17 Şub 2014

İlkokul seçimi için kriterler oluşurken...


Bizim evde akıllı, meraklı, hevesli ve okula bayılan bir minik var. Öğrenmeyi seven, özgüven sahibi. Montessori anaokuluna her gün koşarak gitmiş, okula gidemediğinde özlemiş, üzülmüş... "Lütfen en son ben çıkayım okuldan" diye ısrar eden bir kuzum var. İstediğinde resim yapıyor, istediğinde çalışma yapıyor ve her gün mutlaka dışarı çıkıyor.

Şimdi beş yaşına yeni girmiş bu kuzuyu ben dört duvar arasında bütün gün oturacağı ve belki tenefüslerde dışarı çıkmayacağı (Bir özel okulda ilkokul öğrencilerinin tenefüslerde bahçeye çıkmasına izin vermiyorlarmış, büyük bir okul.) bir binaya göndereceğim her gün. 

Duygularını ifade etmekte zorlanmayan küçüğüm bana ilkokula gitmek istemediğini söyledi. Şu anki öğretmenlerini çok seviyormuş. Yeni okul, yeni arkadaşlara baştan alışması gerekirmiş, bu onu korkutuyormuş. 

Açık konuşmak gerekirse beni de korkutuyor. Yeni bir okul seçmek, onun kurallarına alışmak zor. Veliye de zor. Üstelik sorumlu taraf biziz. Kararı verecek olan biz. 

Neye göre, hangi kriterlere göre? 

(Biraz da kendi düşüncelerimi anlamak için yazıyorum, ondan böyle dağınık.)

Öncelikle çocuktan yola çıkalım dedik. Çocuğuma bakınca benim gördüğüm, okulu ve öğrenmeyi çok seven bir çocuk. En sevdiği şey resim yapmak. Baskı altında olmayı sevmiyor. Kararları onun için önemli. 

Bunlara baktığımızda akademik olarak tatmin edici olacak, merak ve öğrenme duygusunu tatmin edecek "ciddi" bir okul arıyoruz. Eğitimi ciddiye alan bir okul arıyoruz.  Ama bu okul "hırslı" olmamalı. Test, sınav amaçlı değil. Öğrenmenin kendi zevkini hissettirecek bir yer bulmalıyız. Öyle bir okul olmalı ki öğretmenler işe heyecanlı gelmeli. Mutlu, hevesli öğretmenler olmalı orada.

Demek ki öğretmen değişiminin çok olmadığı, mutlu öğretmenlerin olduğu bir okul arıyoruz. 
"Ciddi" bir okul arıyoruz. Eğitimi ciddiye alan bir okul arıyoruz.
Çocuğun zorlandığı bir durum olduğunda paniklemeyecek bir okul arıyoruz.
Çocuğun birey olarak ciddiye alınacağı bir okul arıyoruz.

Bulur muyuz? 
Öneriniz var mı? 




12 yorum:

Didem dedi ki...

Yönder Koleji'ni araştırdın mı? Arkadaşımın oğlu ilk iki sınıfı devlet okulunda okudu, 2. sınıfın baharında yönder'in burs sınavına girdi ve %75 bursa okula girdi. bu yıl 3. sınıfta yönder'de. nasıl mutlu, nasıl hevesli... çok farklı bir okul. bilgiyi öğretmeyi değil, bilgiye ulaşılacak yolu keşfetmesini sağlıyor okul. ben uzaktan takip ettiğim kadarıyla böyle anladım. Ve ben de kızımı oraya vermek istiyorum. inşallah başarabilirim.

kuzunun annesi dedi ki...

İlkokula başlamak zorunda mısınız ? Biz sanırım bir sene daha anaokulunda devam edecegiz . Durum onu gösteriyor

Ozguranne dedi ki...

Merhaba Didem,
Gidip inceleyelim. Teşekkürler yorumun için.

kuzunun annesi:
Ela bir sene daha anaokulunda okursa sıkılır gibi geliyor bize. 69 aylık olacak...

Cansu Ayan dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu uzun zamandır takip ediyorum, konu okul olunca kayıtsız kalamadım. Benim kızım da 5 yaşında, 2 sene montessori okuluna devam ettikten sonra çetin geçen okul arayışı serüveni, Ada'nın okuma yazmayı kendi kendine öğrenmiş olması, dil konusunda da altyapısı olması dolayısıyla, 59 aylık olduğu için öğretim yılı başlangıcında ilköğretime kayıt da olamadığı için ve bu yaş grubu öneren hiçbir eğitmen olmaması nedeniyle, tercihimizi sıkılmaması adına dil programı en yoğun olan (Ankara)Bilfen Çayyolu'ndan yana kullandık. Etrafımızdakilerin Ada'yı çok şanslı gördükleri bu dönemde bazı geri dönüşler bizim için hiç olumlu olmuyor ne yazık ki, havaların çok da güzel gittiği bu günlerde bırakın dışarı çıkmayı, camdan bakmak istediği için(muhtemelen o anda başka bir şey yapması gerekiyordu) resim yapmayı çok seven kızım, serbest zamanlarında diğer arkadaşlarından yarım saat sonra resim yapabilmişti, yani bir nevi cezalandırılmıştı. Hele kendisine saygı duyulması, fikrinin sorulup değer verilmesi veya konsantre olduğu birşeyden zorla uzaklaştırılması gibi çok daha mühim konular da var ve bunları okul yönetimi veya öğretmenleri ile konuşmak dile getirmek çoğu zaman birşeyi değiştirmiyor. Prensiplerimiz böyle deyip geçiştiriliyor, yani okul konusunda gerçekten karar vermek zor, belli bir birikimle donattığınız çocuğunuzu sisteme köle etmek zor, biz hala önümüzdeki ilköğretim okulu seçimi için arayıştayız, bu zor süreçte size iyi şanslar....

