19 Şub 2014

Devlet Okulu mu, Özel okul mu?


Eğer İstanbul dışı bir yerde yaşasaydık böyle bir soruyu sormaya gerek olmazdı belki.  Benim büyüdüğüm şehirde bir tane kolej vardı. Annem öğretmen olduğu için, babam sosyal çevresi nedeniyle zaten devlet okulundaki ve özel okuldaki öğremenleri, müdürleri tanıyordu. Devlet okuluna da gitsem, koleje de gitsem en iyi öğretmen kimdir, kimin sınıfında çocuklar neşeli mutlu biliyorduk.

Kolej ve devlet okulu arasındaki farklar  sınıf mevcudu, kolejin fiziksel koşulları (şık tahtalar, güzel sıralar, temiz tuvaletler) ve İngilizce'ydi. Devlet okulundan öğlen çıkardın. Koleje giderken 3:30da çıkar, eve gider, annemin hazırladığı harika kahvaltıları yerdik arkadaşlarla birlikte.

Şu anda durum şöyle... Devlet okuluna verdiniz diyelim.

Eğer okul öğlene kadarsa ve çalışan anneyseniz bir bakıcı tutmanız lazım. Bakıcıyı yarım gün bulmak çok zor, arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla yarım gün ihtiyacınız bile olsa tam gün parası ödüyorsunuz. (800-1200 TL arası ücretleri 12yle çarpın, yıllık gideri bulun) Ya da etüdlü bir okul bulmaya çalışacaksınız.

Devlet okuluna ilkokul diye verdiniz, öğretmeni sevdiniz ne güzel. Okulu bir anda ortaokula çevirebilirler. Ne yapacaksınız? Google'da basit bir araştırma yaparsanız hiç de az rastlanan bir durum olmadığını görürsünüz.

Şubat ayındayız. Ela Eylül'de okula başlayacak. E-devlette henüz okulu gözükmüyor. Şansına ne çıkarsa. Evin yakınındaki ilkokul olabilir de, olmayabilir de. İsterdim ki gideyim, görüşeyim, okulun şartlarını değerlendireyim. Ne zaman belirlenir bilmiyorum.

Fiziksel şartlar. Açıkcası büyük bahçe, muhteşem tahtalar, güzel sıralar... Benim için hiç öncelikli değil. Ama güvenlik çok önemli. Okullarda duyduğumuz tahta düşmesi, okulun kapısının düşmesi gibi şeyler çok korkutucu. Bunlar güvenlik önlemi ciddiye alınmamış özel okullarda da olabilecek şeyler. Bir de tabi tuvaletler 5.5 yaşındaki çocukların gidebileceği boyda mı sorusu var. Ve temizliği nasıl?

Öğretmen. Eskiler okul seçme öğretmen seç der. Çok iyi bir tavsiye ama bunun nasıl yapıldığını bilmiyorum. Çevremde devlet okuluna gönderen kimse yok. Okulun çıkışında bekleyip yavaşça velilere mi yanaşsam? Okul müdürüne sorsam en iyi öğretmenimiz Aslı Hanım der mi? Eğer önereceğiniz bir yöntem varsa deneyelim. Googlelara sordum söylemediler, şarkılara yalvardım bilemediler...

Devlet okulunun iyi yanı: (Blogcu anne yazmıştı) Özele de göndersen memnun olmuyorsan, devlete de göndersen memnun olmuyorsan en azından bi dolu para vermiyorsun...

Özel okullara gelince...

Özel okullarla ilgili yaptığım minik araştırma sonrası gördüğüm şu. 15,000-20,000 arası okullar.  24,000-30,000 arası okullar ve 30,000 üstü okullar. Geçen yazıma gelen yorumlardan da gördüğüm gibi, bu paraları veriyor olmak, o okuldan çok memnun olmak anlamına gelmiyor.

Örneğin, bütün okullarda sticker var. Sticker yoksa yıldız var. Yıldız yoksa bir ödül mekanizması var. Ceza da var. Beğendiğim bir okulda, "tenefüse çıkmama" cezası olduğunu duydum ve çok içim acıdı. Yorumdaki arkadaşın çocuğu da pencereden baktı diye ceza almış. Bir arkadaşımızın kızı (o kadar uyumlu sakin ve çalışkandır ki görseniz aklınız çıkar.) okulda ceza aldığı için içlendi, üzüldü. Arkadaşlarla konuşuyoruz, devlet okulunda sıra dayağı olurdu mesela. Ama herkese bir kez vurulduğundan insanın en azından gururu kırılmazdı gibi bir karşılaştırma.

5.5 yaşındaki yavrumu okula başlatacağım ve camdan bakıyor diye ya da bir kurala uymadı diye tenefüse çıkamayacak. Bunu aklım fikrim kabul etmekte zorlanıyor işte. Üstelik çocuğum bu okula gidebilsin diye eşek yüküyle para ödeyeceğim.

