18 Mar 2012

Anneleri Çıldırtan Hediyeler

Çocuklu hayatın bir parçası hediye almak ve vermek. Doğum günü olsun, yılbaşı olsun, "içimden geldi aldım" olsun. Bir şekilde sizin çocuğunuza hediyeler geliyor, siz de arkadaşlarınızın, akrabalarınızın çocuklarına hediye alıyorsunuz. Bazı insanlar gerçekten çok güzel hediye alıyor. Düşünmek yeterli tabi, o ayrı ama mesela bazı arkadaşınız bir kıyafet alıyor, tam üstünüze göre, üstelik sizin renginiz. Ya da bir oyuncak almış neredeyse her gün oynamışsınız iki yıl boyunca. Bu şekilde on ikiden tutturan insanlara çok hayran kalıyorum. 

Ne yazık ki ben çok iyi hediye alabilen birisi değilim. Çok stres oluyorum bi defa. Kırk kere düşünüyorum, şöyle mi olur, böyle mi derken, aldığım hediye tam da istediğim gibi olmuyor. Bu duruma üzülüyorum ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Mesela size soru. Şöyle bir durumda ne yaparsınız: Bir arkadaşınızın oğluna hediye alacaksınız. Biliyorsunuz ki çocuk arabalara bayılıyor. Ancak bunu bilen de çocuğa araba alıyor.

a- Araba alırım
b- Değişik araba bulmaya çabalarım
c- Çok arabası olduğu için yeni bir şey denerse belki sever diye düşünür ve ona başka bir şey alırım. (Sorunun yanıtını yorumlara yazarsanız çok sevinirim.)

Doğru cevabı ben bilmiyorum. Daha çok karşındakini tanıdığım oranda hangisinden daha mutlu olacağını kestirmeye çalışıp genelde farklı bir şey almayı tercih ediyorum. Öte yandan... Çok da riskli. Annesi demez mi, bu kadın hiç mi çocuğumu tanımıyor, neden gitmiş bu alakasız şeyi almış? Demez. Anneler genelde her durumda mutlu olur ama ya çocuk? Neyse ki değiştirme kartı diye bir şey koyuyorlar da, böyle durumlarda en azından seçenek oluyor.

Gelelim imkansız hediyelere... Bazı hediyeler var ki, onları aldığınız takdirde uzunca bir süre muhabbetle(!) anılabilirsiniz hediye verdiğiniz aile tarafından. Bu listede emeği geçen (ve hediye seçmeme yardım eden) Kuzeytan anneye sevgilerimizi iletelim. Bir çocuğa (emin olmadan) almamanız gereken hediyeler

1- Mikrofon. Başta çok neşeli gelse de bir süre sonra anne ve babanın halini on saniye kadar hayal edin. Edemiyorsanız kendinize alın. Bir ay içinde pişman olmazsanız istediğiniz çocuğa hediye edebilirsiniz.

2- Oyun Hamuru Seti ve benzerleri: Biz şahsen ailecek böyle hediyelere bayılıyoruz. Ama temizliğini kendi yapan, titiz anneler o hamurları halıdan sökücem derken sizi güzel cümlelerle anabilirler. Aman dikkat.

3- Her çeşit ses çıkaran oyuncak ve müzik aleti: En sevdiğiniz şarkıyı hayal edin. Sonra bunu yediyüz kere arka arkaya dinlediğinizi düşünün. Aldığınız şey müzik aleti bile olsa, bırakın anası babası alsın. Mesela ben Ela'ya gidip bir mini piyano almıştım bebekken.  O ne feci sesti Yarabbim! Her bastığı tuşta kafamda bir tel tınnn diye atıyordu. Alacaksanız da alçak ve yumuşak seslileri tercih edin.

4- Minik parçalı oyuncaklar: 3 yaşına kadar zaten almamanız gerektiğini biliyorsunuz. 3 yaşından sonra da öyle bir dağılıyorlar ki... Eğer anne ve baba bizim kadar dağınıksa huzurla alın. Bir eksik, bir fazla farketmez. Ama değilse?

