26 Ara 2011

Tostoraman Pastası



Yapar mıyım, yapamaz mıyım derken bu yıl Ela'nın doğum günü için deneme pastasını tamamlamış bulunuyorum. Benim gibi acemiler eğer buna heves ederlerse nasıl olmuş, ne olmuş kısaca anlatayım dedim.

Ela'nın birinci yıl pastasını pastacı rapunzel yapmıştı. Deniz kızı pastası Ela da bir deniz kızı zaten. Çok da beğenmiştik. 



İkinci yıl pastası, ev yapımı olsun dedik. Kayınvalideyle yaptık. Süslemeleri doğal olsun diye lokumla yaptık, fena olmadı.


Bu sene hem şekilli renkli olsun hem de ben yapayım diye heves ettim. Ama tabi şeker hamuru nedir, nerden alınır, nasıl açılır bilmiyorum. Nurturia sağ olsun yardımıma yetişti, oradaki anneler malzemeler şurda, yapımı şöyle diye anlatarak bana inanılmaz destek oldular. Bu bağlamda Ayşin ve Fatoş'a özel teşekkürler ederim.

Şeker hamurunu hazır aldım. 1 kg beyaz. 1 kg kırmızı, yeşil, sarı, mavi, pembe. aldık. Bir merdane, bir de ütü aldım. 

Pudra şekeriyle açılıyormuş. Neyse ki evde vardı.

Kenarların ve altının buz mavisi olmasını istiyordum. Beyaz ve maviyi karıştırdım. Doğru yol  bu mudur bilmiyorum ama epeyce yoğurmam gerekti. Oyun hamuruna göre daha sert. Yine de oyun hamuru tecrübemin işe yaradığını düşünüyorum.


Sonra üstüne yaydım. Kek yüzeyi hafif kabarıktı, bıçakla tepesini uçurdum. Bu kenarları kesme işi zor, onun için bir aparat var. Evde pizza kesici var aynı işi görür dedim ama sonra bulamadım.


Mavi gökyüzü...

Yeşil çimenler geldi... Ve ağaçların ikisi. Düz kesmek zormuş bu arada. Kahverengi hamur elde etmek için beyaz hamura kahverengi gıda boyası ekledim. Çok cıvık oldu. Nurturiaya sordum, kakao ekle dediler. Evde yoktu, ben de biraz kahve ekledim. Gerçeğinde kakao alacağım tabi.

Sonra dikenler geldi, gözleri değiştirdim ve ağaçlara dal ekledim.

Sonuç...

Meraklıları şu siteye girebilir : Gruffalo namı diğer tostoraman...

Denemek isteyenler için eklemek isterim ki uğraştığım saatler boyunca başka hiç bir şey düşünmedim. Kafam tamamen boşalmış. Dinlenmek için yapılabilir. Şimdi gerçek doğum günü pastası var önümde. Hazırım.

Sevgiler...

13 yorum:

therru dedi ki...

ahh guzelim benim ne kadar da guzel gulmus, ozguranne sen de yaraticilik ve beceriklilik konularinda nirvanaya erdin :)

FADİŞ dedi ki...

Ellerine sağlık güzel olmuş, tam tamına tostoraman:)

saricizmeli dedi ki...

ben de yapayım, UE delirecek:)

Tarkanın Annesi dedi ki...

Vallaha bu şeker hamuru denen şeyle harikalar yaratanların önünde birkez daha saygıyla eğiliyorumki doğum gününde kurabiye kalıbıyla oda kurabiye yapayım dedim ve boyumun ölçüsünü aldım onu bile yapmam saatler sürdü değilki bir pasta yapabilmek. O yüzden harikasın gerçekten harika...

Deli Anne dedi ki...

Bravo Özgür Annem.. önce cesaretine:) ben denesem keşke, düşünsene Selim ne istese yapabilirsin , orda burda var mı yok mu derdi biter..

architect dedi ki...

Ellerine sağlık,pek güzel olmuş.Prensesin de yeni yaşı kutlu-mutlu olsun..Peki kekini nasıl yaptın?

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Ellerine sağlık, ne güzel yapmışsın :))))

Anne ve Bebisi dedi ki...

Isik goruyorum sende ozgurannem :P Cok guzel olmus :) Ellerine saglik :)

DağlarKızı dedi ki...

Eline sağlık, pek şirin görünüyor. Ela da çok mutlu görünüyor.

Latife dedi ki...

Çok şahane olmuş. Nice sağlıklı ve mutlu yıllara Elacık. Ne çabuk geçti zaman. Doğumunda değil ama 3-4 aylıkken başlamıştım bu blogu okumaya. Benim bebişim karnımda büyüyordu o sırada :) İhmal etmişim bir süredir okumayı. Dönüp okudum tüm yazıları hızlıca. Özlemişim :)

Ozgur dedi ki...

therru: canımsın:)

Fadiş, çok sevindim

sarıçizmeli, yap yap, çok eğlenceli:) UEyi yirimm. Yazın beraber de yaparız belki

Tarkan'ın annesi: o daha zor geliyor bana, bi de bunu dene istersen. valla ben bile yaptım, düşün.

delianne: buna cahil cesareti diyoruz. Allah bi özgüven vermiş, yani her an bi şeye bakıp ben de yapabilir miyim diyebilirim:PPP

Pratik Anne dedi ki...

Super gozukuyor. Ellerine saglik. Bu pasta, seker hamuru isi, herhalde tek bulasmaycagim sey diyorum ama coluk cocuk insana lafini bir guzel yedirdigi icin cok da iddiali konusmuyorum.

Özlemce dedi ki...

Harika görünüyor.Ben pastaya cesaret edememiştim ama oğlum için 1 yaş kurabiyeleri hazırlamıştım.İşin içine girince güzel şeyler çıkıyor ortaya.