Bu haftayı özel okulları gezmeye ayırdım. Gezince ne göreceğimi bilmiyorum. Çok güzel binalar, muhteşem bahçeler, spor etkinlikleri... Ama insan sınıfın içinde ne yaşandığını bilmiyor.

Mevlana'nın sözüdür ya, "Sen ne söylersen söyle, anlattığın karşıdakinin anladığı kadardır" Okul işi  de öyle. Sen ne sunarsan sun, çocuğun anladığı kadarsın. Onca şaşadan çocuğun aldığı nedir.

Bir Felsefesi, bir cümlesi olan bir okulun hayalini kuruyorum. Bizde ödül/ceza yoktur. Bizde başarı öğrenmenin kendisidir diyecek...

Görüşlerinizi ve tecrübelerinizi bekliyorum.



31 yorum:

ters pabuçlar dedi ki...

ben özel okulun nesini sevmiyorum biliyor musun hani sende de oluşan bende oluşması kuvvetle muhtemel şu duygu yada his;
"5.5 yaşındaki yavrumu okula başlatacağım ve camdan bakıyor diye ya da bir kurala uymadı diye tenefüse çıkamayacak. Bunu aklım fikrim kabul etmekte zorlanıyor işte. Üstelik çocuğum bu okula gidebilsin diye eşek yüküyle para ödeyeceğim."

bu nasıl desem çok olası bir his ama ne var ki öğretmenin okulun bi yerde de çucuğun kişiliğine saldırı
Sana göre ceza olmamalı bana göre de olmamalı ama o öğretmen okul bunu uyguluyor uygulamadan sonuç almış olmalılar ki devam ediyorlar.onlar eğitimci bi yerde geri çekilip siz daha iyi bilirsiniz demek gerekmez mi?hepimiz çok biliyoruz okuyoruz eğitimliyiz falan filan ama neticede o bir öğretmen bir uzman.Ben de biliyorum olmaz ceza ile demek yada ne yazık ki bunun için mi veriyoruz bu parayı demek çok fena geliyor.Ben öğretmen değilim benimde oğlum eylülde okula başlayacak ne biliyim bu işi uzmanına bırakıp elimden geldiğince yardımcı olmayı planlıyorum okulun fiziksel koşulları çok önemli en önemlisi sevecek sevilecek bir öğretmen.Ama ne var ki bir şeyin karşılığında para ödüyorsanız işin tadı değişiyor düşünsene bir dostun bir tabak makarna koysa önüne tuzu çok olsa yada içinden bişey çıksa tepkimiz nasıl olur bu bir lokanta da olsa ne olur bu gibi ne biliyim para girdimi samimiyet kaçıyo sanki hiçbir devlet okulu veliye yağ çekmek zorunda değil bu bile çok güzel geliyor bana

sebnem oguz dedi ki...

Biz de aynı yol ayrımındayız şu an.Kızım özel bir kreşte devam eden okul öncesi eğitimine bu Haziran'da hoşçakal diyecek ve Eylül'de ilk okullu ! olacak:)
Evet O da öğretmenini ve arkadaşlarını bırakmak istemiyor. 3.5 - 4 yıldır aynı okuldaydı. Sadece geçen sene yaz okulu aktif olduğu için 1 ay başka bir kreşin aktivitelerine gönderdim. Kendi okulunua döndüğü gün merdivenleri uçarak çıktı. Ama bence güzel bir deneyim oldu.kendisini biraz yabancıladığı, %100 kabul görmediği bir ortamda ayakta kaldı kısa süreliğine de olsa.
Biz Antalya'da belki size göre biraz daha şanslıyız.Gerçi burası da kolejlerin pıtırak gibi açıldığı ve insanların imaj herşeydir dediği bir şehir aynı zamanda, albenisi fazla iklimden ötürü hep bir eller havaya kültürü hakim :) (sözüm meclisten dışarı)
Ama çoğu kişi de öncelikle çalışma saatleri sebebiyle çocuğunu koleje vermek istiyor, ki bence bu çok haklı bir kaygı- bazen benim de hissetiğim- en azından tüm gün aynı ortamda olması sepet gibi çocugun oradan oraya savrulmasından bence daha iyi.
Ben devlet okulu düşünüyorum sebebi özel okula gönderme sebepleriyle ilgili bir çizelge hazırladığımda kafamda hemen hemen hiç tick atamamam. Steril, şık ortamlar (fena olmaz ama bir nevi cam fanus gibi değil mi?)İngilizce (hayır branş gereği zaten 6 aylıktan beri öğrettiğim dil) İkinci dil (hayır anadili Rusca ya da İspanyolca olan okutman arkadaşlara rahatlıkla havale edebilirim)sosyal faaliyetler (zaten jimnastik ve müzik hayatında var- bilimum festival konser ve kampüsün imkanlarından faydalanıyor)az kişilik sınıflar (evet güzel kalabalık sınıfta nasıl farkedilecek- evet ama o 40 kişilik sınıfta parmak birkez kalktı mı hayat boyu inmez- diğer türlüyse ömür boyu gözleri ve ilgiyi hep üzerinde sanıp yaşanmaz mı? Bu liste böyle gidiyor işte hayır hayır diyerek kafamda. Bu benim içinde iyi bir beyin fırtınası oluyor şu an. Ama bizim bir şansımız var -umarım terslik olmaz- kızımın gideceği okul babamızın işyerine yakın.O sorumluluğun çoğunu alabilecek ve ben de işten çok geç çıkmıyorum.Aksi bir durum olsaydı özel okulu daha fazla düşünürdüm tüm hayırlara rağmen.Çünkü evde hergün yoğun bir stresle yaşamak- okul oradan etüd yok ektra destek ... hiç kolay değil. Önce huzur sonra verimli hayat öyle değil mi? Kıssadan hisse ...kendi çizelgenizi oluşturun bence ve çok korumacı olmayın, çocuk zaten o en bağnaz en köreltici görünen ortamlarda bile yeşerir yeterki toprağı sağlam olsun ve evde de doğru suyu vitamini veren ebeveynleri olsun.
Son not: 5.5 yaşında ilkokulu neden düşünüyorsunuz bu arada? Anasınıfı içinmi yoksa okul arayışı ?