5-Pelüş oyuncak: Bunlar oldukça zararsız ve son derece sevimli, bir o kadar da sıkıcı ve  gereksiz oyuncaklar. Dost acı söyler:) Şahsen alınmış her pelüş oyuncağı yüreğimin derinliklerinden gelen bir sevgiyle sevsem de, pratikte bir oyuncak sepetinin içinde duruyorlar. Küçük bebeklere alınabilir.

6- Zeka oyuncakları: Adı zeka oyuncağı da olsa, biz yapbozdur, üst üste dizdir, bulmacadır, çok seviyoruz böyle oyunları. Ama "bakalım sizin çocuğunuz yetmiş iki parça yapboz yapabiliyor mu nihahah" gibi anlaşılabilirsiniz. Öyle anlaşılmasanız da, çocuk hevesle açacak hediyeyi, belki yapamayacak, üzülecek? Riskli. 

İlk anda aklıma gelenler bunlar. Siz de aklınıza gelen en çıldırtıcı hediyeleri yazarsanız güzel bir öneri listemiz oluşmuş olur.

Sevgiler!

(Ela'nın amcası moon dough almış. Kudurmuş gibi oynadık. Ela uyudu, ortalığı toplama gazına biraz daha oynayabilirim her an)

16 yorum:

KUZEY TAN dedi ki...

Ne demek ne demek. Sizinle hediye seçmek bir zevk oluyor.

Cevabım C,

Ben bir hediyeye seçerken, anne babasını da düşünüyorum. Bateri aldığını düşün. Tabiki arkadaşların bir daha seninle görüşmeyebilir. Dikkatli olmalıyız.

Bu arada ben kendim çok gürültücü olduğumdan gürültü çıkaran oyuncaklardan hiç rahatsız olamam:)))

guneslibirgun dedi ki...

büyük oyuncakçılarda satılan, düğmesıne basınca abuk müzıkler çalan ya da ürkütücü ışıklar saçan, yeşılın turuncunun ve kırmızının hep aynı tonu ıle renklendırılmış plastık oyuncakları artık qörmeye bıle dayanamıyorum. Ama ahşap qıbı doğal malzemelerle yapılmış, manıpule edılebılen her türlü oyuncakla kendım bıle oynuyorum bazen:)))

meltem dedi ki...

Ozgur Annem,

Benim cevabim da c. Hep degisik bir seyler ararim. Bazen tutar bazen tutmaz:-P

Benim tuylerimi diken diken eden hediyeler arasinda: gercek ustu fizige sahip, barbie ve benzeri sifir beden bebekler, winx falan gibi karakterleri yansitan oyuncak, kiyafet, bilimum aksesuar, bir de cinsiyete yonelik kiz cocuguna mutfak,utu, erkege araba, silah sartlamasi.

Cigdem dedi ki...

c mantikli gibi. yalniz icine yolcularini oturtup cikarabildigin, cantalarini bagaja koyup, cikarabildigin, playmobil, üstü acik tur otobüsü hediye gelmisti bizim kiza, ayila bayila oynar hala. Bu yavrucak araba seviyorsa hoslanabilir. insanciklarla role-play de yapilabilir, tak cikar, indir bindir, insanciklar bilet alsin binerken, turistik yerlerde inip bir resim ceksinler, cay icsinler filan:).

Evren dedi ki...

