3 Şub 2012

Önce özetler, sonra haberler...

Daha doğum gününü bile yazamadım. Tostoraman pastasının son halini, boynum tutulmuş halde yaptığım dinolu pastayı koyamadım. Anlayın beni, gerçekten yoğun günler...

O nedenle hızlıca haberlere geçelim
  • Öğle uykusunu bıraktık. Böylece Ela bana göre çocukların yatması gereken saatte uyuyor, güneşle uyanıyor. Çok neşeli uyanıyor, güneş gibi uyanıyor.
  • Ela grip oldu, ateş, öksürük derken geçen hafta epeyce uykusuz ve yorgun geçti, ama şimdi iyi. 
  • Ela'nın renklerle ilişkin enteresan bir durumu var. Güneşi sarı değil mor yapıyor, ışınlarını mavi yapıyor. Pembe değil mavi seviyor ve giymek istiyor. Dün ağacı yeşil elmayı kırmızı yaparken ben, çok sıkıcı buldu ve mavi ağaç ve turuncu elma yaptı. Belki sıradan bir şeydir, dikkatimi çektiği için yazdım.
  • Sohbet, muhabbet. Sürekli masal, hikaye anlatıyor. Oyun kurguluyor ve tam olarak dediği gibi oynamamızı istiyor. Büyüyünce DM olacak. 
  • Manipulasyon teknikleri geliştirdi. Bana "anneannem olsa bunu yapardı", Gülay hanım(bakıcı teyzemiz) "Hamide abla olsa verirdi" diyerek istediklerini yaptırmaya çalışıyor. Şoktayım. 
  • Migrostan çok ucuza ve ne düşünerek aldığımızı bilemediğim incik boncuktan kolyeler, bileklikler yapıyor. Az daha büyüsün, iğne oyasına filan başlatmayı düşünüyorum.
  • Legolarla şatolar, masallar yapıyoruz. Geçen uyuyan güzelin şatosunda güzel uyurken prens geldi, sonra prensesin babası gelip hadi ordan dedi prense. Sonra prenses arabasına binip uzaklaştı. Geleneksel yaklaşım ve feminizmi aynı potada erittik mi, post modern mi olduk, ne olduk söyleyin doktor?
  • Kamyonlarla insan ve hayvan taşımacılığı yükselişte. Sonra kamyondan inip gemiye biniyorlar. Sürekli taşımacılık, sürekli nakliyat. Gemiye ranza yaptık ama bir kaç kız lego gidip hayvanlarla uyumayı tercih etti.
  • Buz devri hayvanları hala favori oyuncaklar ama erkek mamutun dağ altında mahsur kalmasından ve kız mamutun onu diegonun da yardımıyla kurtarmasından fenalık geldi. 
  • Evde "biz kızlar"dır gidiyor. Biz kızlar burda yatacağız, baba sen öbür gemiye git.
  • Gemi demişken, evde ne kadar koltuk, yatak varsa hepsi gemi, kalan yerler deniz. Biz de korsanız. Portside Pirates şarkısında in the deep blue seaa kısmında "siiiii"yi sesimizi incelterek söyleriz. Sonra gemiden gemiye geçip sandıklar içindeki ganimetleri boynumuza takarız. Kokoş değiliz, ganimetin peşindeyiz.
Hızlıca aklıma gelenler böyle.

Sevgiler, görüşmek üzere. Bir süre buralarda olmayabiliriz ama tez zamanda pastaları koyucam:)


11 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Güzel özet geçmişsin, artık Eda büyümüş annesi, hafiften bir yönetmen edaları görüyorum ben, pastaları da merak ediyorum, üçüncü doğum günü için benim de yapasım var ama cesaretim yok. İşler güzel gidiyordur inşallah, yoğunluğundan bunu anlıyorum, sana iyi çalışmalar.

Tarkanın Annesi dedi ki...

Bu çocukların fantastik dünyaları acayip akıl sır ermiyor. Her günümüz macera dolu.Yoğunluk güzeldir hep iyi şeyler olsun hayatında.

anne kaleminden dedi ki...

ela bebeklikten çıkıp tam bir oyun çocuğu olmuş :))

Evren dedi ki...

Oyunlar cok guzel, harika! Bizde de hikaye uydurmaca, farkli farkli masallari birbirine gecirmece aktiviteleri rovacta. Igne oyasina cok guldum, "biz kizlar"a da bayildim :) Bu arada bu manipulasyon teknikleri benim gozumu korkutmaya basladi, korkarim uzun vadede parmaklari uzerinde oynatmayi becerecekler bizi :P

KUZEY TAN dedi ki...

Bizi özet kesmez. daha çok yazııı isteriz

Deli Anne dedi ki...

ama çok güzel hepsi:)

Ozgur dedi ki...

Fadiş, ya evet senarist yönetmen:) Doğumgünü dediğimize bakma, bir kaç çok yakın aile dostumuzu ağırladık:)

Tarkan'ın annesi: DEğil mi:)

Anne kaleminden: tammmm!

Evren: Bugün yeni bir sohbetini daha dinledim. Dudağım uçukladı. Tam cin oldular:) bu sene yazın çekeceğimiz var.

Fatoş: çok haklısın, çoook

Deli anne: öperm:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ela oyun çocuğu olmuş. Çok eğlenceli oyun kurgulaması. öğlen uykusunu iyi uyuyunca gece geç saatlere kalıyor biizmkisi, oysa erken yatıp güneşle uyansın istiyorum ben de . Sanırım O da pembe sevmeyen kızlardan

eviminnuru dedi ki...

kız anneleri bence çok şanslısınız kızlar daha renkli oynarken bile....
erkekler biraz daha sınırlı

ilknur malcı dedi ki...

özlemişiz :)

emel dedi ki...

anne kız çokkk tatlısınız:)