gülgün dedi ki...

Biri 2. biri 6.sınıfta iki kızım var. Küçük olan 5,5 yaşında okula başlamak durumundaydı, büyük olan ise altı ay sonraki ahvali belli olmayan sınav sistemine mahkum.

Kreş döneminden çıkarlarken aynı sorgulamalarından geçip özel okula karar vermiştik ama bunu yaparken ufkumuzun ne kadar dar olduğunu şimdilerde daha iyi anlıyorum. Binaları gezdirmişlerdi bize, havuzları vs.. Ben öğretmenlerin sesleri yükselmesin istemiştim mesela.

Gün geldi ilkokula başlandı, ödev yaparken ağladıkları oldu, bir konuyu hiç öğrenmeden eve geldikleri oldu ve daha neler neler. Ben hay Allah ne yapsam, nasıl çare bulsam derken bizi okula davet ettiler. Bizim gördüğümüz sorun parçacıklarının bütününü gösterdiler. Şimdi biz şöyle bir yol izleyeceğiz, siz sadece kontrol edin dediler. Yol gösterdiler yani, güvendik, mutlu olduk. Her şeyden önemlisi çocuklar mutlular.

Çok konuştum:) Ama sonuca varmadan bitirmeyeyim. İster devlet, ister özel olsun; okuldaki işleyiş, sorun çözme, öğretme metodu öğretmenin şahsına emanet ise sorun çıkma olasılığı oldukça yüksek. İyi bildiğiniz öğretmenin ayrılması ya da sizin kimyanızın tutmaması halinde durum hoş olamayabilir. Ama sistemi okul yönetimi kurmuşsa, öğretme biçimleri üzerinde kafa yoran bir kurmay ekip varsa, öğretmenin de işi kolaylaşıyor velinin de.


Bir şey daha:) Ödül ve ceza sistemi sanıldığı kadar uçlarda değil, en azından bizimkilerin okulunda. Uyarı kartı, ödül belgesi ... şeklinde işliyor o da ilk sınıflarda zaten yok. Bir de olaya ya çocuğum ceza alırsa diye bakmamak lazım ya bir çocuk ısrarla çocuğunuza zarar veriyorsa...

Umarım farklı bir bakış olabilmişimdir.

sevgimle

Bilgen dedi ki...

hislerime ancak bu kadar tercüman olabilirsin. ne yaşadıysam ve düşündüysem aynılarını gördüm. uykularım kaçıyor yeminle. eğitim tamam ama güvenlik ve vicdanı nereden bulacağız, nasıl bulacağız?

deniz dedi ki...

terspapuclar:
Bizde bir de şöyle bir durum var. Ela'nın anaokulu veli insiyatifi montessori okulu olduğu için, ceza/ödül yok. Verdiğimiz para var, ama bu da giderlerden payımıza düşen para, patron yok, kar yok. Böyle enteresan bir deneyimden geliyoruz.

İster devlet okulu olsun, ister özel okul olsun, eğitimci odur, uzman odur, gerekirse ceza da versin diyemiyorum. Çünkü kendi gözlerimle, daha da küçükken çocuklar cezasız ödülsüz bu işin yapılabildiğini görmüşken ikna edemiyorum kendimi.

Ceza yerine sonuç olabilir. Hani verdiğin bir kararın sonucuna katlanma gibi. Onu anlarım desteklerim de.

Bizler de benzer eğitim sistemlerinden geçtik. Belki alışkınız. Aman canım ne var diyoruz belki. Ama doğrusu bu mu? Yüzde kaçımız okulunu severek mezun oldu? Dolayısıyla özel de olsa devlet de olsa, neden sonuç ilişkisinde bir dengesizlik hissedersem veli olarak bir söz hakkımın olması gerekir.

