15 Nis 2013

Veli Gözüyle Montessori

Geçen yazdan bu yana hayatımızda ciddi bir değişiklik oldu. Ela Küçük Kara Balık Çocuk Evi'ne gitmeye başladı. Artık okullu. Sabahları servisle uğurladığımız, akşam servisi karşıladığımız bir düzen oturdu. Bir yıldır, her sabah gidiyor ve biz her akşam evde "okulculuk" oynuyoruz. Zaten Ela anlatmayı seven bir çocuk olduğu için gün içinde, kim kime ne demiş, hangi çalışmayı yapmış, öğlen yemeğinde ne demiş detaylıca öğreniyorum.  

Bu süreci nasıl anlatsam, nasıl tarif etsem... Anlatmak istediğim bir kaç konu var. Zaman zaman sorular oluyor "Montessori anaokulunda okumak nasıl bir şey" "Tavsiye eder misiniz?" "İlk okul Montessori olmadığında ne olacak" gibi...

Önce başlıkları belirleyeyim sonra yazayım. 

Anaokulu seçerken yaşadıklarımız,
Montessori hakkında öğrendiklerimiz,
Matematik eğitimi özelinde Montessori (görüp öğrendikçe aydınlanıyorum!)
genel anlamda Montessorinin Ela üzerindeki etkisi
ve Küçük Kara Balık okulumuzda yaşadığımız tecrübeler, kazandıklarımız...

Sevgiler...


3 yorum:

KUZEY TAN dedi ki...

Bekliyoruz merakla .

Norma dedi ki...

Evet gerçekten merakla bekliyorum bende..

yagizlahayat dedi ki...

Ben gönderemeyecek olsam da merakla bekliyorum :-)