15 Ağu 2013

Arkadaşlar iyidir

Bu sene olanları iki kelimeyle özetlemem gerekse "sosyal hayat" derim. Okul arkadaşları ayrı, normal arkadaşları ayrı. Buluştuklarında birbirlerine koşmaları muhteşem. Akşam parkları, hafta sonu buluşmaları derken, arkadaşlarla takılmak, sohbetler, oyunlar derken dört yaş bizim açımızdan çok güzel geçiyor. O arkadaşlarıyla oynarken ben de kendi arkadaşlarımla kesintisiz sohbetler edebiliyorum. Çocukluğun en güzel dönemi.

Okul arkadaşlarından Ali G. için "anne ne olur onlara gidelim" ısrarları sonucu parkta buluştuk bir akşam. Elele koşturdular parka. Birbirlerinin peşinde ve çok eğlenerek... Biz de annesiyle sohbet ettik. Akşamı uzattık, geç saatlere kadar oynadılar. Onlara baktıkça düşünüyor insan. Ne kadar kolay aslında. Bir başkasına el uzatmak, beraber koşmak, görünmez engeller olmadan. Çocukluk arkadaşlarla güzel.

Havalanındayız, Antalya'ya uçacağız. Bir anda Ela yanında bir arkadaşla belirdi. "Anne bak arkadaşımla tanış." Ela ile aynı boy, aynı model, çok tatlı bir küçük hanım. Annesiyle tanıştık. Uçakta kızları yan yana oturttuk. Telefonlarımızı aldık, verdik. Antalya'da buluşup Dino parka gittik. Sanki kırk yıllık arkadaşlar. O koşturmaları, sarılmaları. Dinazorlar üzerinde verdikleri pozları...

Antalya'da yazlıktayız. Komşunun iki çocuğu ve Ela. Akşamları 12ye kadar koşturdular, oynadılar. Başka daha büyük kızlar Ela'yı oyuna almadı. Çok üzüldü, kenardaki şezlongda bekledi. Ertesi gün baktım, kaynaşmışlar. Tanış kaynaş, senin adın ne, yaşın kaç? Sorular bu kadar ve yeterli. Ne memleket, ne aidiyet, ne cemaat, ne düşünce, ne kültür. Adın ne, yaşın kaç. Çocukluk ne yalın.

Kuzeytan'lara gidelim anne, Evrim ne zaman okuluma başlayacak, bugün Ekin geldi arkadaşlarımla tanıştırdım...

Arkadaşlar iyidir. Her yaşta.


2 yorum:

mutluluk benim dedi ki...



güzel bir blog olmuş emeğinize sağlık.
Anne ve anne adayları için faydalı :)

siz de beni ziyaret etmek isterseniz http://www.mutlulukbenim.com/ Beklerim.

Görüşmek üzere sevgiler...

dünya dedi ki...

Özgüranne bloğunuzdan yeni haberdar oldum ve Ela'nın doğumundan sonrasını neredeyse bir solukta okudum. Oğlum şimdi 5 aylık. O kadar benziyor ki annelik deneyimlerimiz ve sanırım bebeklerimiz... Okuduklarım bana inanılmaz güç verdi ve buna gerçekten ihtiyacım vardı. Ne güzel büyütmüşsünüz kızınızı ve ne iyi etmişsiniz yazarak... Siz bu kuşatıcı annelik dönemini geride bırakmışsınız (bunu görmek de çok harika oldu benim için) ama ben henüz lohusa kafalı bir kadın olarak çok etkilendim. Bundan sonra Ela ile ilgili haberleri merakla bekleyeceğim. Çok çok teşekkürler harika paylaşımlar için....