Para verme kısmına gelince... Eğitime verilen para bana helal geliyor. Yani kendime daha iyi araba alacağıma çocuğumun daha iyi eğitim almasını tercih ederim. Ama daha iyi eğitim nedir? Onun kişiliğini zenginleştirecek, kitaplarla tanıştıracak, resim, müzik, sanat, dünyaya farklı bakış açılarıyla zaenginleştirecek eğitime para verilebilir. Sınav değil. Öte yandan bu eğitim herkes için olmalı ve ücretsiz olmalı. Buna bütün gönlümle inanıyorum. Ama şu anki koşullar düşündürücü...

Sevgiler

deniz dedi ki...

sebnem oğuz:
Ela'nın babası Antalya'lı o nedenle yakınım konuya. Çok güzel bir şehir, ilkokullar da iyi diye biliyorum. Çok şanslısınız.

Benimm için de ne İngilizce hariç yabancı dil önemli değil. Aşırı temizlik önemli değil. Jimlastik vb dışardan karşılanabilir... Katılıyorum.

Ana sınıfı için değil 1. sınıf için düşünüyoruz. 69 aylık olacak Ela.

deniz dedi ki...

Gülgün:

Teşekkürler yorumlar için. Yaşadıkça öğreneceğiz biz de. Ama dediğin çok doğru. Şahıs yerine kurumun bir kültürü olması çok önemli...

Ceza derken, benim kızım alır diye düşünmemiştim aslında. Nasıl diyim, içlenmesin kuzular. Kimsenin kuzusu...

deniz dedi ki...

Bilgen:
Allah'a emanet... Bir noktada biz elimizden geleni yapacağız gerisi kısmet. Böyle bakmaya çalışıyorum. hayırlısı olsun...

Acqua dedi ki...

devlet okulu da olsa özel okul da olsa öğretmen tamamen şans işi..özel okulun şöyle avantajları var, branş dersleri dediğimiz resim müzik beden gibi dersleri branş öğretmenlerinden öğreniyorlar, bu dersler de ciddiye alınıyor ve çocuğun yetenekleri erken yaşta keşfedilebiliyor. İngilizceyi küçük yaşta öğrenmeleri ileride onları çok avantajlı yapacak. Farklı bir bakış açısı kazandırıyorlar çocuğa. Veli öğretmen iletişimi iyi sağlanıyor. Ama verilen onca paraya değer mi çok iyi değerlendirmek lazım.

damla çeliktaban dedi ki...

eğitimden beklentim çocuğuma zarar gelmemesi; geçtim katacakları herhangi bir bilgiyi… bilgiden kolay ne var bu çağda, onu örselemeyecek okula fit olucam ben; en zoru da bu sanki...

Ozguranne dedi ki...

Acqua:
Branş dersleri bana dışardan da sağlanabilir gibi geliyor. Çocuğun ilgi duyduğu şeyle ilgili kursa gönderiyoruz. İngilizce konusunda tam karar veremiyorum. Şu yüzden. İngilizce'ye ilkokulda başladım. Arkadaşlarımın bir kısmı ortaokulda başladı, bir kısmı üniversitede. Aramızda ciddi bir fark var mı emin değilim.

Ozguranne dedi ki...

Damla Çeliktaban:
Ahh ah. "Önce zarar verme" Tıbbın ilk kuralı. Keşke eğitimin de olsa...

aysegul dedi ki...

merhaba,
benim 3,5 yasinda bir oglum var, ozel bir okulun anaokulunda su an, ikinci cocugum dogmak uzere. ozel okullarin olmadigi yillarda, sehrin en iyi devlet ilkokullarindan birinde, sonrasinda anadolu lisesinde, sonrasinda ulkenin en iyi devlet universitelerinden birinde okumus ben ve benim gibiler tabi ki mevcut sartlari, ozellikle de istanbul sartlarini anlamakta zorlaniyoruz, surekli sorguluyoruz, siz de sorguluyorsunuz. ama neden sorgulayabiliyoruz, cunku su an aldigimiz egitimin de sonucu olarak orta ve ustu bir gelir duzeyine ulasmisiz, ozel okul ucretlerini finanse edebilme ihtimalimiz var. ozel okul -devlet okulu secenegi tum dunyada tartisiliyor gunumuzde. o nedenle, biz de karari, gunumuz sartlarinda ve butcemize gore yapmak durumundayiz. Istanbuldaki herhangi bir yillik 30.000-tl bir okul, bence (cevremdeki cocuklarin hallerinden gordugum kadariyla) Turkiye ortalamasinin uzerinde bir egitim kalitesi sagliyor her acidan. 25.000-30.000 arasindaki okullar da, sbs test sistemi haric yine kaliteli bir egitim sagliyor. Istanbuldaki 20.000deki ozel okullar ise, cocugun herhangi bir devlet okulunda 30-35 kisilik siniflarda okuma, yabanci dil ogrenememe, mevcut hukumet politikasiyla din tandansi yuksek bir egitim alma ihtimaline karsilik bir alternatif. Benim gorusum, benimle benzer egitim kulvarlarinda gectiyseniz eger ve tabii ki finanse edebiliyorsaniz butceye uygun ve sartlari da ailenizin ozelliklerine uygun bir ozel okula gonderin. sevgiler, aysegul.

love and smile dedi ki...