Ben de C şıkkı diyorum :) Liste de süper ve Meltem'e aynen katılıyorum. Bir de cafcaflı parlak plastikler, ne idugu belirsiz boyalar beni çok rahatsız ediyor. Kitap alıyoruz genelde ama o da herkesin zevki bir olmadığı için çok içime sinmiyor. En iyisi çabuk tükenen şeyler almak demişti bir arkadaşım, boya kalemleri, resim defterleri gibi. Aileye destek olur hem, minicik tüplerde suluboyalar ateş pahası. Kalitesiz olanlar ucuz ama onlarla resim yapınca da üzerine su dökülmüş gibi oluyor :P

Meral dedi ki...

ne güzel bir liste olmuş böyle! Geçenlerde çocuk dostu denilen ve çıkışta oyuncak hediye edilen mekanlardan birinden kapalı kocaman bir paket verdiler. Eve giderken çocuk uyudu ve görmedi Allah'tan. çünkü içinden çıka çıka kılıç çıktı. Pes dedim 2 yaşındaki çocuğa verilen hediyeye bak! ki hiç bir yaş çocuğuna alınmasıni verilmesin mümkünse.

MELTEM dedi ki...

özgüranne

bilmem kaç yüz tane arabası olan ve her gittiğimiz yerde araba istiyorum diyen bir oğlanın anası olarak cevabım b

araba çeşitleri ama illaki dört tekerliği olacak,
iş makinaları arabalara güzel bir seçenek,
sesli oyuncaklardan nefret ediyorum mesela ilk 10 dk.dan sonra sinirlerim bozuluyor,
peluş oyuncaklara hiç ilgi duymadı.
diğerlerini hiç saymayım araba seven bir çocuğa araba alınacak isterse aynıları olsun ama araba olsun

sevgiler,

cuckan dedi ki...

ben de çok beceriksizim armağan konusunda ama aklaım bir soru daha geldi. çocuğu mu mutlu etmeye çalışıyoruz?anneyi+çocuğu uzun vadede mi düşünüyoruz. Çünkü şimdi olmasa bile ileride yapabileceği bir puzzle uzun vade oyuncağıdır, ancak araba özel ilgi meselesidir. benim kızım var ama benim araba koleksiyonum olduğu için (şimdi onun elinde tabi) o çok seviyor araba oynamayı. mesela ben pembe renkli birşeyler gelince o görmeden direkt saklıyorum. Burada kimleri düşünelim?yani biraz C her iki şıkka da katılmalı suyundan...

ozcan dedi ki...

bence 'b' şıkkı, riske atmamak lazım..
ahh o mikrofondan bizde de var kim aldı hatırlamıyorum ama bari bi kapama tuşu olsaydı:(

Asli Ercin dedi ki...

Ben genelde B'yi tercih ediyorum. Çünkü bu en sevilen oyuncağın illaki elde mevcut olmayan ve çocuğun ısrarla istediği farklı modelleri vardır diye düşünüyorum. Bu durumda da ya çocuğu iyi tanıyorumdur ne istediğini biliyorumdur ona göre alırım, ya çocuğu daha iyi tanıyan ortak bir arkadaş vardır ona sorarım, ya da annesine sorarım en son çare; nasılsa hediye çocuğa süpriz olacak, anneye değil :))
Ben gürültülü oyuncaklardan rahatsız oluyorum en çok. Hele bir de kapatma düğmesi yoksa o zaman çok fena. Onun dışında her şey kabulümüz :)

anne kaleminden dedi ki...

ben de c diyorum... ilk tercihim benim de boya kalemi, resim defteri, kitap, boyama kitabı vb leri...

Ozgur dedi ki...

Çok teşekkürler yorumlar için:)

Fatoş, tekrar teşekkürler:)
Tamam mikrofon mu bateri mi?

Güneşlibirgün:
Ahşap oldukça güvenli bir seçim sanki değil mi?

Meltem:
Evet, o da önemli aslında. Bazı oyuncaklar var ki prensip olarak anne baba vermek istemiyor. Kılıç, silah, süslü bebekler, ojeler gibi. O tür seçimlerden de uzak durmakta fayda var.

Çiğdem:
Çok güzelmiş o fikir de:) Ya da arabalı puzzle alınabilir. Orta yol olabilir, evet.

Evren:
Aklıma geldi. En iyi düğün hediyesi de bi kasa şarap vb gibi tüketilecek şeylermiş. İlerde sorun olursa senin hediyen yüzünden kavga çıkmazmış gibi:) Çok doğru bazı ürünler evde ne kadar olsa da yine alınıyor. Defter, boya her daim lazım. İnsanı hep mutlu eden şeyler...