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ilkokul beni de korkutuyor gerçekten.. kreşimiz şahane hem sistem olarak, hem öğretmen olarak çok memnunum.. ama sonrasını bilmiyorum işte..

rosehearted dedi ki...

6 aylık bir bebek annesi ve ingilizce öğretmeni olarak ben de bu konuda çok çelişkili düşünceler içindeyim, daha şimdiden ne yapacağım diye kara kara düşünüyorum. devlet okullarının durumu malum, ama özel okullar da isteneni tam olarak veremiyor genellikle, öğrenci merkezli olmak gibi konularda, allah yardımcımız olsun. bu arada yönder okulları üstün dökmen yönetimindeymiş ve kaliteliye benziyor ama fiyatlar nasıldır bilemem

Ozguranne dedi ki...

Cansu,

Çok teşekkürler yorumun için. Tam olarak korktuğum şeyleri anlatmışsın. Bizim kız da okumayı yazmayı keşfetti, keşfediyor. Biraz da montessori eğitimine bağlıyorum. Ama şimdi okula gidince ne yapacak kara kara düşünüyorum. Sıkılacağı bir yere vermemekle hırslı bir yere vermemek arasındayım ve gönlüme göre hiç bir yer yok henüz...

ayak_izleri, sevgi:
Hepimize kolaylıklar dilerim... Sistem içinde öğretmen olmak da çok zor.

rosehearted:
Haftasonu yönder tanışma toplantısı var. Fiyatları web sitesinde yazmıyor. Aslında yazsalar iyi olurdu, çok yüksekse baştan elerdik... Kolay gelsin size de.

şirin peşteli dedi ki...

günaydın
çok zor bir süreç.kararsız olmayanlar nasıl bu işi anlayamıyorum.bazı arkadaşlarım katiyetle yollamam koleje kesin devet okulu olacak derken,kimisi tam tersini düşünmekte.ben çok kararsızım.şu günlerde çevremdeki bir devlet okulu aldığım duyumlarla ağır basıyor.ama okulların devamlı kapatılması,sistemin devamlı değişiyor olması korkutuyor.çevremdeki kolejler çok pahalı değer mi emin değilim.çünkü olumsuz geri dönüşler de olmakta.ulus,etiler,beşiktaş,sarıyer,tarabya çevresinde okul tavsiye edebilecek var mı aranızda

Sibel Yaman dedi ki...

Sanırım Yeni Okul tam sizin aradığınız gibi bir okul:)

alexiacortez dedi ki...

merhaba, henüz anaokuluna başlamamış 3 yaşında bir çocuk annesiyim sanatçı bir aileyiz, ev içi eğitimimiz de montessoriye benziyor. çocuğumuzu fikrimize benzer bir okula yollamak isteriz ancak sizin de bahsettiğiniz gibi "peki ya sonra" korkumuz yüzünden hiçbirşeye karar veremiyoruz. sizin geldiğiniz aşamada son durum nedir? bir montessori okulu sonrasında milli eğitim mufredatı çocuğu daha beter sarsar mı?

Okulum.org dedi ki...

Merhaba,
Yorumlarda Yönder Koleji Fiyat bilgisi istekleri gördüm şuradan görebilirler

http://okulum.org/viewtopic.php?f=2460&t=361

Adsız dedi ki...

Ben böyle bir okul buldum hatta arkadaşımın çocuğunu da kaydettirdik. Özel Ataşehir Neşe Erberk İlkokulu. Türkiye nin baskıcı çocuklara çocukluğunu yaşatmayan eğitim sistemine alternatif bir okul .Akademik bilgiye de ciddi bakıyorlar ama farkındalık yaratarak çocuk sınav yaşına geldiğinde bu sorumluluk içsel olarak zaten ona yerleşecektir ve kendi için hedefine ulaşmak için fazladan soru çözmek isterse çözecektir ..diye bir iddiaları var. Yetenek geliştirmeye verdikleri önem de bizi etkiledi , çocuğun severek mutlu okula gidip gelmesini de başarmışlar bunada yakından tanık olduk.Bir gidin tanışın derim..Çocuğa birey olarak nasıl değer verdiklerini,işlerine nasıl aşık olduklarını.Ataşehir Brandium Avm nin hemen karşısında.