Oğlum daha 26 aylık..bu tür konulardan kaçıyorum hassas ve endişeli bir yapım olduğu için takmamak üzülmemek için :)
şu anki eşimle fikrimiz kesinlikle devlet okuluna vermek..ama şimdiki eğitim sistemi falan beni çok korkutuyor... umarım iyiye doğru gider herşey

sarikiz dedi ki...

Benim dışımda tüm arkadaşlarım özel okula verdi çocuğunu. Bir tek ben devlet okuluna verdim. Anadolu yakasında iyi bir okulda okuyor. Evet okulun çok ihtiyacı var. Ama dediğiniz ceza yok. Çocuklarımızı çok seven bir öğretmenimiz var. Her öğlen top oynamak var işte sırf bu bahçede gönlünce koştuğu için memnunum ben devlet okulundan.

şirin peşteli dedi ki...

merhaba günlerdir ya internetin başındayım ya da sokakta okullardayım.ve hala kararsızım.öncelikle maalesef bizim okuduğumuz dönemlerdeki okullar ve öğretmenler yok.ben devlet okulunda okudum ilkokuldaki Türkçe bilgilerim üniversite sınavına yetti resmen.ama şimdi sürekli atamalar var,devamlı okullar ortaokul oluyor.ben Bebek te oturuyorum.Bana yakın Şair Nedim,Hasan Ali Yücel ve Maçka okulu vardı.hepsi ço iyi okullardı bu sene orta okul oldular.Koleje gelince çevremdeki okulların fiyatlarına inanamıyorum.buna karşın çocukların çoğu özel ders alıyor.biliyorum çocuğun kendisinde bitiyor,evet öğretmen çok önemli.ama 40 kişilik 60 kişilik sınıfta öğretmen iyi de olsa nasıl ilgilensin.onunki de can.sonra devlete gönderip faaliyetler için kurslar aldırsam diyorum bu seferde çocuğu bir yerden bir yere devamlı sürüklemem lazım ödevleri de olacak.nefes alamayacak bu arada.off kafam karıştı bir fikir buluyorum sonra başka bir fikirle çürütüyorum kendi tezimi.yardımcı olun lütfen beşiktaş çevresinde okul tavsiyesi olanlar bilgi versin lütfen

şirin peşteli dedi ki...

şu an kafamdaki okulları söyleyeyim;
devlet okullarından Bernar Nahun ve Murat Beyaz İlkokulları
kolejlerden Ata Koleji,Şişli Terakki,Cent Koleji,İstanbul Koleji
bilgisi olan var ise yorumlarını rica ediyorum

Adsız dedi ki...

ben 7. sınıfı bitirdim ve ailem beni şimdiden kolej için zorluyor şunu belirtmek isterim ki ilk okul öğretmenim dünyalar tatlısı bir insandır ve asla ayrım yapmaz (bir devlet okuluydu) şimdi değişen eğtim sistemi nedeniyle çevresi çok kötü olan bir okuldayım ama insan kötülüğe bulaşmak istemeyince pek bişey yapmıyor ceza konusuna gelince ben hayatımda bir kere ceza aldım o da çok küçük bi cezaydı yani devlet okullarında kaygılanmanız gereken tek şey çevre bence okulun fiziki pek de önemli değil mesela biz bir özel okula gezi düzenlemiştik ve spor salonu bahçesi çok küçüktü eğitim seviyesine gelince şu ana kadar hiç teşekkür almadım hep takdir aldım 2 tane üstün başarı belgem 3 tane madalyam var aslında özel okul ve devlet okulu pek farketmiyor eğitimi etkileyen 3 unsur var;
1. Öğrenci
2. Öğretmen
3. Veli

yusuf dedi ki...

merhabalar
ben ankarada yaşayan bir veliyim eşimde bende uzun zamandır okul konusunda araştırma yapıyoruz.bir baba olarak çocuğumun iyi şartlarda eğitim almasını sağlamak hepimizin sorumluluğunda bu sebeple yakınlardaki devlet okullarını araştırdım hepsinde durum tahmin edeceğiniz gibi.özel okul fiyatları da malum ortada bir akrabamın tavsiyesi ile batıkentte bulunan ksc eğitim kurumları ile görüştüm. birincisi güvenlik sorunum ortadan kalktı okul binası yeni olduğundan içim rahatladı.sosyal etkinlikleri baya fazlaydı okçuluk yüzme sinema salonu yani gönül rahatlığıyla gönderebilirdm artık.eğitim kadrosu da tecrübeli olunca tamam dedim ama bi önyargı var tabi fiyatını bilmeden pahalı olduğunu düşündüm düşündüğüm gibi değilmiş halbuki.herşeyiyle mükkemmel bir okuldu bütcemede uyduktan sonra bana sorarsanız özel okul derim ben içim rahat şu an çocuğumun geleceğini garantiye aldım sayılır.hepinize teşekkür eder başarılar dilerim.