Meral:
Çok garip gerçekten. Ordan kılıç verirler. Doktordan lolipop verirler...

Ozgur dedi ki...

Cuckan:

Araba bir örnek tabi:) Dinazor seven çocuğa illa dinazor mu alınır gibi çeşitlenebilir.

Bilmiyorum ki. Hediye sanki kısa vadeli olmalı gibi geliyor bana. Akraba hediyeleri hariç. Hani arkadaş daha uzak. Çok uzun vadeli olunca bilmem, anası babası alsın gibi geliyor bana:)

Ozcan: aa kapama tuşu da mı yok. Çok fenaymış o!

Aslı'cım haklısın, en iyisi anneye sormak:)

Annekaleminden:
Boyama iyidir:) Güvenlidir demek. Aklımıza yazalım.

Çok teşekkürler bütün yorumlar için

DağlarKızı dedi ki...

Cevap aileye ve çocuğa göre değişiyor sanki. Bize gelen hediyeler içinde en çok kitapları seviyoruz mesela. Ben de genelde kitap götürüyorum. Eğer daha bebekse de kıyafet en güzeli, çünkü bebekken hemen herşey kolayca oyuncak olabiliyor.

Pelüş oyuncaklar bana da pek anlamlı gelmiyor ama düşündüm de; bizim kıza doğduğu zaman bir arkadaşım kocaman bir panda almıştı. Kızımın 5-4 katı büyüklüğünde. Aman ne çok oynadı onunla. Hatta ilk oturmaya başladığı dönemlerde destek olarak pandanın kucağına oturturduk:) Bir de kocaman (ama gerçekten çok kocaman) bir civciv almıştı dayısı. Onunla da hala keyifle boğuşur.

Bir arkadaşımın 3 yaşındaki araba delisi oğlunun doğumgününe gitmiştik. Arabaya çok düşkün. Gelen hediyeler arasında da sadece arabalarla ilgilenmişti. Diğer hediyelere bakmadı bile. Bu anlamda Meltem'e katılıyorum. Araba delisi bir çocuk en çok arabayla mutlu oluyor.

Beni sinir eden oyuncaklar aslında almış olmak için alınan oyuncaklar genelde. Parası pulu diil, az biraz düşünülse anlıyor insan. Mesela çocuğun ilgi alanlarından birine yönelik veya daha çnce bahsedilmiş bir şeye atıfta bulunulan minik bir oyuncak anne-baba için çok güzel. Çocuk içinse gerçekten neyle daha çok ilgileniyorsa o. Bebekse bebek, çamaşırsa çamaşır, tokaysa toka, dinazorsa dinazor, arabaysa araba.

Biraz uzun oldu Özgürannem,pek yazasım varmış bu konuda:)

İkiz Annesi dedi ki...

Bence de araba kesinlikle hem de benim kızlarım var ama eşimin oğlundan biliyorum bir dönem arabadan başka hiç bir şey görmemişti gözü.Şimdilerde de envai çeşidi var mesela Arabalar 2 filminden sonra karakterlerin oyuncakları çok hoş bence.

Sesli oyuncak mümkünse üretilmesin ne olur :))

Yelda Yüksel dedi ki...

Getirilen hediyeleri dert etmiyorum, bebeğimi korkutacağını ya da sevmeyeceğini vs. düşünürsem yok ederim ortalıktan mesela kalmaz. Benim derdimse çocuğuma gelirken bilumum bakkaliye malzemesi getirilmesi. Çikolata, jelibon, saçmasapan bir dünya ıvır zıvır alıp gelen oluyor. Bir de çocuğa müthiş birşey getirmiş duygusu yaşıyor kendi içinde. Bak sana neler aldıııımmm diye büyük bir zevkle..Hele de yemek saatinden önceyse bu yapılan gerçekten zor tahammül ediyorum.