ben de güzel güzel eğlendim, arkadaşlarımla oynadım, komşulara gittim geldim. Ha babam beslediler beni, azıcık kilo almış olabilirim. Sonra annem de geldi. Yavrusu ve Umut Barış'la tanıştık. Evren'e bayıldım. Evren'le havuzda yüzerken annemi satar gibi oldum diyim siz anlayın. Umut Barış bana bisiklete binmeyi gösterdi ama pek heveslendiğim söylenemez. Seneye artık.

Sonra arada İstanbul'daydık. Bayram nedeniyle Antalya'ya babilerin yazlığına gittik. Kemer, Çamyuva'da çok sakin bir yer. İlk günden havuza cumburlop atladım. Başta güzel güzel atlarken, annemin aman dikkat, yavaş yavaş demeleriyle azalttım ve merdivenden inip çıkmaya başladım. Bu defa da atla kızım demeye başladı. Anne milletine yaranılmaz. Yalnız rica ediciğim, şu kadına biriniz söyleyin. Ben korkmuyorum, kendisi korkuyor. Gitsin bi şekilde bilinçaltı mıdır neyse temizlesin de bi rahat yüzelim. bi su yuttum kalp krizi geçirecekti. Neyse alıştı o da sonra. Hatta çocuk havuzuna kolluksuz girip dalmama ses çıkarmayınca dedim, tamam alıştı galiba. Denize de gittik, biraz dalgalıydı ama güzeldi. Anneme "annecim taşlara basarak yürüyorum çünkü ayağım kum olmasın diye" diyince bi duygulandı bu. Bi de gördüğüm her paraşütü anneme gösterdim. Ortaokuldayken onlardan biriyle uçmuş annem. Ben de yapayım da anlasın nası bi his...

Bayram tam bayram oldu. Babi ve dede bizi karşıladı. Sonra Alanya'ya gittik günü birlik. Büyük dede belinden ameliyat oldu, onu görmeye gittik. Büyük dede, büyük teyze, büyük dayı, büyük yenge ve kuzenlerimizi gördük. Bi de minnak kedi vardı, çok sevdim onu. Büyük teyze beni sevmeye doyamamış, azıcık sevdirdim neyse. Ama sonra Ankara'ya gidecekmişiz. Böyle bir sürü akrabamızla görüşünce çok sevindi annem.Sonra amcamla Filis geldi. Çok sevindim. Özellikle Filisle ne oynadık, ne yüzdük. Amcam koca kötü fare ve canavar oldu. Onunla oynaması çok adrenalin ama duramıyorum oynamadan. Çok komik bi adamsın amca. Suratını yaptığın  şekiller çok komik. Filis de çok oynadı benle, gezdik, arkadaşım o benim. Haa bi de bana kuantum denen bişey çalıştırdı. İlerde teorik fizikçi denen bişi olursam ona teşekkür edecekmişim. Kedili medili bir konuydu sevdim epey.

Sonra asıl sürprize bak. Anneannemle dedem taa Dikili'den kalkıp geldiler. Çok sevindim, çok güzel oldu. Tam şenlik oldu. Onları görünce çok sevindim çok. Yalnız giderlerken üzüntümden ilgisizmişim gibi yaptım. Biraz trip atmış olabilirim. Ne yapayım, beni böyle sevin. Daha bitti mi, hayır... Babamın önce küçük amcası ve eşi Funda geldi. Hem de bana dondurma getirmişler. Yedim de yedim, çok güzeldi. Sonra kuzen Hasan geldi ve çok sevdiğim birini getirdi bana. Sonraki gün diğer amca ve eşi geldiler. Bir şey verdiler, davetiyeymiş Mart'ta İzmir'e gidecekmişiz. Bi sürü düğün elbisem var, ne yaparım diye düşünüyodum iyi oldu. Sonra da dedemin dayısı geldi. Koskoca dayı, onu da çok sevdim.

Sabah uyanıyodum, babi bana kahvaltı hazırlar, yeriz. Annem o arada az daha kestirir. Sonra uyanır hop havuz. Sonra dedem balıktan gelir, 10 gibi, o da hop havuz. Sonra sırayla kahvaltı yaparlar biri benimle havuzda oynarken... Çok güzel uyumuşum tatil boyu, annem öyle diyor. Yalnız dedemle babim sürekli bana yemek pişirdiler. Yemeyince üzüldüler. Filis ve dedemle oyunlar yapıla yapıla yemek yedim. Böyle de bir teknoloji varmış meğer. Çok eğlenceli. Ona alışıp bi süre kendim yemeyeyim dedim. Annem bi enteresan oldu. Annem varken kendim yedim, baktım ilgilenmiyor hemen oyun istedim. Benden gizledikleri varmış bakın çocuklar uyanın. Şımartmayın bunları.

Bi de Azra ve Türkay diye iki kardeş vardı. Onlarla oynadık. Sosyal böcük olma zamanım gelmiş sanırım. Çok eğlenceliydi.

şimdilik bu kadar, sonra gene yazıcam....


eya

10 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Ne kadar da büyümüşsün sen Ela, maşallah. Doya doya bir yaz geçirmişsin:)

Tiryaki dedi ki...

bence de çok büyümüş :) hayat cocuklara güzel cidden

İkiz Annesi dedi ki...

Maşallah sana prenses dolu dolu bir yaz geçirmişsin ne güzel.
Anneler her zaman müsait olamıyor canım yazma konusunda:))

anne kaleminden dedi ki...

harika bir tatil olmuş, arada yaz ela valla çok sevdik biz yaz masalını :)))

Evren dedi ki...

Ah Ela kardeş, ben de sana bayıldım :) Seni tanıdığım için o kadar mutlu oldum ki anlatamam. Tabii anneni de :) Ona ayrıca teşekkür ederim :))

Seni çok özlemiştim, bu yazı iyi geldi :) Yine yaz olur mu? Sevgiler, Evren.

sirâr dedi ki...

Kontes seniii :))

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Ela dur gitme, bak son baharda geldi onu da yaz...Hadi...

deniz dedi ki...

Çok teşekkürler:)))

KUZEY TAN dedi ki...

tatil bitmesin değil mi Ela

a_y_s_e dedi ki...

eyaaa!! kuzuuum.... ozledim ben seni, gozlerim doldu okurken.... ben anneye soyleyeyim de panik olmasin (sen bilmiyosun tabi ayse teyzen direk panik atak, yani kimi kime sikayet ediyosun guzelim sen? Butun anne milleti boyle...)

H abin de kendi yegenlerine oyle komiklikler yapiyor, onlar da peter pan ve captain hook'culuk oynuyorlar, amcalar oyle sanirsam... ayrica kuantum ogrenirsin, fizikci de olursun, sen ki 15 gunlukken gender discrimination muhabbeti dinlemis cocuksun!!!

ah bi donsem de seninle bi oynasak soyle... cabucak buyume olur mu?