Selçuk Tunay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Selçuk Tunay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Özlem dedi ki...

felsefesi olan bir okul diyorsanız: Başka Bir Okul Mümkün..
Bodrum Mutlu Keçi
Ankara Meraklı Kedi.. sevgiler..

Simge Yüksel dedi ki...

Selçuk Tunay bey gerçekten BEYLİKDÜZÜ DAHİLER KOLEJİ öyle biryer mi?
Ben oranın kreşine gönderiyorum oğlumu .Seneye anaokuluna başlayacak ve oraya göndermeyi düşünüyordum.Dediğiniz gibi araştırmadan karar verilmemeli.Çalışan bir anneyim ve benimde özel okul mu yoksa devlet okulu mu kafam çok karışık.Mahalle olarak Beylikdüzü Mehmet Gesoğlu İlkokuna çıkar diye tahmin etmekteyim çünkü oyumuzu o okulda kullandık hep.Ama bilemiyorum nasıl bir okul seneye yaza bakıcaz artık.Kendi ilkokul anılarımdan öne çıkarak kesinlikle ÖĞRETMEN çok çok önemli diyorum.Çünkü ben ilkokul öğretmenimden nefret ederdim .Buda okul hayatımı baya etkiledi.

Adsız dedi ki...

Ben suan Koç ortaokulunda 8. sınıfım. ilk-ortaokulda da koçtaydım ve kesinlikle insanların söylediği o "zengin züppe" ortamı yok. herkes sevgi dolu ve hocalar çok iyi. hocalarla kanka olabildiğin bir ortam var. ortaokulda 5. sınıftan itibaren haftada 3 ders fransızca/ispanyolca/almanca dersi var. zaten bizim liseden çıkanların "en kötü öğrencinin bile" ingilizcesi bir ingiliz kadar oluyor. düşünün yani daha bu sene Toefl' dan 87 aldım ve seneye de Ielts'e gireceğim. anaokulunda bile ingilizce haftada 6-8 saat mi öyle bir şey. düşünün yani. devlet okullarında bile haftada 9 saat ortaokulda. ama ben koçta anaokuluna gitmedim. leventte TEIS diye bir okula gittim anaokulunda. galiba Açı'nın okulu ve adı değişmiş olabilir. HER ZAMAN ingilizceydi. türkçe yoktu. Kapıdan girdiğim anı hatırlıyorum. Montumu çıkarmıştım ve nereye koyacağım? gibi bir bakış atmıştım. hoca bana askıyı eliyle göstererek askının ingilizcesinin ne olduğunu söyledi (bu arada hocalar amerikalı ve her sınıfta iki hoca vardı biri türkçe bilmiyor sırf ingilizce diğeri türkçe ve ingilizce biliyor ama çok zor bir durum olmadıkça açıklamıyor.) 2.5 yaşında bu teis'in hemen yanındaki pinokyo anaokuluna başladım. burada günde 1 ders ingilizce vardı. ingilizce şarkılar falan da öğretiyorlardı. sonra yan binadaki teis'e geçtim 4 yaşında. mükemmel bir yer. biraz pahalı olabilir çünkü türkiyenin en iyi yabancı özel anaokulu. ama maddi imkanlarınız iyiyse yada en azından tek çocuğunuz varsa kesinlikle tavsiye ediyorum. çok iyi hatırladığım iki şey var. 1. her sınıfın bir küçük bahçesi vardı (büyük bir bahçe de vardı ama o bütün sınıflar içindi) o bahçede dışarda yemek yiyorduk masada. çok güzel bir ortamdı 2. Sene sonunda hep bir koro, dans gösterisi vardı. tabiki 4 yaşında olduğumuz için zor bir şey değildi ama ingilizce şiir okurduk. anneler gününde yada 23 nisanda bile şarkılarımız ingilizceydi. herkese göre çok özgüvenli bir insanımdır. bu özgüvenin gelişmesini sağlayan hatta oluşmasını sağlayan şey teis'ti.

Koç'a gelince...

KOÇ VEHBİ KOÇ VAKFINA BAĞLI VE VE VEHBİ KOÇ TARAFINDAN KURULDU.

Koç'a 1. sınıfta kurayla girdim. Koç'a giriş 1. sınıf, 2. sınıf, 4. sınıf ve 5. sınıfta oluyor. 1-2-3. sınıf fiyat 25.000dir herhalde emin değilim ama her sene 3.000 falan artıyor.
1-2-3. sınıf hocaları çok sevimli. bu hep böyleydi. şuan bile gidip küçüklerin sınıflarını gezince hocaların şirin tavırlarını görüyorum. Eğitim de çok iyi.

NOTLAR

Açıkça söyleyeyim, notlar boldan verilmiyor. Öğrenci hakettiği notu alıyor. Ben gerçekten çalışkan bir öğrenci olarak en yüksek ortalamam 93 yani siz düşünün. 84 alınırsa 85e nadiren çevriliyor. Yanlız şöyle bir durum var. 4-5-6-7-8. sınıf ortalamalarının ortalaması 90 ve üstü olanlar yüzde 75 burs alıyor. yani fiyat 15.000e düşüyor. Buna servis ve yemek de eklenince bu fiyat 23.000-25.000e çıksa da 55.000 ödemekten iyidir. Çoğu kişi buna kasıyor. ama öğrencilerin %70i bunu önemsemiyor. Koç en üst kesimin gittiği bir okul. İyinin iyisi.


www.kocschool.k12.tr

İLKOKUL ORTAOKUL
http://www.youtube.com/watch?v=0-Q4M6p64j8

http://tr.wikipedia.org/wiki/Koç_Özel_Lisesi

LİSE
http://www.youtube.com/watch?v=DrcPsz0oIHg

Adsız dedi ki...

DEVAMI

ngilizce

4-5. SINIFTA 10 SAAT İNGİLİZCE VAR
6-7-8. SINIFTA 9 SAAT İNGİLİZCE VAR.
ZATEN MATEMATİK VE FEN İNGİLİZCE OLDUĞU İÇİN YİNEDE İYİ GELİŞİM OLUYOR.

öğrenciler 6. sınıftan itibaren matematik ve fen derslerini ingilizce görüyorlar. 4 ve 5. sınıfta da bu var fakat normal matematik ve fen dersinin yanında ekstra haftada 1-2 ders 6-7-8. sınıfta ise 6 ders mat varsa 1 dersi türkçe karşılıklarını söyleyerek geçiyor. (o ders de çoğunlukla ya türkçe test çözülüyor yada ingilizcelerinde öğrenilen kelimelerin türkçeleri öğretiliyor fakat bu dersi veren hocalar da ingilizceyi çok iyi bilir. fen hocalarının çok büyük bir bölümü ingiliz/kanadalı/amerikalı.) bütün milli eğitim programını ingilizce düşünün yani. başka bir liseye girmek isteyenler dersane/özel ders ile öğreniyorlar.

ÇOCUĞUNUZ İÇİN BAŞKA LİSE İSTİYORSANIZ; KOÇ TAMAMEN KENDİ LİSESİNE VEYA ROBERT KOLEJ, ÜSKÜDAR AMERİKAN VE TARSUS GİBİ İNGİLİZCE EĞİTİMLİ AMERİKAN LİSELERİNE HAZIRLIYOR. TEOG VEYA SİZİN BİLDİĞİNİZ ESKİ HALİ YANİ SBS'YE DEĞİL. KOÇTAKİ ÖĞRENCİLERİN İSTATİSTİK OLARAK %75 İ YURTDIŞINA GİDİYOR. BUNUN YARISI DA %10 - %50 BURSLAR ALIYOR. BİRKAÇ TANE DE %100 BURS ÇIKIYOR EN TOP ÜNİVERSİTELERE HARVARD, YALE, BROWN, CAMBRİDGE, OXFORD, VİRGİNİA GİBİ.


YABANCI DİL

5-6-7-8. sınıf haftada 3 ders fransızca/ispanyolca/almanca (ben önceden 4 sene fransızca dersi aldığım için fransızca seçsem de 1 sene ispanyolca dersi de almıştım ve ispanyolca çok tavsiye ediyorum en kolayı ve amerika dahil birçok ülkede yoğun olarak konuşuluyor.)

HOCALAR YABANCI; PORTEKİZ, FRANSIZ, KANADALI, İSPANYOL, İNGİLİZ AMA LİSEDE BAŞKA ÜLKEYE YERLEŞMİŞ O DİLLERİ ÇOK İYİ BİLEN HOCALAR VE DİĞER DERSLERE GÖRE DAHA DİSİPLİNLİ VE ÖĞRENCİLER ÖNEMSEMESE DE ÖĞRENCİLERİN KAFASINA BİLGİLERİ TATLI YOLLA AMA GİZLİCE İŞE YARAYAN YOLLARLA SOKAN HOCALAR :) LİSEDE DE YABANCI DİL SEÇENEĞİ DEVAM EDER FAKAT FARKLI DİL SEÇEMİYORSUNUZ AYNI DİLİ ÇOK İYİ ŞEKİLDE ÖĞRENMENİZ GEREKİYOR YANİ LİSE BİTİNCE İKİNCİ YABANCI DİLİNİZ DE O ÜLKEYE GİDİP İNSANLARLA NEREDEYSE HER KONU HAKKINDA KONUŞABİLECEK SEVİYEYE GELİYORSUNUZ.


Bu arada belirtmek istiyorum ki bu blogtaki bazı insanların seçtiği ve çok beğendiği devlet okullarında ortaokulda bıçaklı kavgalar oluyor, çocuklar çakı taşıyor, birbirini taşlıyor, hocalar çocukları dövüyor ve daha neler neler..

6-7-8. sınıf ücreti= 35.000 servis ve yemek ile= 45.000
lisede çocuğunuz burs almazsa %100 veya %75 fiyat=55.000 gibi bir şey

MADDİ DURUMUNUZ İYİYSE LÜTFEN KOÇ'U ARAŞTIRIN GİDİN GEZİN HER ŞEYİNİ ARAŞTIRIN SORUN BAKIN

KOÇ YURTDIŞINDAKİ ÜNİVERSİTELER TARAFINDAN TANINIYOR

LİSESİ ROBERTTEN İKİ PUAN DÜŞÜK YANİ ROBERTTEN SONRA EN İYİ OKUL

HERKESE SORUN İYİ DERLER

iremko dedi ki...

Merhaba,

Benim kafamda özel okula vermek vardı aslında bunun nedeni de aslında ilk basta hem aktiviteleri ve branş derslerini daha dolu dolu geçirmesi idi ama daha sonra özel okul tercih etmemin nedeni şuanki hükümet ile eğitim sisteminin alt üst olmasından kaynaklı idi....
ancak bugün gerçekçi olarak baktığımda; özel okuldan mezun olan her bir öğrencinin de iyi üniversitelere gittiği yok (sözüm meclisten dışarı).. Hatta genelde bu tip öğrenciler daha çok özel üniversiteler veya yurt dışı düşünüyorlar...
Benim kafamdaki çocuğum iyi bir eğitim alsın ve mümkünse iyi bir anadolu lisesi ya da özel okul (galatasaray, robert vs gibi gibi ) kazansın ya da kazanılamasa bile en azndan özel okul hakkımızı lisede kullanalım diyoruz (en kötü senaryoda)....
Şuanda da devlet okulu mu hangi devlet okulu gibi düşünceler içerisindeyim. Aylık olarak 4000 TL ler vereceğimize iyi eğitim veren sınıfları çok kalabalık olmayan sevecen öğretmeni olabilecek bir okul bulmak tek temennim .... Umarım Kadıköy civarında bu okulu bulabilirim...
Bu yazınızı 1 sene önce yazmışsınız sonuç olarak siz kızınızı hangi okula verdiniz? Memnun musunuz? bilgi alabilir miyim acaba ?
Çok teşekürler, sevgiler...

gulayse dedi ki...

Sevgili Sarıkız, cocugunuzun devam ettiği okulu öğrenebilir miyim?
Benim kızım da bu sene devlet okulunda 1. sınıfa devam ediyor. Ama sınıfımız kalabalık öğretmenimizden de belli noktalarda mamnun değilim ve arayış içindeyim. Tekrar hata yapma lüksüm de yok malesef:(( o nedenle her görüş ve öneri benim için çok değerli.

Adsız dedi ki...

Seni tebrik esiyorum olayı okadar güzl özetlemissinki...

Adsız dedi ki...

İnternette araştırırken gördüm, şu anda biri 8. sınıfa diğeri 3. sınıfa gidecek iki çocuğum var çalışıyorum ve bakıcı ile bunca zaman geçirmiş birisi olarak şu anda gir gel'ler yaşıyorum. Özel okul mu ? Dershane destekli devlet okulu mu? Peki küçük ne yapacak? Onu etüd mü ozel okul mu? OFFF o kadar kararsızım ki!!

Adsız dedi ki...

6yildir kolejdeyiz arkadaşlarımın çocukları devlette tuvalet ve haraç çetelerinden bıkmış başka okullara kayıt yaptırmış durumdalar biz boyle şeyler yasamadik birde uyuşturucu satiliyormus hic birşey yapılmıyor okul benim için güvenlik açısından çok önemli zar zor oduyoruz devlet elini okullardan çekmege başlamış herşey ozellesiyor devlet üniversiteleri puanları çok yuksek çoğu insan paraliya yonleniyo nolucak bilmiyoruz

nuray dedi ki...

Üzgünüm ama gönderebiliyorsanız hepimizin bildiği hatırı sayılır belli başlı özel okullar var onlara gönderin. Yoksa, adının başında özel var diye, fiziki koşulları nispeten daha iyi diye ben kendi adıma, hiç bir özel okulu devlet okuluna tercih etmem.Çocuğum devlet okulunda aldığı eğitimden ekstrem birşey alamayacak birde üstüne para ödeyeceğim hç mantıklı gelmiyor. Onun yerine o parayla yurtdışına gönderirim. Hem ufku genişler hem öğrendiği dilin hakkını verir. Bende devlet okullarında okudum dershaneye bile gitmeden çok yüksek bir puanla Türkiye nin ilk sıraşarında yer alan bir üniversiteyi kazandım. Her zaman savunurum, iş öğrencide bitiyor.